Hoge Koorts ?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gabje20, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Mijn dochter van 11 maanden heeft nu in de ochtend al 40.3 graden koorts !

    Paracetamol kan ik beter niet geven in verband met koortssuipen....

    Dokter gebeld en die zei als het 41 is dat ik dan naar het ZH moet gaan met dr, dokter heeft geen dienst nu.

    Ze is gelukkig niet suf ofzo, alleen hangerig. Ze eet en drinkt ook goed ! Denk zelf een tandje, maar vind het zoooooo zielig.

    Vinden jullie dat ik moet wachten tot de koorts 41 is of eerder aan de bel trekken ?
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik vind dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft ;)
    Begrijp alleen niet goed waarom je geen paracetamol geeft ivm koortsstuipen? Het is juist aan te raden om de koorts omlaag te krijgen om stuipen te voorkomen..

    Beterschap!
     
  3. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    koortstuipen kunnen wel komen als je eerst een paracetamol geeft om de koort te laten zakken en daarna weer niet, dan schommelt haar temp. en dan creeer je koortsstuipen.
    Als je nu gewoon een paracetamol geeft en dat blijft geven tot haar temp. weer normaal is, dan is er geen gevaar voor koortsstuipen hoor!

    En verder..doen wat je gevoel ingeeft!

    sterkte en knuf voor je meissie!

    kus miek
     
  4. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik zou aan de bel trekken trouwens mijn huisarts zegt bij 38,5 graden koorts en suf direct bellen.
    Maar 40 graden koorts vind ik wel heel erg hoog. Uit mijn ervaring mijn oudste dochter was die toen heel ziek en was verder niet echt suf maar had wel nierbekonsteking waardoor ze 10 dagen in het ziekenhuis heb gelegen.
    Dus ik zou wel echt aan de bel trekken als het mij zou overkomen.
     
  5. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    zolang ze niet suf zijn...maar allert..hoef je er niks mee doen zeggen ze jah...
    En voor koortsstuipen moet je kindje aanleg hebben...vertelde de kinderarts mij omdat ik daar ook bang voor was...
    gewoon zo weinig mogelijk aan doen en in een lauw badje zetten om in te spelen doet ook wonderen...

    Ik zou ook gewoon naar je naar hart luisteren!
     
  6. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Je moet niet alleen kijken hoe hoog de koorts is je moet ook naar je kindje kijken. Drinkt je kindje goed, plast je kindje goed, goed helder, niet wegdrukbare vlekjes. Als dat niet het geval is dan zeker aan de bel trekken ook als de koorts dan niet zo hoog is.
     
  7. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @gabje hoe is het met je dochter nu?
     
  8. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn dokter heeft altijd gezegd bij 40 graden de dokter bellen of meteen naar het ziekenhuis als je geen echte verklaring kan vinden.
    Soms komt het door tandjes of verkoudheid.
    maar het kan ook een infectie zijn ik zou dus niet te lang wachten hoor.
     
  9. gabje20

    gabje20 Bekend lid

    20 jan 2006
    597
    0
    0
    Ze had heel veel slijm achter dr longen, vandaar de koorts. Al het slijm is gelukkig nu weg ! hele luchtbellen kwamen eruit.

    De koorts is gezakt, vanzelf ! Het gaat al iets beter, alleen niet veel tijd wandt ze wil alleen maar bij me liggen...
     
  10. mamabee

    mamabee Actief lid

    12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Gisteren had Sam 40.2 en heb toen de huisartsenpost gebeld. Er is pas accuut een 'probleem' als je kindje 41.7 heeft. Hoge koorts bij kleine kinderen is geen probleem en juist een teken dat het goed gaat met het afweermechanisme. Niet te snel een zetpil geven want de koorts is er niet voor niks. Niet te warm aankleden en wat vaker even kijken.
    Zolang ze niet helemaal slap zijn en nog goed reageren is er niet zo veel aan de hand

    Met Sam is het OK want terwijl ik zijn temperatuur stondte meten klapte hij in zijn handjes (net geleerd) ...... :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina