Overstimulatie hoelang?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bbibi, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hallo Dames!

Vorige week vrijdag mijn punctie gehad in Dusseldorf.
    Na Gonal-F en Pregny te hebben gebruikt.

Helaas naderhand overstimulatie ontwikkeld.
    Ben maandag op controle gegaan in het ziekenhuis.
    Mijn eierstokken waren enorm vergroot en er was vrij vocht zichtbaar in mijn buik.
    Toch durfde ze het wel aan mij naar huis te sturen als ik maar mijn rust nam en voldoende dronk. Bij veranderingen direct terug.

Nu heb ik absoluut niet het idee dat het beter gaat.
    Mijn eierstokken doen pijn ( 20 eicellen dus veel aangeprikt?)
    En ik heb echt een opgeblazen buik.

Ik voel mij verder absoluut niet ziek oid.

Morgen bel ik nog even terug naar de fertiliteitskkiniek voor even overleg.
    Misschien een extra controle dat het niet erger is geworden.

Ik heb GEEN verse tp gekregen omdat ze al hadden ingeschat dat ik overstimulatie zou ontwikkelen.

Iemand ervaring zonder Terugplaatsing/ zwangerschap hoelang zon overstimulatie kan duren? Ben morgen een week verder met nog weinig verandering. Ben het nu al beu op bed! Hihi

Overal lees ik iets anders. Weken indien iemand zwanget is, maar wat is dus de tijd zonder extra HCG/zwangerschap?

Dank voor de reacties! :)

2. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Niemand met overstimulatie!? Oei dan heb ik het wel heel slecht alleen... :D

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik had destijds wel overstimulatie bij de ICSI waaruit Aiden ontstaan is. Maar ondanks de overstimulatie kreeg ik dus wel een TP welke in de zwangerschap van Aiden geresulteerd heeft. En daar was je dus niet naar op zoek......

Bij mij waren er toen 27 follikels aangeprikt. Ik moest rust nemen, veel drinken en mijn bloed werd telkens gecheckt (werd al stroperig, Gelukkig maar van korte duur......).

Hoop dat er nog iemand reageert die wel overstimulatie had en geen TP. Die zijn er wel namelijk.

4. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik denk dat ze vandaag allemaal Koningsdag aan het vieren zijn, morgen melden ze zich vast :)

5. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @Be Happy dankjewel voor je bericht meid.
    Ben jij wel thuis mogen blijven met overstimulatie? Of hebben ze jou opgenomen? Vanaf welk moment voelde je dat het beter ging?

Hier helaas nog niets beter. Vanmorgen gebeld en net comtrole. Echo was te zien dst het heel erg verslechterd was ipv verbeterd. Nu met spoed bloed geprikt en ik hoor zo of ik moet worden opgenomen. :(

@Nellie haha dat zou idd kunnen meid. Laten we het hopen dat ik meer reacties ga krijgen.
    Bedankt meid.

6. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ik heb geen idee, ik lees even mee.
    Vandaag de punctie gehad en had 20 grote follikels en ze hebben de kleine ook aangeprikt.
    Uiteindelijk 18 eicellen gevonden, maar moet zondag ochtend (voor de eventuele terugplaatsing) terug komen om bloed te prikken en een echo te maken. Moet dus ook veel drinken en rust houden.
    Nou hoop ik niet dat ik overstimulatie krijg. Afgelopen woensdag moest ik ook bloed prikken op oestradiol omdat er zoveel follikels zaten, en die uitslag was goed en daarom mocht de punctie vandaag doorgaan

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @clarajilla oei bij jou dus ook een behoorlijk aantal.
    Heb jij pregnyl of decapeptyl gespoten voor de eisprong op te wekken? Ik had eigenlijk geen pregnyl mogen hebben.
    Hooelijk gaat je tp door.
    Ik mocht deze maand niet en sowieso volgende maand ook geen terugplaatsing...
    Hopelijk valt het mee en krijg je geen oversrimulatie.

4 jaar terug ook punctie met 19 eicellen maar toen geen overstimulatie of heeeel miniem.. maar nu... :(

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wat balen dat je het nu wel hebt :(
    Ik heb pregnyl gespoten voor de punctie. Mijn oestradiol was woensdag wel goed dus de punctie mocht door gaan. Hoeve me oestradiol was weet ik niet, krijg ik aankomende week te zien op internet in mijn dossier.
    Morgen ochtend om 8 uur al bloed prikken en rond 9 uur de echo hopelijk is dan ook alles goed! Daarna word ik door het umcg gebeld over de bevruchtingen en of er die dag een terugplaatsing komt. Voel voor de rest niet veel bijzonders. Ik probeer 2-3 liter te drinken en zoveel mogelijk op de bank te zitten/liggen.

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @clarajilla zie dat je een mooie scoren hebt gehad! Ziet er goed uit! Geen Ohss? Rust lekker uit!

10. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Ja klopt er waren 13 eicellen rijp waarvan 8 bevrucht en afgelopen zondag 1 al terug geplaatst. ( dag 2 embryo 4 cellig)
    Zondag ochtend eerst bloed prikken en echo. Geen idee wat de uitslag was van bloed prikken maar op de echo waren nog wel 2 vergrote eierstokken te zien en wat vocht in de buikholte. Maar de terugplaatsing mocht nog wel doorgaan!
    Wel moest ik nog steeds veel rust houden en veel drinken. Gelukkig hoef ik vrijdag pas weer voor eerst te werken.

Alleen nu werd ik vanacht wakker van zeurderige pijn in me buik.. Paracetamol ingenomen en toen weer gaan slapen en nu werd ik net weer wakker met zeurderige pijn.. Een beetje zoals menstruatie pijn maar ook niet helemaal.. Zit nu 5 dagen na de punctie en 3 na de terugplaatsing..

Deel Deze Pagina