Mijn dochter heeft nog steeds honger,bij hypoallergene voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mariska1976, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hallo
    Ik ben de wanhoop nabij en mijn man en ik zijn onderhand uitgeput.

Ik zal beginnen bij de oudste(is nu nog 4)Omdat ik geen bv kon geven,hebben we haar normale friso gegeven.Dit ging goed.Alleen kreeg zij eczeem,eiwit allergie,dat later verdween en ze boompollen allergie voor in de plaats kreeg.
    Bij mijn man in de familie komt astma voor en bij mij eczeem.

Omdat ik bij de jongste vanwege sterfgeval van mijn schoonmoeder(die is op dezelfde dag overleden toen mijn dochtertje geboren werd)kon ik dus wederom geen bv geven.Ik ben toen hypoallegeen gaan gebruiken.
    De laatste 3 dagen dat de kraamhulp er was leek het goed te gaan,totdat deze weg ging.Toen kwam het geemmer.

Ik redden het niet meer om haar om de 3 uur te voeden.

Het cb hebben we 3 keer gebeld.Iedere keer kregen we ander advies.
    de 1e keer zeiden ze,dat ze haar streefgewicht niet had bereikt.(maar dat zou ze 2 dagen erna wel zijn)de 2e keer moesten we haar water geven,de 3e keer weet ik zo niet meer.

Nu waren we donderdag 10 Februari haar gaan wegen.Ze woog 3280 gram.
    Ik legde het probleem voor en ik vroeg of ik naar andere voeding mocht overstappen.Dat mocht dus niet...
    Ik moest het het ophogen en om de 3 uur gaan geven...
    Dat red ze niet eens.
    Ze komt om de 1.5/2.5 uur en drinkt nu 110/120 cc en dan 8 voedingen,wat dan zo per dag 850/880 cc over 24 uur is.
    Ik betwijfel of dit wel zo goed is,zeker omdat ze vandaag(12 feb) precies 1 maand oud is en nu ongeveer(na mijn schatting)3360 moet wegen.Als ik zo voort moet borduren,dan zit ze zeker over 1.5 week op 1000 cc per 24 uur.
    Dit is wel erg veel voor een kind van nog geen 1.5 maand oud....
    En haar de hele dag laten krijsen is ook niets.

Daardoor zijn man man en ik nu de uitputting nabij.Daarnaast heb ik een 4 jarige,die ook aandacht vraagt.Door het vele voeden,kan ik haar het niet geven,ondanks dat ik haar hierbij betrek.Hierdoor gaat zij gefrustreerd gaat reageren als ze wilt afspreken met een vriendin en dat gaat niet.(voor dat de jongste geboren werd,reageerde ze alleen beteuterd en nu gaat het gepaard met huilbuien)

Neem bijv vandaag.Zij kan niet tegen vele prikkels,dus verteld dat we boodschapjes gingen halen,de jongste eten geven,samen een kleurplaat voor oma kleuren,wiien, samen boterham eten,de jongste eten geven en douchen,voordat we naar oma gaan.
    alleen de boodschappen hebben we gedaan,want de jongste gooide roet in het eten,waardoor zij alleen moest eten,alleen moest kleuren en aan wiien zijn we niet eens aan toe gekomen.

wie herkent dit en hoe hebben jullie dit opgelost.want ik vind dat dit niet kan.

en ik weet ieder kind is anders,maar dit gaat wel heel erg ver.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Mariska,

Wat naar dat jullie zo tobben met de voeding voor je jongste dochtertje. Ik kan me goed voorstellen dat je er af en toe wanhopig van wordt. Je zit nu trouwens op het gedeelte voor vragen voor voedingsdeskundigen, is dat de bedoeling?

Je dochtertje krijgt inderdaad al veel voeding voor haar gewicht. Dat je hypo-allergene voeding geeft is heel goed, in jullie geval zou ik dit ook zeker aanraden.

Hoe snel drinkt je dochtertje haar fles leeg? Als dit sneller gaat dan een kwartier, kan het helpen om een kleiner speentje te kiezen of de voeding iets dikker te maken met johannesbroodpitmeel. Dan treedt de verzadiging beter in. Ook kan het helpen om de flessen met extra water iets groter te maken, of tussendoor een beetje lauwwarm water te geven. Hopelijk helpt dit een beetje, succes.

Groetjes Linda

3. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    we zijn met johannes broodpitmeel gestart.
    Ze drinkt nu tussen de 7 flessen van 110 cc.ze blijft daardoor ook meer verzadigdbaarder,waardoor we de 3 uur nu wel halen.

Alleen zitten we met 1 probleem,waar we sinds het begin van de hypo voeding mee zitten.Mijn dochter kan nog steeds heel moeilijk haar ontlasting kwijt.Het doet haar zeer en huilt daardoor.

