Overstimulatie voor de punctie.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Nijntje00, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie kan me helpen? Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn ivf poging afgebroken wordt. Nu moet ik wel de decapeptyl doorspuiten. Nu lees ik overal dat dat is om een doorstart te maken? Ik wil alleen helemaal geen doorstart maken , maar even ermee stoppen. Het ziekenhuis is nu helaas dicht dus ik kan niet meer bellen.

2. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Zou m vandaag dan maar zetten en morgen even bellen. Ik mocht cold turkey stoppen met alles, maand overslaan en weer door. Keertje extra decapeptyl kan geen kwaad. Sterkte! Ik weet hoe je zult balen... Hoeveel follikels had je?

3. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dan zet ik em vandaag en bel ik morgen. Ik had rond de 40 follikels. Wel allemaal al heel groot. Ze zei dat ze met de decapeptyl krimpen ofzo.. waarschijnlijk had ze het echt over een doorstart. Ze had het namelijk ook al over een nieuw schema.
    Dank voor je berichtje.

4. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Als ze een 'doorstart' aanbieden, mag je zelf vast wel kiezen of je dat wel of niet wilt. Als je niet wilt, gewoon op staan, hoor!
    Ik had één cyclus overgeslagen en vond dat al snel eerlijk gezegd, maar wilde dat wel zelf zo. Ik las ergens anders dat je 150 spoot. Ik ook, Gonal dan. Ook 30+ follikels, afgebroken. De keer erop spoot ik 112,5 wat 10 follikels, 6 eitjes en geen zwangerschap opleverde. Heb daarna twee keer succes gehad met een schema van 150/112,5 (ene dag ene dosis, andere dag andere). Rond de 18 follikels en 11 eicellen.
    Bij mij zeiden ze dat ik geen PCOS heb, maar wel PCOS-eierstokken qua stimulatie reactie/ antrale follikels. Het gaf mij veel steun dat, hoe vervelend ook, veel meiden daar jaloers op zijn. Beter te veel en moeten minderen, dan te weinig wat niet bij te stimuleren valt. Veel succes!!

5. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga morgen meteen bellen. Ik vroeg me af of dit ook gevaarlijk is en kans heb op trombose. De arts zei dat het pas gevaarlijk zou worden als ik de pregnyl zou gebruiken. Een maandje pauze doet goed voor het lichaam, dus ik wil zeker een pauze .
    Voelde jij je snel weer goed of duurde het even? Ik vraag me ook afhoe de menstruatie hierna is? Ik heb nogal een hevige menstruatie. Hoop niet dathet erger wordt.
    Ik vraag me nu af of ik ook pcos heb..
    Ik heb echt zoveel vragen. :)

6. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik werd dag of vier na stoppen alweer ongesteld. Ook altijd hevig, merkte niet veel verschil. Ik vind het verstandig om even te pauzeren. Je hebt grote kans op cystes volgens mij, en even extra cyclus nodig om te normaliseren mi. Buikpijn zal gauw minder worden. Pregnyl zou inderdaad grote boosdoener zijn voor je eierstokken, maar die heb je niet gehad. Geen zorgen dus! Hoewel ik niet weet hoe het met trombose zit hoor, daar weet ik niks van. Zo te horen heb je geen pco (als je normale eisprong hebt, geen overbeharing etc), alleen wel heel gevoelige eierstokken net als bij mensen met pco... Hoe ging telefoontje?

7. Nijntje00

Nijntje00 Lid

26 jun 2012
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben toch even langs geweest bij het ziekenhuis vanochtend, had namelijk verkleurde ontlasting en kramp/schouderpijn. Ze hebben bloed bij mij geprikt. Gelukkig was alles goed en had ook weinig vocht in me buik. Mijn leverfunctie was wel iets minder, maar ze zag geen.reden om mij in het ziekenhuis te houden.Ik moet toch de decapeptyl spuiten, ze zei dat de eitjes niet tegelijk mochten springen dat zou weer risico's met zich meebrengen. Dinsdag moet ik voor de zekerheid weer bloedprikken en een echo.

Dankjewel voor je berichtje. Toch geruststellend om ervaringen van anderen te horen.
    :)

Deel Deze Pagina