zoontje 10 dagen oud laat halve flessen staan

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by navlis, Jan 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. navlis

navlis Actief lid

Oct 5, 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Hallo,

Mijn zoontje is vandaag 10 dagen oud, hij is met 36.6 geboren en weegt nu rond de 2900 gram hij doet het voor de rest heel goed.
    Nu maak ik me alleen een beetje zorgen om zijn voeding. Hij krijgt 7x90cc aangeboden en laat sinds gister eigenlijk bij elke fles wel wat staan minstens 30cc het is nu ook al 3x gebeurd dat hij 40a50cc laat staan, hij valt dan in slaap en is met geen mogelijkheid wakker te krijgen om de rest op te drinken. Heb al van alles geprobeerd pamper verschonen, kriebelen aan zijn voetjes enzovoorts. Dan zou je denken dat hij met zijn volgende fles volop honger heeft maar vaak word hij niet eens wakker van de honger en moeten we hem weer wakker maken en dan drink hij weer zijn fles niet helemaal leeg.

Wat moet ik hier mee en kan het kwaad??

Groetjes..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Je kan voor de zekerheid even overleggen met het consultatiebureau, wat je dan het beste kunt doen. Wanneer je kindje wat minder drinkt en dus minder voeding binnenkrijgt kan hij hier wat suffer door worden. Het is niet de bedoeling dat hij steeds minder gaat drinken. Totaal per 24 uur zou het fijn zijn als je zoontje gemiddeld 400-500 ml drinkt. Misschien kan je eens kijken wat hij nu per 24 uur drinkt.

Groetjes Angélique

3. navlis

navlis Actief lid

Oct 5, 2009
    490
    0
    0
    mama zijn
    ergens
    Hoi!

Bedankt voor je antwoord.
    We bieden hem nu al wat minder aan en hij krijgt nu 60cc per keer. die heeft ie tot nu toe vandaag elke keer nog opgedronken en vraagt daarna ook niet om meer wel meld hij zich dan nu netjes elke 3 uur. als hij dus vandaag 7x60cc opdrinkt krijgt hij voldoende binnen.
    Gisteravond zat ik er zo mee dat we de huisarts maar even hebben gebeld en die zei ook dat we ons geen zorgen hoefde te maken, we moeten niet vergeten dat hij 3 wk te vroeg is en het geen kind is van 8 pond die dan zijn 7x90cc wel makkelijk zou drinken. Maandag word hij weer gewogen en weten we of hij goed groeit maar daar twijfel ik nu niet meer over.

groetjes..

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Leuk dat je zo snel reageert. Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat je ook nog even hebt kunnen overleggen met de huisarts!
    Goed weekend, Angélique

Share This Page