En ik weet niet of het met hypoallergeen normaal is,dat een kindje maar 1 ontlastingsluier per dag heeft.
    Mijn oudste had met normale friso 2 of 3 ontlastingsluiers per dag en zonder moeite kreeg ze haar ontlasting.

wat is daar dan aan te doen.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,
    er is geen richtlijn in de hoeveelheid ontlastingluiers per dag, bij Hypo-Allergene voeding is dit meestal minder dan bij Standaard voeding. De enige richtlijn is dat je kindje er niet teveel last van moet hebben. Je kunt eventueel wat meer water in het flesje doen of wat water tussendoor geven.
    Groetjes van Petra.

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Als ik haar zo water geef,trapt ze er niet in,de speen gooit ze eruit.
    Ik heb dit 3 dagen geprobeerd,mevrouw gaat dan krijsen en dan wordt het een strijd.Dus ben ik ermee gestopt.
    (anders ben ik de hele dag bezich en krijgt mijn 4 jarige geen aandacht meer)

Maar als ik extra water bij de voeding doe,krijgt ze dan niet te veel????

Ik geef hier aan,wat mijn oudste en jongste dronk.

Mijn oudste bij de geboorte van 40 weken en 3 dagen,woog 2750 gram,dronk met 5 weken 7 flessen van 90 water en 3 scheppen.
    Totaal 700 cc op 24 uur(FRISO1) geen last van winderigheid en ontlasting.

Mijn jongste bij de geboorte van 38.5 week,woog 2785 gram,drinkt nu 7 flessen van 120 water en 4 scheppen en 1/2 schep nutriton
    Daarvan is het totaal(drinkt niet alle flessen leeg)800 tot 850 per dag.Ik vind dit met hypoallergeen wel erg veel.

Mijn man en ik zijn nu al 4 weken met deze voeding aan het aanmodderen,dat we van plan zijn een andere voeding van friso te pakken.Maar welke?

Mijn oudste had pas problemen met voeding toen ze 3 maanden was.Ze wilde steeds meer en kwam vaker(met friso 1) we hebben het toen opgelost,om een combi van normale friso en voor hongerige baby's te geven.Dit was een supercombi,wat weer evenwicht bracht.

Maar bij de jongste is het echt hopeloos

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik had om acht uur een fles van 120 cc water,met 4 scheppen hypoallergeen en 1/4 schepje nutriton(anders bij 1 schepje,krijgt ze de fles niet leeg en valt in slaap)plus 20 cc water.dan komt het op 150 cc uit.Ze heeft nu 110 cc op.

Heeft het dan ook echt zin om meer water bij te doen,als ze 30 cc laat staan en misschien dan nog last heeft van haar ontlasting.

Ze probeerde vandaag wel,maar ik hoode alleen winderigheid...

7. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Mariska,

Extra water heeft inderdaad alleen zin wanneer je kindje ook alle voeding opdrinkt, misschien dat het voor straks een oplossing is.

Groetjes Eveline

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Is het dan niet beter om dan 1 fles minder te geven en dan iets meer met extra water?

want hebben haar om de 3 uur met extra water geprobeerd te voeden,maar dat drinkt ze niet helemaal op en tussen door neemt ze geen water,hoe we dan ook proberen.....

En als we langer tijd er tussen laten en meer voeding plus extra water en ze drinkt dit ook niet helemaal op.....

Wat kunnen we dan nog doen?????

Want ik heb geen zin om nog 5 maanden met die hypoallergeen te gaan liggen tobben,als ik dag in,dag uit dingen ga uitproberen,die misschien niet gaan lukken

9. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Mariska,

Hoe snel drinkt je dochtertje haar flesje leeg? Drinktempo kan namelijk veel met verzadiging te maken hebben. Als het sneller gaat dan 15 minuten kan het helpen om nog iets meer johannesbroodpitmeel toe te voegen (of een kleiner speentje te kiezen als dat kan), om ervoor te zorgen dat ze iets rustiger gaat drinken. De meeste kindjes blijven dan wat langer tevreden.

Als dit niet goed gaat kan je misschien ook eens met het consultatiebureau overleggen. Succes!

Groetjes Linda

10. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    mijn dochter drinkt haar fles tussen de 15 a 20 minuten op.
    We hebben met nutriton geprobeerd,maar mevrouw heeft toen 3 dagen geen ontlasting gehad en wat er dan wel uitkwam,was harde poep.

Inmiddels zijn we afgestapt van de hypoallergeen(gemengd met friso normaal,zoals het hoord)
    Mijn dochter komt ineens om de 3 uur,soms later.ze is ook van 850 cc naar 760 gegaan,poept ineens makkelijker en heeft 2 poepluiers per dag.En is veel meer verzadigdbaar.

Hoe kan dit nu!!!!!!

11. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Mariska,

Fijn dat het op de Friso Standaard zoveel beter gaat! Het kan zijn dat ze niet zo goed tegen johannesbroodpitmeel kan en dat de Friso Standaard toch iets verzadigender is. Hopelijk blijft het zo goed gaan!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina