wie vind t leuk/fijn te babbelen met andere lady's die in 'dezelfde' situatie zitten en elkaar te supporteren?
HI Musty, ik zit half en half in de mmm. Dat wil zeggen ik zit in ronde 9 met clomid. We hebben net de uitslag van manlief en alles is goed. We hebben daarom besloten dat we de iui uitstellen tot komend najaar. We mogen op zich nu al starten. Naast dit traject probeer ik via allerlei natuurlijke manieren om mijn cyclus terug te krijgen. Dus letten op voeding, afvallen en ontspanning. Ik heb een boek, the ultimate handbook for pcos en ik ben lid van de website www.pcosdietsupport.com. Vind ik zelf heel handig. Krijg er allerlei recepten van met pcos-proof-gerechten. Wat is jouw verhaal?
hoi babke, oef ronde 9 al, mogen jullie tot die tijd wel blijven proberen met clomid? sinds 6 wk na de bevalling van mn zoontje begon menstruatie, ondanks volledig bv in het begin leek her regelmatig en goed te gaan, maar al snel begonnen de bloedingen om de 2 wk, 1 cyclus van +/- 80 dg gehad ineens, zelfs een zs test gedaan om uit te sluiten, toen begonnen de bloedingen weer, maar dusdanig erg dat ik op een gegeven moment letterlijk pampers moest gebruiken. eind 2011 werd het zo erg dat ik die om t kwartier moest verschonen, mijn eigen ha was op vakantie die vervanger moest ik niets van hebben dus heb direct naar mn gyn gebeld, die heeft toen een flinke kuur cyclokapron voorgeschreven voor 2 wk, dit hielp totaal niet, begin 2012 weer gebeld, afspraak gemaakt gewone echo lukte niet, waterecho gehad toen was er 'iets' te zien, maar hij kon niet vertellen wat dat was het zat zo vol bloed. Paar dagen later lag ik op de OK voor een hysteroscopie, dat 'iets' bleek poliep weefsel door continue verdikt baarmoeder slijmvlies, ben toen meteen gedeeltelijk gecuretteerd geworden, kon niet geheel want ik was plaatselijk verdoofd. eind van de dag dat ik naar huis mocht eerst nog gesprek gehad en moest ik aan de primolute als chemische curretage en vervolgens aan de orgametril om t stil te leggen. ook dit werkte allemaal niet, maand erna weer op de OK complete curretage en kweekjes afnemen hieruit kwam dat t level androgenen te hoog was , hoe meer cysten hoe meer dit gestimuleerd word en hoe hoger dat is hoe meer baarmoeder slijmvlies wat uiteindelijk afstoot kort door de bocht pco verergerd alleen maar (ook na geboorte van mn dochtertje) na de curretage bleven wederom de bloedingen aan houden dus als noodgreep de mirena geplaatst gekregen Want hoe langer en heviger de bloedingen des te groter de kans op endometrium kanker. dus we moesten iets, er was/is nog wel een optie een bepaalde hormoon kuur maar die is dusdanig zwaar dat ik dan absoluut geen borstvoeding mocht geven, en dat wilde ik er niet zo voor opgeven, daar heb ik te hard voor geknokt om de bv te laten slagen en icm gezondheid zoontje.. nah, mirena geplaatst duurde best wel even voor ie wat ging doen, het heeft absoluut geholpen in de hoeveelheid bloedverlies maar niet echt mbt frequentie ipv continue is het dan wel gelukkig zo nu en dan een dagje helemaal weg en bij hoge uitzondering 1,5 wk tussendoor weer een keer op de ok gelegen om te checken of de mirena wel echt goed zat en nog wat schoongemaakt, controles want die verhoogde kans blijft gesprek gehad met internist en gyn en uiteindelijk kom ik wel een keer op t punt dat ik niet veel keus meer overhoud en alles verwijderd moet worden. dus toen hebben we gezegt als ons manneke 2 jr is, ga ik stoppen met de bv en zetten we de stap voor een 3de wondertjes, daar wij de wens hebben gehad voor een groot gezin. afgelopen vrijdag is de mirena verwijderd http://www.zwangerschapspagina.nl/anticonceptie/437604-mirena-crash.html moet 7/6 terug komen in deze 6 wk