Hoi, ik heb een hele onregelmatige cyclus en weet dus nooit wanneer mijn eisprong is. Ovulatietesten kosten klauwen met geld en nu hoor ik ook veel van temperaturen. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies werkt? Bedankt alvast!!!
Eerst even dit: Met temperaturen kun je niet zien wanneer je eitje gaat komen en waneer dus je vruchtbare dagen zijn!! Aan de hand van temperaturen kun je wel zien of je eitje is geweest... maar dan ben je natuurlijk al te laat met klussen. Het werkt als volgt: Elke ochtend, voordat je opstaat neem je op dezelfde tijd je temperatuur op. Dit kan zowel rectaal als oraal. De rectale methode is alleen wat nauwkeuriger. Vervolgens zet je deze temperaturen op papier of je voert ze in een online programma Fertility Friend in. Voordeel van FF is dat deze gaat voorspellen wanneer je volgende eisprong zal zijn, maar dit is géén garantie!! Nadeel is dat het programma in het Engels is. In de regel kun je aan je temperatuur zien dat je eitje is geweest omdat je temperatuur na de eisprong een stuk omhoog gaat. Dit blijft dan zo hoog totdat je weer ongesteld moet worden of bent. Kijk maar eens naar mijn temperatuurkaartjes in mijn handtekening. Misschien heb je er wat aan. Succes!!
Bedankt voor je reactie, dat maakt inderdaad een hoop duidelijk. Als ik het goed begrijp temperatuur je dus alleen om te checken of je eisprong is geweest. Dan ga ik toch ook maar es beginnen, zeker omdat ik waarschijnlijk niet altijd een eisprong heb...Fertility Friend lijkt me dan inderdaad heel handig, dankje!