Overstek aan dak of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Adrienne1, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adrienne1

Adrienne1 Actief lid

17 jul 2014
    139
    0
    16
    Lieve meiden,

Wij zijn bezig aan een grote verbouwing van onze woning.. Het komt er op neer dat er 3 muren van de woning blijven staan en de rest is nieuw.. de aanbouw en de bovenverdieping.. best wel wat werk dus (soms wel fijn die afleiding.. ;) ) maar nu zit ik met het volgende.. de aannemer vroeg of we een overstek willen aan het dak of niet.. maar ik zit nu al een paar dagen op internet en in de buurt te kijken maar ik weet het niet goed..

we hebben een bruine genuanceerde steen en blauw gesmoorde dakpan.

Graag jullie mening / advies..

Liefs, x

2. liekeb

liekeb Lid

19 jan 2011
    86
    11
    8
    Ja! Ik vind een overstek mooi, een huis zonder is voor mij niet af.
    Volgens mijn man is het petje dan te klein:D
    Ik weet niet wat voor soort huis je hebt, zelf hebben we een nieuwbouw jaren 30 woning met 45 cm overstek

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind overstek bij de meeste huizen wel mooi staan. Zeker bij vrijstaande woningen is het toch meer 'af'.

4. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Zeker mooier vind ik. En heeft het ook nog voordelen qua onderhoud of betere bescherming van de overgang van dak naar muur of zoiets? Dat zou ik me namelijk ook kunnen voorstellen.

5. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Zeker doen! Ik vind het veel mooier staan.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hangt af van je oriëntering, vind ik. Een oversteek is ideaal om de zon en de warmte buiten te houden. Wat zegt je architect?

7. Adrienne1

Adrienne1 Actief lid

17 jul 2014
    139
    0
    16
    Wij hebben een vrijstaande woning.. en willen alles strak en modern, vandaar vooral de twijfel of het nog wel ''strak'' genoeg zou zijn met overstek, maar we gaan het doen! ;) Maar niet te breed, maar zodat het net ''breekt'' :)

Weer iets om van ons lijstje af te strepen.. :)

Liefs, x

Deel Deze Pagina