maak me zorgen (embryo's)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariah21, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken.
    Wij zijn bezig met ivf en kregen als eerst een verse terugplaatsing
    Deze was net aan 6 delig op dag 3. Toen kregen wij een cryo terugplaatsing en dat was een beginnende morula op dag 5 ook weer 1 dag achter. En nu heb ik vandaag weer een terugplaatsing gehad en deze was 4 delig op dag 5 :$ dat had ik totaal niet verwacht...
    Wij hadden nog een cryo maar die deelde niet goed door.
    Wij zullen dus als ik ongesteld word aan ivf 2 beginnen.
    Ik maak me er best wel druk over, de kliniek waar wij zitten doet er vrij luchtig over en dat zit me best wel dwars.

Zijn er meiden die dit ook hebben mee gemaakt ?
    Zijn jullie overgestapt van ziekenhuis ?
    En ben je uiteindelijk wel zwanger geworden ?
    Mijn angsten worden steeds groter dat mijn droom nooit zal uitkomen :(
    (Er is bij ons trouwens geen oorzaak gevonden)

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik heb niet hetzelfde meegemaakt als jij maar ik zag dat er nog niemand gereageerd had en wil je een hart onder de riem steken. Ik kan me goed voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt dat je blijkbaar niet zulke goede delingen hebt. Wij zijn zelf nu in de race voor onze eerste ICSI en wij zitten bij UZ Gent. Daar ben ik naartoe overgestapt na alle positieve verhalen hier op het forum. Ik heb ook gezien dat er een topic is van mensen die geen of weinig bevruchtingen of celdelingen hadden, misschien kan je daar informatie en/of lotgenoten vinden? Ik weet wel dat er veel mensen alsnog in UZ Gent geholpen zijn, ik ben tot nu toe heel erg tevreden over dit ziekenhuis.

3. dievine

dievine Actief lid

17 okt 2011
    191
    0
    0
    noord brabant
    Hoi

het is erg vervelend dat je dit is overkomen en als er geen duidelike reden voor is...Lijkt me erg lastig.
    Ik had bij icsi poging 1 nog geneens een punctie omdat de eitjes niet door wilde groeien en dat was emotioneel zwaar. Bij punctie 2 12 eitjes waarvan er 4 bevrucht werden, 1 cryo, 3 terug naar lab in elsendorp en 1 tp. 1 stierf al snel af en 1 kon niet meer ingevroren worden waarna deze ook afstierf.
    uit de tp is onze dochter geboren.

Ik kan me goed voorstellen dat je enorm veel vragen hebt en wellicht dat je een lotgenoot kunt vinden in een andere topic. Als je twijfelt aan de kwaliteiten van het ziekenhuis, kijk elders in het land. Er zijn meerdere goede ziekenhuizen. Wij zitten bij NijGeertgen in Elsendorp. Voor ons een prima kliniek en er worden veel stellen geholpen. Maar zo zijn er wel meerdere.

Succes en hoop dat je snel in verwachting raakt!

4. NiBu

NiBu Actief lid

24 nov 2011
    171
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nooit verder gekomen dan 6-8 cellen op dag 3 maar uiteindelijk wel 1 keer zwanger geweest. Helaas na 15 weken misgegaan, maar dat had niet te maken met het aantal cellen na 3 dagen.

5. limburger

limburger Niet meer actief

Ik zie dat je zwanger bent Mariah21? ?

6. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Heey meiden dank je wel voor alle reacties,

Limburger, ik denk het niet de testen worden niet donkerder en lopen allemaal af, ik denk niet dat het goed zit :(

7. limburger

hé verdorie! Jammer voor je!
    Misschien is er wel 'kort' iets geweest? Of zou het van pregnyl zijn?

8. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    He Mariah wanneer heb je je tp gehad? Want met cryo heb je geen pregnyl dus dat kan het niet zijn. Wanneer mocht je testen?
    Hoop het voor je, dat het raak is na al die tijd!

9. mariah21

mariah21 Actief lid

30 okt 2014
    308
    66
    28
    Vrouw
    mama
    zuid holland
    Hoi marizje, ik heb inderdaad geen pregnyl gebruikt en ik moet zaterdag pas ongesteld worden. Het streepje lijkt nu opgedroogd wat duidelijker. Denk echt dat we nu gewoon moeten afwachten. En op zich is het een redelijk streepje voor 11dpo.

10. Marizje

Marizje Actief lid

1 mrt 2012
    257
    2
    18
    Elst
    Lijkt mij dan toch echt een positieve zwangerschapstest :)
    Ik help het je hopen dat ie lekker blijft zitten!!!

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn tweeling waren op dag 5 een beginnend morula en een morula. Ik zag het dus al somber in... Maar precies 36 weken na die terugplaatsing werden ze levend en wel geboren. Het hoeft dus niet alles te zeggen, maar ik begrijp heel goed dat jij liever op dag vijf een blastocyst wilt hebben.
    Heel veel succes en geluk gewenst!

12. limburger

Ik hoop ook met je mee Mariah21 !

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik herken de ongerustheid en de angst van 'gaat het ooit lukken'.

Zelf heb ik 4 terugplaatsingen gehad uit 3x IVF (dus 1 cryo) en dat is 4x een (vroege) miskraam geworden. Ik was de wanhoop nabij, dat begrijp je vast wel. We zijn toen naar het UZ Gent gegaan voor onze 4e (en laatste vergoede) poging. In Gent hadden ze flinke kritiek op hoe het NL zkh het met ons had aangepakt. Om een lang verhaal kort te maken: de 5e tp werd ik weer zwanger, maar ditmaal ging het goed! Een wolk van een zoon die inmiddels alweer de 1 jaar gepasseerd is. En hopelijk kunnen we binnenkort een cryo ophalen voor een brusje.

Heel veel succes! Houd hoop!

Deel Deze Pagina