spuiten of leo-operatie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mj24, Mar 19, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    he meiden,
    Zit met een dilemma. Clomid wil maar niet aanslaan bij mij. De gyn geeft mij de optie om te spuiten of leo operatie te ondergaan.. Zij zal dit nog wel met mij gaan bespreken, maar ik graag van te voren jullie advies vragen.. wat zijn de voor en tegens van beide opties en wat zouden jullie kiezen? wat heeft het meest resultaat?

xx

2. Niet meer actief

hoi meid
    ik heb zelf een hsg gehad en een leo behandeling
    leo werkt ook niet altijd
    ik denk dat je toch het beste even de resultaten met de gyn kunt bespreken
    leo is op zich ook een eenvoudige ingreep en wie weet werkt het wel
    succes meid

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Wat is een LEO operatie?
    Is dat een kijkoperatie?

Liefs Mirre

4. ninaVI

ninaVI Fanatiek lid

Jun 6, 2006
    1,304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    leo behandeling is volgens mij dat ze de zogenaamde kralenkrans( vele eiblaasjes) wegbranden in de hoop dat er weer een normale cyclus voor in de plaats kan komen!

Zijn vaak goede resultaten bij behaald zodat er weer normale eisprong kan plaatsvinden!

liefs nina

5. Niet meer actief

6. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    erg moeilijke keuze vind ik, leo kan ook namelijk voor verklevingen zorgen.. dan ben je nog verder van huis

7. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    caruli? bij jou heeft leo wel gewerkt? maar vaak is dit toch ook maar tijdelijk? heb jij PCO?

8. Niet meer actief

hoi meid
    bij mij heeft leo voor 4 maanden gewerkt
    ik had daarvoor nooit een regelmatige cyclus en vanaf de maand van de leo zat ik op 33 dagen en dat 4 maanden geloof ik
    maar bij mij zijn er andere oorzaken dat we niet spontaan zwanger kunnen worden

maar leo als het werkt dan verhoogt dat je kans he als je weer normaal een eisprong krijgt
    en hsg ook als alles door gespoten is dus je eileiders open zijn enzo

succes meid

9. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    hsg zou ze sowieso doen geloof ik.. Ik weet het niet.. hoe lang duurt zo'n leo behandeling? moet je daar ook weer weken op wachten voor je aan de beurt bent? en doet het pijn?

10. Niet meer actief

hoi meid
    hoelang duurd de behandelin
    15 min?

of je er lang op moet wachten weet ik niet ligt aan het zh

ik had gesprek gyn en een week later lag ik al op de ok
    dus....

bij mij heeft de hele operatie 1 uur geduurd
    maar het ligt er ook aan wat ze vinden enzo

pijn doet het niet zo heel erg hoor
    en je krijgt ook wel een zetpil mee of ander pijnstilling mocht je last hebben

11. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    Thx caruli. dat valt weer mee..

12. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Oke dank je voor de uitleg
    Krijg gelijk visioenen dat ik ook een kralenkrans heb :confused: , maar niet aan denken/zal wel niet. :rolleyes:
    Kan de gyn dat gelijk zien met een inwendige echo??

13. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

ik heb een aantal jaren geleden ook ene leo en hsg in 1 keer gehad.
    is mij alles meegevallen.
    helaas heeft het bij mij niet geholpen, de kralenkrans was te groot en hij kon dus eig te weinig wegbranden zonder mijn eierstokken te beschadigen.

dus hier heeft het niks geholpen helaas, maar de ingreep stelt niks voor (vind ik dan). heeft een uurtje geduurd en kon 3 uur later naar huis. nog een paar dagen ongi krampen gehad maar verder niks.
    oja en last van mijn schouders door het gas.

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    he mirre, de gyn kan dat idd gelijk zien met een inwendige echo

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Over een kralenkrans heeft ze het niet gehad.
    Alleen over endometriose en een cyste.

16. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    dat is niet hetzelfde denk ik.. kralenkrans is echt bij pco.. je kan het zelf trouwens ook zien

17. Shaartje

Shaartje Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,062
    0
    0
    Ik zou gaan spuiten, hihi, doe ik ook!
    Maar dat weet je al.

Bij mij werkte het heel snel! en je hebt geen bijwerkingen, nauwelijks!

Hoeveel procent krijgt een normale cyclus na leo?
    weet je dat?

18. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    nee weet ik niet. nadelig van spuiten is de controles, dat kan denk ik niet met mijn nieuwe job.. en bij leo heb je die niet denk ik

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    He mj,

Ik krijg toevallig donderdag een leo-behandeling! Dus kan je nog niet vertellen over de operatie en erna, maar wel waarom ik voor de leo gekozen heb.

Bij pco heb je een redelijk grote kans op overstimulatie bij hormonen spuiten, na de leo is die kans veel kleiner. Ook is er een grote kans dat je cyclus op gang komt, soms maar voor een paar maanden, maar ook wel eens voor langer. Heb laatst een verhaal gelezen van iemand die nu in de 8e cyclus (van 30 dagen) na de leo was (helaas voor haar dus nog niet zwanger).
    Mocht je cylcus niet op gang komen, dan is de kans groot dat clomid (weer) werkt en zo niet, dan kan je alsnog gaan spuiten, maar heb je dus veel minder kans op overstimulatie. Na een leo reageer je over het algemeen veel beter op hormonen.
    En inderdaad geen controle voorlopig, als de leo goed aanslaat. Ik ga temperaturen en als ik een eisprong waarneem het ziekenhuis bellen om voor progesteron te laten prikken. Je hoort ook wel eens dat iemand elke week even bloed moet laten prikken.
    Ook wordt er van binnen gekeken of dat er allemaal goed uitziet (dus of er verklevingen zitten enzo).
    Nog een voordeel, de HSG doen ze ook meteen. Dus dat hoeft niet apart, wat best pijnlijk kan zijn (aan de andere kant had ik het wel leuk gevonden als ik mee had kunnen kijken op het scherm).

Nadelen: het is toch een operatie, niet zo groot en ingrijpend maar toch. Ik verwacht maandag weer aan het werk te gaan, iedereen weet het op mijn werk dus ik kan het rustig aan doen.
    Verklevingen, de kans is niet zo groot en als er al verklevingen komen, dan is het nog niet meteen zo dat dat je vruchtbaarheid in de weg zit. Bij elke operatie heb je het risico op verklevingen.

Mijn gyn was heel erg voor de leo en een andere gyn ook, dus dat heeft me ook wel over de streep getrokken. En de voordelen natuurlijk. Ook kosten de hormonen om te spuiten veel geld. Het wordt wel vergoed, maar als het ook anders kan, wat ook voordelen met zich meebrengt, dan doe ik dat liever. Ik moest er eerst helemaal niet aan denken, een operatie, maar na een paar dagen erover nadenken en wat erover lezen ben ik nu toch wel heel positief.

Succes met het maken van je keuze!

Liefs,
    Snoopy

20. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    snoopy dank je wel voor je verhaal.. Ik kan me erg in je verhaal vinden en beetje bij beetje neig ik ook meer naar leo. Morgen spreek ik mijn gyn, ik ben benieuwd

Share This Page