Laatste voeding laten vervallen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Puppy78, Sep 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Ik vroeg me af wanneer de laatste fles van 22:30-23:00 uur mag komen te vervallen? Is dat afhankelijk van gewicht of leeftijd, het aantal flessen per dag, of geeft je kindje dat zelf aan? Ik maak Vigo nu nl. altijd wakker, behalve als hij na zijn vorige fles pas heel laat in slaap is gevallen. En ik heb het idee dat hij langer doorslaapt als we hem juist niet die fles van 23:00 uur geven.

2. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Ik ben ermee begonnen om haar niet meer wakker te maken bij ongeveer 2,5 maand.
    Ze had het waarschijnlijk al eerder gekunt, want ze was vaak zo moe dat ik er om 23.00 uur amper iets in kreeg. Maar het mocht echt nog niet van het cb vanwege de niertjes.
    Sinds 2,5 maand dronk ze flessen van 180/6 helemaal leeg dus toen durfde ik het met het aantal cc wel aan. Nu drinkt ze zelfs 210/7 en dan 4 flessen.

Als ik jou was zou ik die laatste fles er nog wel even inhouden.

Groetjes Mariska

3. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Ze zeggen trouwens 6 kilo of 6 maanden, maar daar was mijn cb arts het niet mee eens. Ik moest echt tot 6 maanden de laatste fles blijven geven. Maar als ik dat nu doe is ze de hele nacht onrustig en vaak wakker. Waarschijnlijk omdat ik haar uit haar diepe slaap haal. Nu krijgt ze 4 flessen rond:

07.30
    11.45
    16.00
    20.00/21.00

4. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland

Ook bij het cb kunnen de meningen verschillen hoor. Onze eerste verpleegkundige zei dat we 5 keer 160/5 moesten geven, maar onze man wilde beslist 5 keer 180/6. Hebben we dus ook gedaan. We mochten van haar nog niet naar 4 keer. En afgelopen week mochten we van een andere verpleegkundige wel naar 4 flessen van 180/6, vanwege zijn gewicht 7250 gram. Maar ik denk dat dat niet gaat lukken, want hij drinkt alle 5 de flessen nog steeds leeg en haalt nog geen 12 uren in de nacht... Nu proberen we 4 keer 210/7 met overdag iets meer dan 4 uren ertussen.

5. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Ben je ook zelf 210/7 aan gaan bieden?
    Ben zo bang dat ik op mn kop krijg van het cb :)
    Het leek mij wel logisch, dat als er een fles wegvalt het beter is om dan maar in de 4 resterende wat meer te geven...

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik wilde ook naar 4 flessen, maar kreeg van CB te horen dat het pas met 6 maanden mocht. Ik heb het toch geprobeerd, maar vond de flessen wel erg groot worden. Thijs ging er veeeeeel meer van spugen, dus nu gewoon weer 5 flessen:(! Komt vanzelf wel als hij straks ook andere voeding krijgt.

7. hihi

hihi Actief lid

Oct 23, 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ja! Jij bent de baas over je kindje hoor! Zij geven alleen advies, waar jij je niet aan hoeft te houden. Gister dus de eerste dag met 4 flessen van 210/7. De eerste 2 voedingen gingen prima, rond 7.30 en 12.15 uur. Maar werd 's middags al om 15.15 uur wakker. Toen gespeeld en gewandeld en zo gerekt tot 16.30 uur. Om 20.00 uur werd hij schreeuwend wakker en hebben hem 20.15 de laatste fles gegeven. Vanochtend doorgeslapen tot 7.30 uur:)!!! Had het niet verwacht, maar het ging dus goed.
    Hij krijgt dus wel iets minder op een dag nu, zo'n 80 cc minder. Maar goed, hij is al aardig op gewicht, dus dat is geen probleem. Bovendien krijgt hij deze grote flessen gemakkelijk weg, weinig spugen. Ik zou zeggen, probeer het eens!;)

8. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Hai!

Doe het al een tijdje ook met 210/7 :) Was alleen benieuwd of jij dat advies op het cb gekregen had of het ook zelf uitgeprobeerd hebt.
    Bij mij werkt het ook geweldig, die late fles was werkelijk een drama..
    Ze slaapt ook heerlijk door en wordt niet meer een paar keer in de nacht wakker, nouja wakker was het niet erg maar wel onrustig. Ben benieuwd wat ik donderdag op het cb te horen krijg.
    Volgens mij is ze flink gegroeid hoor.

Share This Page