Hallo meiden, ik moest vandaag terug voor een echo op dag 16, zag er vorige week heel positief uit maar helaas is alles gestopt met groeien Na 4 kuren clomid met uiteindelijk de maximale dosering is nu besloten om over te gaan om te gaan spuiten. Nu ben ik daar verder niet bekend mee dus zou graag ervaringen willen horen van meiden die al verder zijn in dit traject en hoe dit in zijn werk gaat en of er natuurlijk al vooruitgang geboekt is ( ook wel prettig om te horen ) Ik hoor het graag! liefs natascha
Natascha wat een tegenslag dat de clomid zijn werk niet deed. Ik heb na clomid ook gespoten en zag er als een berg tegenop, ik kan je vertellen na de eerste spuit gezet te hebben valt het mee. Ik heb puregon gespoten en dit moest dagelijks op een vast tijdstip. Ik spoot savonds rond half 8 want als ik tot laat moest werken was ik om 19 uur thuis en als we weggingen is dit vaak rond 20 uur dus kon ik precies daartussen thuis spuiten. Je spuit een poosje achter elkaar en ik moest vaak naar het zh voor een echo om te kijken hoe het eitje(s) groeide. Je moet er wat meer rekening mee houden dan met clomid maar je spuit vaak net zolang door tot er een ei is want ze kunnen het in een poging ophogen. Op mijn humeur na heb ik niet echt bijwerkingen gehad dat is ook een voordeel. Na 4 rondes puregon spuiten ben ik zwanger geraakt. Ik wens je veel succes en sterkte en je kan me altijd pb-en als je vragen hebt.
hey natascha, ik heb nu een icsi behandeling dus ik moet sowieso spuiten en ik zag er ook heel erg tegenop! ik ben nu pas 5 dagen aan het spuiten, en het valt heel erg mee, geen pijn ofzo. maar ik heb nog wel last om de kracht te vinden om mijn hand uiteindelijk te duwen richting buik haha (soms ben ik wel een halfuur bezig!) maar het gaat elke dag ietsjes beter. je hebt of gaat het vast vaker horen maar je moet er niet bij nadenken, is echt zo, dat helpt echt! veel succes en ik hoop dat je gauw zwanger zult raken. groetjes mounia
hoevaak moet je de eerste tijd op controle als je ingesteld moet worden? bij clomid was het bij ons altijd standaard op cyclusdag 10,14 en 16 of 17, is dit met spuiten vaker of hetzelfde?
Hoi Ik heb 2 rondes clomid gehad zonder resultaat. Heb vorige maand voor het eerst puregon gespoten. Dit valt erg mee. Ik moest op dag 3 beginnen en dan op dag 9 een echo. Ik moest om de de dag naar het zkh. Bij dag 18 waren 2 eitjes 17 en 18 mm en moest ik de dag erna pregnyl spuiten. Ik ben dus 2 weken lang om de dag naar het zkh geweest omdat er veel eitjes zaten en in het begin groeiden ze niet echt. Het valt echt reuze mee het spuiten, de 1e keer wel even spannend maar daarna gaat het gewoon vanzelf. Heb zef op mijn werk gespoten ( zonder dat iemand het doorhad) Ik werk namelijk onregelmatig. Suc-6!!