borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by flower1975, Nov 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flower1975

Dec 25, 2007
    49
    0
    0
    hoi,

sinds kort slaapt onze kleine de nacht door. hij zat eerst echter op 5 voedingen op een dag. ik voedde hem toen om de 4 uur, en 1 keer in de nacht. Nu hij een aantal keer de nachtvoeding heeft overgeslagen, vroeg ik mij af of ik overdag vaker moet gaan voeden?Ik leg hem nu om de 3 uur aan, en dan wil hij wel graag, maar het is niet echt op verzoek. Hij is nu bijna 4 maanden. En hij groeit naar mijn idee erg goed (met 5 voedingen kwam hij 250 gram per week aan).
    Wanneer ga je over naar 4 voedingen? Of is dat pas als je bijvoeding gaat geven? De bijvoeding wil ik nl. nog even uitstellen, ivm heftige krampjes die hij tot voor kort nog had.

Hij gaat nu ook naar het kdv, en geef ik afgekolfde melk mee. Tot welke leeftijd geldt de formule 150 X aantal kg : aantal voedingen? Of is er op een gegeven moment een max. hoeveelheid die je per fles geeft?

Verder gaat het kolven minder goed dan als hij zelf drinkt , dan ben ik bang dat de middag voeding bij mij zelf minder wordt, of hoef ik me daar geen zorgen om te maken, als ik maar kolf??

Verder vroeg ik mij af of de antistoffen en afweercellen in de borstvoedingsmelk behouden blijven in de koelkast, en in de vriezer??
    omdat ik in de ochtend extra kolf, kan ik altijd vers meegeven, maar daardoor "verouderd" de vriezer-voorraad. Mijn gevoel zegt om toch vers mee te geven. Wat is jouw advies daarover?

Veel vragen, ik hoop dat je ze wilt beantwoorden :)

alvast bedankt,

Share This Page