Overstappen wasbare luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door Roos97, 20 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos97

    Roos97 Lid

    11 dec 2021
    99
    19
    8
    Vrouw
    Hee hoi! Voor de geboorte wilde ik direct starten met wasbare luiers, had een aantal aangeschaft om eerst te proberen. Direct na de geboorte eerst toch wegwerp gebruikt en nu ze 6 weken is, wil ik toch echt overstappen op wasbare luiers. Maar nu vraag ik mij af wat handig is met de vele plasluiers? Ruim 6-8 keer per dag een nieuwe luier aan doen is ook niet handig. Ik dacht aan de bamboe inleggers elke keer dan te verwisselen, maar de wasbare luiers die ik heb gekocht hebben geïntrigeerde inleggers, dus die kunnen er niet uit. Ik heb ook een paar overbroekjes, maar dan moet je nog steeds het hele onderbroekje verwisselen. Iemand tips en ervaringen?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Mijn dochter deed gemiddeld 3 uur met een wasbare luier. Soms 4.
    s Nachts wegwerp.

    Ik heb via nappy’s een consult gedaan https://www.nappys.nl/informatie-over-wasbare-luiers/consulenten
    Achteraf maar goed want veel overbroekjes zaten niet goed. Dus ik kan je echt aanraden!

    Ik had thuis lennylamb bamboe. En dan een extra bamboe booster erin, als we op staan gingen dan nog een hennep booster. Overbroekjes kan je 2 of 3 keer gebruiken, tussendoor uithangen.

    Je hebt all in one, denk dat jij die nu hebt, die zijn zeer lekgevoelig. Verl ouders kiezen die en haken vervolgens af.
    Behalve de close pop in, die vormt een uitzondering. Al deed ik daar soms ook nog een bamboe booster maat 1 in van lenny lamb, als ik wist dat ff duurde voor ik haar kon verschonen. Ik had deze luiers bij uitstapjes en bij de gastouder.

    Verder heb je pocket luiers. Maar de boosters moet je er dan wel uithalen voor je ze de waszak in doet.

    En een 2 delig systeem zoals bamboozle, lenny lamb. Deze zijn minst lekgevoelig.

    Bij klittenband wel goed de klittenband vast maken anders heb je een knoop na het wassen.
    Uitspoelen vooraf hoeft niet. Alles in de waszak en met rits open in de wasmachine.
    Koud voorspoelen met biotex blauw. En daarna de hoofdwas met een kleurwasmiddel. Geen ecologisch middel of iets met bleek erin.
    Liever geen luiers in de droger.

    Er is een fijne fb groep wasbare luiers.
     
  3. Roos97

    Roos97 Lid

    11 dec 2021
    99
    19
    8
    Vrouw
    Dankjewel! Direct even aangemeld voor de Facebookpagina. Wat handig dat je consulten kan doen! Via de Facebookpagina kwam ik ook bij de pagina om 3 weken lang verschillende uit te kunnen testen, helemaal handig!
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja je kan ook luiers huren. Is fijn om te doen. Elke kind is anders qua bouw en qua plassen.
     
  5. Madeliefje1234

    Madeliefje1234 Actief lid

    6 dec 2018
    191
    171
    43
    Vrouw
    Ik zou inderdaad eerst pakket huren. En/of consult doen. Kun je zien wat bij je kindje past. Heb ik ook gedaan toen.
    Uiteindelijk heb ik het wel helaas na 4 maanden alles verkocht omdat ik er niet aan kon wennen
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik zou je inderdaad ook een consult aanraden en dan focussen op twee-delig. Hier waren eerst de Hu-Da's favoriet maar sinds onze dreumes al richting de 14kg gaat zijn we sinds een weekje over op Bamboozle Stretch. Dus passen en uittesten is echt mijn advies. Dan krijg je ook meer uitleg over hoe je het beste kunt bijboosten bij veelplassers :)

    Hier trouwens ook een gigantische veelplasser en wij houden de nachten droog (>10 uur) met een Anavy nachtluier.
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Brrr anavy geprobeerd, maar nachtluiers vond ik niks. De stank s morgens ging zowat over mijn nek. Dan maar een wegwerp.
     
  8. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Echt, ammoniak? Want dan zou je eerder denken dat er iets niet goed is met de wasroutine. De nachtluiers zijn natuurlijk dikker dus gevoelig voor opbouw van plas/viezigheid

    Ik vind wegwerp trouwens juist enorm ruiken. Merk het direct als mijn man hem even wegwerp heeft aangedaan. Overigens is 's nachts hier wegwerp gegarandeerd problemen. Hij lekt dan binnen een uur door:(
     
  9. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ja gewoon met de luierwas mee. Koud voor spoelen en dan op 60 graden met Ariel.
     

Deel Deze Pagina