Hoi, Mijn dochter (vandaag 9 weken) heeft eigenlijk altijd doorgeslapen. Sinds 2 weken doe ik overdag de gordijnen dicht omdat ze anders niet slaapt overdag. Dat ging 2 weken goed en nu komt ze opeens om 5 uur voor de fles. Zo kom ik op een fles extra op een dag, hier moet ze natuurlijk niet aan wennen. Zou het komen omdat de gordijnen dicht zijn? Ik doe ze nu een beetje open zodat ze wel licht ziet. Maar het is nu ook om 5 uur 's middags al donker dus ze moet er wel aan wennen. Ik weet ook niet of het door de gordijnen komt hoor. Zou ik misschien meer voeding in de fles moeten doen, bij de laatste fles? Ze is 9 weken dus en ze weeg 5,5 kilo. Ik geef nu 5 x 150, van het CB mag ik naar 180, maar ze heeft nog genoeg aan 150 dus wat wou ik zou nog even laten, maar misschien alleen de laatste fles naar 180? Wat denk jij ervan?
Het is te proberen. Echter soms is er niet echt een duidelijke reden waarom het slapen nu anders is dan voorheen. Ilja
Ok. Ze slaapt nu 's morgens 2,5 tot 3 uur. En dan 's middags 2 uurtjes. En dan na de fles van 3 uur slaapt ze wel goed tot 7 uur/ half 8. En daarna slaapt ze ook weer 3,5 tot 4 uurtjes. En dan 's nachts sliep ze dus eerst tot 8 uur en nu komt ze dus om 5 uur. Is dat genoeg slaap overdag vroeg ik me af? Voorheen sliep ze echt 4 uur tussen de voedingen, maar ja ze wordt natuurlijk ook ouder en slaapt minder. Alleen huilt ze nu dan wel soms vaker als ze wakker is en dan tot de volgende voeding, is dit ook normaal?