Dag iedereen, Ik heb een vraag over de flesvoeding van mijn ruim 5 maanden oude dochtertje. Ze wil sinds een maand de laatste fles van 11 uur niet meer drinken. Haar schema ziet er als volgt uit. 6.00 fles 200ml 10.00 heel potje fruit met liga 13.00 fles 200ml 17.00 heel potje groenten met toetje danoontje 19.00 fles 200 ml 23.00 fles 200 ml Nu is mijn vraag kan ik de laatste fles laten vervallen? ze weegt ongeveer 7,5 kilo. [/b]
Ja ik zou die fles zeker laten vallen, helemaal als ze het al zelf aangeeft. Ze heeft ook al vodoende bijvoeding erbij en met 6 maand moeten ze naar 3 flessen. Mijn zoontje zit nu ook sinds 3 wkn op 3 flessen. Die had toen ongeveer dezelfde leeftijd als jou dochtertje en woog een paar ons meer toen.
Hai bedankt voor je snelle reactie,Dronk jou zoontje toen ook al 200ml per fles of meer want volgens het cb moeten ze op die leeftijd nog 800 ml per dag hebben maar daar komt zij dus nooit aan
nee hij drinkt ook 200 ml per fles en soms minder. Ik was er eerst ook niet helemaal gerust op ,dus heb toen contact gehad met het cb. Die zeiden tegen mij dat het geen enkel probleem was. Als ze gewoon goed groeien en het uit zichzelf weglaten is 3 flessen helemaal prima. Mijn cb zei ook dat ze met 6 maand naar 3 voedingen moeten gaan in combinatie met bijvoeding, dus ben je toch harstikke op de goede weg
Ja de laatste fles kan er wel af. Ze krijgt genoeg bijvoeding dus dat moet lukken. Misschien kun je de laatste fles iets later geven bijv. om 20.00?