Hopelijk kan ik hier geholpen worden, het gaat om het volgende: Mijn zoontje is vandaag precies 1 week oud. Het gaat super met hem alleen het eten is een drama. Al vanaf dag 1 valt meneer tijdens het eten/drinken van zijn fles is slaap, opzich geen groot probleem want hij dronk wel zijn fles leeg doordat hij soms ff wakker werd en wat slokjes nam. Iedere dag moet er van de kraamzorg 10ml voeding meer in zijn flesje waardoor hij vandaag al op 80ml zit en morgen naar de 90ml moeten gaan. MAAR vanaf gisteren weigert meneer meer dan 65ml te drinken, (of hij nou in slaap valt of niet hij drinkt gewoon niet meer dan 65ml per keer) Ook zijn we soms wel 15 tot 20 min bezig om hem überhaupt wakker te maken om hem zijn fles te kunnen gaan geven. Overdag moet hij volgens de kraam zorg om de 3uur eten/drinken en in de nacht om de 4uur. dit zijn de dingen die we al hebben geprobeerd om te zorgen dat hij toch zijn fles leeg dtinkt/eet: -andere fles -onder zijn kin kietelen om dat slik reflex te krijgen. - in zijn zij / onder de voeten kietelen om hem wakker te houden. - tot op zijn luier uitkleden om te zorgen dat hij wakker blijft. - gaatje in de speen groter gemaakt zodat hij niet zoveel energie hoeft te gebruiken om zijn eten/drinken te krijgen en dus langer wakker blijft. -halverwege de fles verschonen en daarna weer verder gaan met voeden. -.recht op zetten zodat hij niet al te relaxed ligt waardoor hij langer wakker blijft. oftewel we hebben nu echt geen idee meer wat we kunnen doen om hem wakker te houden waardoor hij goed zal eten. en waar we dus ook heel erg mee zitten is dat hij nu dus volgens de kraamzorg te weinig eet. Maarja zoals je kan lezen doen we er echt alles aan om hem te eten te geven.
De reden trouwens dat ik het hier neer zet is omdat de kraamzorg zegt dat we hem gewoon wakker moeten blijven maken om te gaan eten of om door te drinken maar ook als hij gewoon wakker is blijven we tegen dit probleem aan lopen en dan zegt ze dat we moeten blijven pushen om de fles leeg te krijgen.