Graag advies: flesvoeding baby ruim 3 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Suzanne1982, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hallo,

Ik heb even advies nodig.

Mijn zoontje is nu 3 weken en 3 dagen oud en ik zit een beetje met de voeding.

Bij zijn geboorte op 6 oktober woog hij 4100 gram. Doordat hij behoorlijk is afgevallen in de eerste week was hij pas 2 weken na zijn geboorte weer op zijn geboortegewicht.

Hij krijgt flessen van 120 cc water met 4 scheppen, dus 135 cc klaargemaakte voeding, merk Kruidvat Standaard 1. De flessen drinkt hij 's ochtends vroeg en overdag niet altijd helemaal leeg, maar 's avonds drinkt hij ze schoon leeg en komt dan weer na 2 à 2,5 uur en drinkt de fles weer helemaal leeg. Inmiddels heb ik twee verschillende flessen geprobeerd. We zijn gestart met de Difrax S fles met de kleinste speen en die heeft hij in 10 tot 15 minuten op. Bij de Aventfles doet hij er bijna 30 minuten over, maar moeten we tussendoor steeds stoppen, omdat hij dan zo ontzettend moet boeren dat ik bang ben dat de hele fles er weer uitkomt. Bij de Difrax heb ik niet het idee dat hij na de fles niet tevreden is, dus misschien dat drinktempo in dit geval niets uitmaakt voor hem?

Ik weet gewoon even niet wat nou handig is. Hij gaat 's avonds steeds hartverscheurend huilen; speentje, schone luier, knuffelen, niets helpt, alleen die fles. Volgens mij heeft hij ook geen last van krampjes, want na de voeding is hij tevreden.

Als ik het bij elkaar optel dan drinkt hij per 24 uur tussen de 700 en de 800 cc. Meestal komt hij uit rond de 750 cc (dan heb ik het over klaargemaakte voeding).

Moet hij soms toch voeding voor hongerige baby's hebben? Of heeft hij gewoon behoefte aan meer? Ik weet niet wat hij nu precies weegt, maar het lijkt mij dat die 750 cc al best behoorlijk is.

Ik heb het CB gebeld, maar daar word ik niets wijzer van. Ik heb ze vorige week gebeld en kreeg het advies om hem in een rustige omgeving te voeden en rustig in zijn bedje te leggen op zijn eigen kamer, maar het is juist zo dat hij als een blok in slaap valt als ik de stofzuiger aan zet. Als hij alleen onrustig is en geen honger heeft dan krijg ik hem rustig op mijn arm met speentje.

Het kan natuurlijk toch goed iets anders zijn, maar mijn gevoel zegt dat het met die flessen te maken heeft.

Hebben jullie enig idee wat ik moet doen om mijn zoontje 's avonds ook tevreden te houden? Extra info: hij slaapt 's nachts tussen de 4 en de 6 uur door.

Het is een heel verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie mij met deze informatie advies kunnen geven.

Alvast bedankt!

Groetjes, Suzanne

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Drinktempo maakt inderdaad uit! Waarschijnlijk is hij geholpen door de voeding iets dikker te maken met Nutriton (johannesbroodpitmeel) dit is een vezel die de voeding iets dikker maakt en verder niets doet. Kan aan ieder flesje een klein beetje worden toegevoegd. Probeer tussen de 20-30 minuten uit te komen qua drinktempo dan zit je goed. Hoeveelheid zou ik niets aan doen, dit is voldoende voor een kindje van bijna een maand. Veel succes, hopelijk helpt dit.
    groeten Femke

3. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Super! Bedankt voor het advies en je snelle reactie!

Deel Deze Pagina