Dames. Zijn er hier ervaringen met overstappen naar andere voeding? Onze tweeling kreeg eerst Hero voeding en wilde overstappen naar jumbo voeding (scheelt meer als de helft in de portmeonnee)! Nu heb ik een week geleden 1 schepje Hero vervangen door jumbo. Nu hadden de meisjes eerst eens in de 2 a 3 dagen een poepluier en nu soms wel 3 op een dag . Kan dit aan de voeding liggen? Of zouden ze er nog aan moeten wennen? Durf eigenlijk niet goed nog een schepje Hero te vervangen door Jumbo. Ook gilt er een heel af en toe ineens 10 min. Na haar fles en dat deed ze eerst ook nooit. Dus weet ff niet goed wat nu te doen. Helemaal terug gaan naar Hero of toch nog ff doorzetten.
Wij hebben met 6 weken oud veranderd van voeding maar dat was een andere situatie denk ik. Onze dochter gilde de boel bij elkaar en verging van de krampen, wij konden alleen maar de vinger op de voeding (nutrilon) leggen dus die hebben we niet netjes op/afgebouwd maar halverwege de dag direct volledige fles frisolac gegeven en de nutrilon de vuilbak ingekieperd na een paar uurtjes wachten. Geen gegil, gekerm en krampen meer, ja in de avond t normale ongemak maar niet wat t was (21 uur huilen op een dag). Frisolac flessen twee weken volgehouden om dr darmen te laten wennen voordat we verder gingen kijken hoe we het haar gemakkelijker konden maken (verborgen reflux en krampen gingen hier hand in hand). De ene bouwt af en op, de ander schakelt direct over het is maar net wat je aandurft en wat je kindje toelaat.
Ze hebben 2 weken nodig om aan andere voeding te wennen maar lijkt alsof je kleine nu wel heel veel last heeft. Onze dochter reageerde niet goed op de voeding van de jumbo, de overgang van hero naar die van de etos eigen merk ging we goed.
Ik gebruik hier eigenlijk alle huismerken door elkaar voor onze dochter en herken het niet echt. Behalve met de ah voeding, daar poept ze moeilijker van, poep wordt ook groen en ze spuugt meer. Met Jumbo juist geen problemen, evenals Kruidvat, Etos en bonbebe (van de Dirk). Zou eens een ander huismerk pakken om te proberen.
Heel eerlijk? Mijn ervaring is dat als een voeding goed gaat...vooral niet veranderen. Is vaak meer gedoe dan het opbrengt.
Hoe heb je het nu verder bekeken dan? Hier namelijk ook 1tje met reflux en krampen... ik had altijd kruidvat ha maar die ging er toen plots uit dus ik moest over op standaard (ivm hevige sneeuw).. dat ging voor geen meter toen over op hero comfort maar hier lijkt hij heftig op te reageren na 2 weken opeens niet meer kunnen poepen veel krampen (denk ik) gilt iig in de avond van de pijn.. nu hero HA (ivm lichte verteerbaarheid) maar daar kreeg die weer heel erg veel last van spugen zuur verslikken.. dus nu imgedikt met nutriton.. ip gaat het wel alleen na de fles onrustig en na 3 uur alweer willen drinken.. hij krijgt 120/4..
Precies. Daarom zijn wij begonnen met een goedkoper merk. Maar goed daar heeft ts niks aan On topic. Ik weet niet wat ik zou doen.. kijken of t met nutrilon wel weer goed gaat denk ik..
Wij zijn over gegaan van Nutrilon naar Ah eigen merk of Etos eigen merk. Eerste week 1 schepje vervangen 2e week 2 schepjes en toen dat goed ging iedere 2 dagen weer een schepje vervangen.
