Goedemiddag, Ik was bezig met IUI nr 5, maar nu is er iets aparts gebeurd: Van CD3 - CD7 heb ik 87,5 eenheden Gonal-F gespoten. Op de echo op CD7 was helemaal niets te zien, toen heb ik 3 dagen 100 eenheden gespoten, dus CD7-CD10. Toen ben ik gestopt met prikken, bijwerkingen etc werden mij veel teveel dus toch besloten dat wij voorlopig gaan stoppen, dat is een lang verhaal maar ook niet relevant voor mijn vraag. Op CD12 had ik nog een echo, ik ben wel gegaan om even te checken of we zelf verder konden met deze ronde en er niet opeens superveel eitjes waren. Dat was wel het geval, dus we kregen een seksverbod voor de rest van deze ronde. Dat was afgelopen maandag, dus ik zit nu op CD18. Het gekke is, dat ik 2 dagen geleden lichtbruine afscheiding begon te krijgen, gister roze en vandaag ben ik gewoon ongesteld geworden. Het voelt als een normale ongesteldheid, alleen iets minder kramp. Ik heb altijd vrij dik slijm ipv vloeibaar bloed, en dat is nu ook het geval. Maar dat is toch heel vreemd? 6 dagen geleden waren er nog allemaal eitjes te zien op de echo. Iemand een idee wat er aan de hand is? Ik heb gewoonlijk een lf van 15 dagen, zelfs als maandag direct na de echo m'n eisprong was is het veel te vroeg voor m'n menstruatie. De situatie op een rijtje: CD1 CD2 CD3 - 87,5 geprikt CD4 - 87,5 geprikt CD5 - 87,5 geprikt CD6 - 87,5 geprikt CD7 - echo, daarna 100 geprikt CD8 - 100 geprikt CD9 - 100 geprikt CD10 - vanaf deze dag niets geprikt CD11 CD12 - echo > overstimulatie CD13 CD14 CD15 CD16 - lichtbruine afscheiding CD17 - roze/rode afscheiding CD18 / CD1 - ongesteld
Vraagje.. kan je met pregnyl ook eitjes laten ontwikkelen ? Ik dacht dat pregnyl alleen op het laatste gebruikt wordt om de eiblaasjes te laten springen..
Dat begrijp ik ook niet helemaal....bedoel je puregon?? En ik zou een echo aanvragen en evt bloed laten prikken??
Ach sh** ik bedoelde Gonal-F, zal even kijken of ik t aan kan passen. Sorry, maakt t niet makkelijker zo
Kan hoor, dat je een keer vroeg ongesteld wordt. In de ronde dat ik 32 dagen Menopur spoot begon ik vandaf 3/4dpo al te bloeden..
Dacht ik al Ik spuit menopur en normaal heb ik een lf van 11/12 dagen met de menopur is het maar 8/9 dagen dus het kan wel. Zit nu aan de provera ivm overstimulatie dit zou een menstruatie opwekken ongeveer 2-4 dagen na de laatste pil. Ik moet as woensdag de laatste innemen maar heb nu al bruinverlies.
Ja mijn lf is ook ietsjes korter met pregnyl, maar als ik direct na de echo m'n ovulatie had dan was m'n lf 6 dagen, dat lijkt mij nog steeds erg kort, maar het zal wel goed zijn dan. Ik neem toch aan dat als m'n ovulatie al was geweest, de gyn dat had kunnen zien op de echo?
Temp jij ook ? Ik kon wel aan mijn temp zien dat mijn ovulatie is geweest ondanks de Provera. Ik zou dan nu 5 dpo en sinds gisteren al bruin/roze verlies.
Goh dat gekkigheid heb ik volgens mij nu ook. Ik heb ook deze ronde voor de eerste keer gonal f geprikt. Op cd 10 had ik 5 eitjes. Moest gelijk die dag pregnyl spuiten. Zit nu op 10 dpo en mijn temperatuur is vandaag met 0.3 graden gezakt. Naar de grens van mijn basale temperatuur. Meestal wordt ik dan na 1 of 2 dagen ongi. Heb altijd een lf van 14 soms zelf 15 gehad. Ik zat me al gek te zoeken op internet over dat je lf korter kan worden door meerdere eitjes. Dat kan dus wel. Volgende ronde hopelijk wat minder eitjes
Heb even terug gekeken: mijn lf was altijd wel 1 of 2 dagen korter tijdens de IUI. Ik heb helemaal geen pregnyl gespoten en ook geen provera geslikt. Had ook eigenlijk m'n ovulatie nog niet verwacht, meestal gaat dat bij mij niet zo vlot, zeker niet zonder pregnyl. Maar dat zal door veel eitjes ook wel veranderen. @anak2 Ik tempte altijd wel (niet heel strikt maar om te zien of m'n ovulatie wel of niet geweest was) maar de hond heeft een paar weken terug m'n thermometer te pakken gehad... Zal even een nieuwe kopen, dan weet ik iig 100% zeker dat dit m'n menstruatie is, hoewel ik eigenlijk niet echt twijfel, maar toch blijft er dan altijd iets knagen.
Heb jij altijd al gonal f gebruikt? De eerste 3 iui clomid en pregnyl. Maar toch altijd netjes na 14 dagen. Zou het ook aan de gonal f komen misschien. Kan wel begrijpen dat je twijfeld. Zou ik ook doen. Toch wel vreemd. Maar jah. Zo kunnen we wel weer sneller met een nieuwe ronde starten
Je lf kan wel korter worden door de pregnyl. Maar kan ook zijn dat je progesteron te snel zakt of de gele lichaam geen progesteron aan maakt. Dit gaan ze bij mij onderzoeken de volgende iui. Ik heb tot nu toe op dag 6,7 8 en 10 mijn progesteron geprikt (2 verschillende cyclussen) en bij beide kwam mijn progesteron waarde niet boven de 19 uit. Bij een goed eisprong moet die minimaal boven de 25 uitkomen.. ze verklaarde toen ook dat het daardoor kwam dat mijn menstruatie al na 9-10 dagen kwam
Ziekenhuis gemaild, die geven aan dat maandag nog geen ovulatie was maar dat mss de boel in de war is door teveel eiblaasjes. Ze wilt dat ik voor de zekerheid een zwangerschapstest doe na de menstruatie en haar de uitslag laat weten.