Hey, Mijn zoontje is nu 4,5 week oud en we zijn sinds 2 dagen volledig op de flesvoeding over gegaan. (dit ivm niet voldoende hebben aan mijn borstvoeding). Hij is op mijn borstvoeding gewend om 7 voedingen/24 uur te krijgen. Op het pak van Nutrilon HA staat dat hij nu 5 voedingen van 150+5 mag hebben. Kan ik dit verdelen over 7 flesjes? want ik vind 5 voedingen nog wel weinig voor dit kleine kereltje. Dit zou dan uitkomen op 110cc + 3,5. Volgens de regel 150cc/kg zou hij dan maar 95cc per fles mogen, maar daar red hij het niet op (hij is nu ong 4,5 kg) Wie helpt me met dit dilemma, wat kan ik mijn zoontje het beste aanbieden?
Met 4,5 week gaf ik flesjes van 120+4 en kwam dan op 6 à 7 voedingen uit. Kv vult wat meer en is wat zwaarder te verteren dan bv, dus je hebt wel kans dat je kindje langere perioden tussen de voedingen gaat laten...150+5 gaf ik pas tegen de 1,5 à 2 maanden (is 165 voeding, ik schonk in het begin nog wat melk uit tot 150cc voeding)..
Ik zou inderdaad starten met 7 flessen, aangezien ie dit zo gewend is. Waarschijnlijk laat ie er zelf steeds meer tijd tussen en dan kun je straks overstappen naar 6 en vervolgens naar 5 (om nog weer veel later naar 4 te gaan). Die richtlijnen op het pak zijn overigens niet heel fijn. Je kunt beter de 150 keer kg lichaamsgewicht nemen, met een max van 1000cc op een dag (en dat dan delen door het aantal voedingen).
Hij heeft het zelf geregeld! Hij drinkt nu 6 flessen van 120+4 en laat er netjes overdag 4 uur tussen. Iig bedankt voor jullie antwoorden