Wij hadden een kindje dat gilde van de pijn door de krampen en daardoor meer last van reflux kreeg. Met een reflux aanval kwam daar ongeveer half uurtje achteraan kramp aanvallen en zo bleef t als t ware pingpongen. Onze inzet was eigenlijk geen medicijnen of toevoegingen we waren ervan overtuigd dat dat moest kunnen. Die krampen waren 'normaal' (totdat ik dr huiloverzicht en wat videomateriaal mee nam, toen was t 'ooooh, ja dat is wel heel heftig' maar aan de voeding lag t volgens cb en huisarts dus niet. (die bal is teruggekaatst geloof me) We zijn na 6 weken wellisnietis verhalen gewoon in 1x gaan zoeken naar frisolac aangezien man vroeger nogal kieskeurig was met flesvoeding en ik ook nogal problematisch was geweest, specifiek op lactose niveau. Wij zijn beiden opgegroeid met frisolac en ik had m bijgevuld toen ik bij kruidvat werkte, lang lang geleden. Gevonden via leef.nl nergens anders, apotheek ook niet. Dus maar bellen met friesland campina, had de samenstelling al gelezen maar vertrouwde dat leef.nl niet, tis toch je kleintje en voeding via een vage website...brrr. Uitleg gehoord van friesland campina, leef.nl nagevraagd bij hun m.b.t. eventuele geschiedenis met leveringsproblemen want daar zat ik niet op te wachten, account aangemaakt, besteld en de volgende middag in huis. We wilden 1 stap tegelijk doen en maar 1 verandering/aanvulling per 2 weken omdat we anders niet goed konden zien wat t effect van wat was. De reflux was vervelend maar kon niet direct schade doen, t maagzuur is milder dan bij een volwassene, de krampen waren voor haar t heftigst dus die wilden we omlaag zien gaan bij voorkeur weg en dan zagen we daarna wel wat er van reflux overbleef. Man was die dag ook thuis in de ochtend gillen gillen gillen na dr nutrilon zoals gebruikelijk, frisolac kwam binnen, eerstvolgende fles precies hetzelfde gemaakt als anders maar met ander poeder en hopla fles dr in, smaak was wat anders gezien t gezicht maar zonder morren fles toch leeg en toen t wachten op de krampen...klok van de wand af kijken, 'nu zou ze aan gaan slaan'...niks...'misschien wat later doet ze ook wel eens'...nope. Volgende voeding zonder krampen tussendoor. Wij geloofden er geen moer van, die krampen zouden echt wel komen...voeding na voeding geen krampaanval. In de avond beetje miepen maar niks echt bijzonders en zeker niet te vergelijken met t merg en been gehuil wat t was, meer gewoon beetje ongenoegen/mopperen, geen over de toeren pijn huil. Nutrilon de vuilbak in gekieperd en twee weken lang alleen flesvoeding gegeven zoals altijd en geen toevoegingen oid (die hadden we nog niet in gebruik genomen omdat we frisolac eerst zn kans wilden geven) en maar afwachten wat t met krampen en reflux zou doen en intussen bijhouden wanneer krampen en reflux zich voordeden zodat we dat gaandeweg nog een beetje bij konden schaven door bijv. de interval van de voedingen iets verkorten (denk aan 5 ipv 4 flessen). Toen de ergste krampen er uit waren (darmrijping ontkom je niet aan dus je hebt altijd wel iets) konden we nu in elk geval een patroon herkennen in die reflux, daarvoor was er geen beginnen aan was t kramp was t reflux of beiden wie wat veroorzaakte kreeg je niet uit elkaar voorheen. Met t patroon inzichtelijk hebben we t laatste puntje van reflux er uit gewerkt met 1 schepje nutriton op destijds 100ml water. Dat weer aangekeken hoe dat liep omdat heel veel kindjes verstopt raken door johannesbroodpitmeel/nutriton of mega krampen krijgen. Bij haar ging t goed, de krampen die ze had werden niet meer of minder en poepen bleef goed gaan. Toen de nutriton goed gewend was de laatste krampen die nog resteerden, met tegenzin, met infacol weggewerkt. De winden vlogen je om de oren en die infacol heeft ze helaas langer nodig gehad dan me lief was, maar het hielp en we hadden een lachend kindje. Naarmate dr flessen ophoogde hebben we overigens de johannesbroodpitmeel nooit verhoogd, ze is altijd op 1 schepje op een fles blijven staan ongeacht of dat een 180 werd, zonder lukte jammer genoeg dan weer net niet. Met overstap naar 2 hebben we m gelijk weggelaten samenstelling van voeding werd toch anders dus dat eventuele gevecht dan maar in 1x was onze redenatie en weer twee weken aangekeken. Ging goed, taande er niet naar. De interval van reflux bleef wel hetzelfde dus met de oefenhapjes erbij probeerden we elke keer op tijd te zijn om t maagzuur precies op t goede moment te stoppen. Rond 8 maanden was ineens een heftige periode van een week maar toen bleken 4 doorkomende tanden de grote boosdoener te zijn. Ze is nu bijna 13 maanden nog steeds wel reflux met dezelfde interval maar elke 2 uur wakker (schuift iets op als ze tussendoor slaapt) eet ze even wat en al is t een hap vla of stukje banaan, koekje etc t remt t maagzuur al en wij zijn t eten elke 2 uur zo gewend geraakt dat t een tweede natuur is geworden. Goed bekeken eet ze dus de hele dag door voor je gevoel maar t zijn kleine tussendoortjes en gewone maaltijden. Gaf dr van de week een fruitreep omdat we de volgende dag op stap gingen wilde ik die testen of ze die uberhaupt wel at maar die viel met een klein stukje al niet lekker en kreeg ze t zuur van. Vond ze zelf ook wel heel erg aanwezig en zwaar. Dus die repen zijn naar de voedselbank gebracht voor een mama die t kan gebruiken en hopelijk een kindje die ze wel kan verdragen.