overstimulatie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door prinses, 7 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Wanneer merk je dat je dat hebt?

2. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Ik heb het nog nooit gehad gelukkig, maar je merkt het volgens mij aan buikpijn, (snelle) toename in gewicht.
    En als er veel follikels zijn natuurlijk.
    Vermoed je overstimulatie? Belangrijk om contact op te nemen met je f.a.

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nee ik weet het niet. Ben een beetje hypochonder denk ik. Gisteren punctie gehad, 8 follikels weggehaald. Nu buikpijn en met vlagen misselijk. Kan van alles zijn natuurlijk.... Ik ga straks wel even op de weegschaal.

4. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Goed in de gaten houden hoor! Rust is erg belangrijk en veel drinken! Bij twijfel bellen!
    Succes!

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Misselijk, hoofdpijn (lekker duidelijke aanwijzing ;)), buikpijn, zeer opgezette buik.

Soms merk je het niet en zien ze het later pas..

6. Annemoon

Annemoon Bekend lid

4 apr 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Uit voorzorg heel veel verse sap drinken.
    Als je te weinig drinkt, buik opzet of gewicht toeneemt dan echt de dokter bellen!

Succes!

7. Tess27

Tess27 Fanatiek lid

31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik had vreselijke buikpijn en kon niet omdraaien of opstaan.. mijn lichaam was helemaal moe zeg maar.. Rust en veel drinken hielp echt. Sterkte!!!

8. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Ik had geen gewichtstoename, dus dat hoeft niet... Ik was wel heel beroerd, heel veel buikpijn, echt datik smeekte om morfine :). En overgeven en slap...
    Veel drinken en je rust pakken!

9. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 x overstimulatie gehad. 28 en 30 follikels

Niets van gemerkt

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    vroege vorm: niets van gemerkt
    late vorm: strak gevoel om mijn buik, alsof ik vel te kort kwam daar. En misselijk.

11. Rainbow84

Rainbow84 Lid

13 feb 2014
    13
    0
    0
    Amsterdam
    Bij mijn punctie gaf de arts aan dat ik tegen overstimulatie aan zat of daar een groter risico op liep na de punctie. Ik had 30 follikels en een volle buik. Ik voelde me zeker niet doodziek, maar buik was wel gevoelig. Door het oestrogeen level in het bloed in de gaten te houden hebben ze vinger aan de pols gehouden en verder kreeg ik tips mee na de punctie. Ik denk dat ik uiteindelijk dus gewoon goed ben weggekomen maar misschien heb je toch iets aan onderstaande adviezen die ik kreeg.

De dagen na de punctie heb ik rust moeten houden (de leeggeprikte follikels gaan zich vullen met vocht en dan worden de klachten erger). Verder moest ik 3 liter water per dag drinken en 2x per dag fluimucil 600 Mg bruis nemen tot aan de bloedtest. Elke dag wegen en buikomvang meten. Zou dit plotseling echt nog meer toenemen en ik pijn krijgen of me benauwd voelen dan moest ik direct bellen. Is allemaal goed gegaan, al heb ik wel nog steeds het gevoel van een bolle buik.

Overigens heb je na een zware punctie sowieso wel last van je buik, dus ik vond dat niet direct zorgelijk al had ik meer napijn dan verwacht. Het voelde 'beurs' en dat duurde zeker een week, ik voel het nog een beetje als ik lang sta of loop (punctie nu 2wk terug). Maar als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon naar het vpk spreekuur bellen, al is het maar ter geruststelling. Volgens mij is de risicogroep wel met name bij veel follikels trouwens.

Deel Deze Pagina