borstvoeding compleet stoppen (was ik al mee bezig zit nu op 1 voeding wat steeds minder wordt, zijn nog maar paar slokjes) en heb rooster meegekregen om alles, alle hoe's en wat's mbt de bloedingen bij te houden elke dag echo's bloedprikken, dan volgt uiteindelijk die zware hormoonkuur en dan kijken hoe we ervoor staan en wat we gaan doen, bij ons dochtertje 100 clomid gebruikt en bij ons zoontje 125, toen zat ik eigenlijk al op t randje, bij manlief is alles uitstekend gelukkig, het probleem ligt puur bij mij, en ondanks afvallen..... dat is het verhaal vanaf ons beertje zn geboorte tot nu (van daarvoor zie link filmpje)
Pff wat een verhaal joh. Probeer jij er met lifestyle rekening mee te houden? Misschien dat je dat nog kan helpen om het in toom te houden. Het klinkt al een zware vorm zeg. Ik ben altijd onregelmatig geweest. Juli 2011 gestopt met de pil en ik was vrij regelmatig, dat wil zeggen 29-40 dagen en alles wat ertussen zat. In feburari 2012 een positieve test gehad, maar de dag erna toch ongesteld geworden, vermoedelijk foute innesteling. Toen bleef mijn cyclus uit. Pas 6 juli bij de gyn beland en primolut gekregen. Door primolut duurde de cyclus 150 dagen, anders nog langer. In september begonnen met clomid 50. 1 goede ronde gehad en toen niks. Sinds ik in november 100 mg slik, gaat het goed. Eisprong altijd rond dag 17/18. Ik heb gevraagd naar het gebruik van clomid en het kan geen kwaad zei de gyn. Het moet op de verpakking staan, maar er zijn veel vrouwen die het slikken en soms wel 1,5 jaar en toch zwanger worden. Ik vertrouw daar maar op. Ik laat het spuiten liefst zo lang mogelijk achterwege. Wij mogen dus starten met iui, maar hebben besloten te wachten. Vermoedelijk zal indien nodig iui ook gewoon met clomid gaan. Wij hebben enkele onderzoeken gehad en alles was in orde, hsg, zaadonderzoek, samenlevingstest. Alleen de pcos dus. Ik ben behoorlijk aangekomen sinds de pilstop en probeer dit er nu af te krijgen. Het gaat langzaam, maar het gaat. Ik denk dat het dikker worden ook te maken had met mijn rare cyclus. 80% met pcos heeft insulineresitstentie. Het is bij mij nooit getest maar ik heb gemerkt dat ik dat heb. Als ik let op wat ik eet gaat het beter. Ik eet zoveel mogelijk langzame koolhydraten, zo min mogelijk zuivel en geen suiker. Dit lukt op 75%, want dagen als koninginnedag drink ik ook een wijntje en neem ik een oranjetompouce. Daarnaast slik ik D Chiro inositol en dat werkt super. Mijn acne door de pcos verdween hiermee compleet.
ik hou er zeker rekening mee, en idd zoals op feestdagen, een handvol dieetisten hebben de revue ook al gepasseerd verder probeer ik ook alles in de keuken zelf te maken zodat ik alles zelf in de hand heb en zorg dat ik genoeg beweging heb, maar wel weer rekening houdend met mn bi ook speelt er helaas een flink genetische factor mee oke, ik had idd in de gebruiksaanwijzing gelezen dat je het niet langer dan een half jaar achtereen... goed om te weten dat dat dus wel kan mits natuurlijk er een eisprong is wel fijn dat er nog enigszins een beetje regelmaat is in je cyclus hopelijk is het dan niet meer nodig maar zou fijn zijn als het dan ook met comid kan, ik hoop dat spuiten ook niet nodig is de bloedingen heb ik sinds mn 12de, een half jaar na mn eertste menstruatie begon de ellende al :s toendertijd had ik nog niets van overgewicht oid, daar is mn schildklier (hypo) 4 jaar later erbij gekomen na bevalling van mn zoontje was ik 26 kg kwijt ik viel alleen af tijdens de zs, ons mannetje deed het verder prima en die buik groeide wel, ook na de bevalling van ons meis viel ik af, helaas heeft t alleen geen effect gehad maar, ik ben al hartstikke gezegend maar het zou een mooi wondertje zijn als...