schedel delen over elkaar pasgeboren baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sparky, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik weet dat tijdens de bevalling schedel delen over elkaar heen kunnen gaan. Dit was bij onze dochter ook. Dat was vrij snel hersteld maar toch zit het op 1 plek nog over elkaar heen. Het is op haar achterhoofd en als ik kijk naar haar voorkeurshouding dan ligt ze liever niet op dat deel van haar hoofd.
    Wie heeft dit ook gehad bij haar kleine? Hoe lang duurt het voor het goed gegroeid is?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.956
    3.962
    113
    Zitten er echt schedeldelen over elkaar heen of zit er vocht?

Mijn zoontje had een flinke hematoom (vochtbult) na de bevalling, dit is na enkele weken weggetrokken.
    Mijn dochter had een enorme toeter op haar hoofd vanwege een vaccuumverlossing, dat was binnen enkele dagen weg.

3. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Ons zoontje had ook schedeldelen over elkaar. Maar dan boven op zijn hoofd bij de fontanel. Zat echt een hele rand op zijn hoofd van oor naar oor. Heeft wel een paar weken geduurd voordat dat weg was. Hij had wel een voorkeurshouding maar had daar niets mee te maken want zat boven op zijn hoofd. Schijnt idd door de bevalling komen maar onze zoon is met een geplande keizersnee gehaald dus ging voor ons niet op.

4. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja het zijn echt schedeldelen. Ze heeft geen bult o.i.d. gehad op haar hoofd na de geboorte. De naad boven op haar hoofd (van voorhoofd fontanel naar achterhoofd fontanel) zit over elkaar heen en van achterhoofd fontanel naar beneden achter haar linker oor. De andere plekken zitten wel gewoon naast elkaar.

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Zl heeft dit ook en dan ook over de hele breedte van zn hoofd. Bij hem kwam dit doordat hij vast zat met zijn hoofd onder mn rib. Een ks ivm stuitbevalling en toen kwam hij er moeilijk uit.

ik loop bij een ostheopaat. Is zeker een tip want daardoor heeft hij ook de voorkeurshouding met alle gevolgen van dien (die ik zelf nog niet had gemerkt want ik ging voor iets anders naar de ostheopaat)

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad (ks) en inderdaad ook een voorkeurshouding, maar ik heb die link nooit met elkaar gelegd. Is allemaal weer vanzelf goed gekomen. Ik weet niet meer hoelang ik die naad heb zien zitten, volgens mij was het vrij snel weggetrokken (3 mnd ofzo? Durf het echt niet te zeggen).

Deel Deze Pagina