Overstrekken & overgeven -> meer ad hand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimM1989, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Hoi iedereen

Ik heb in de laatste dagen 2 verschillende topics geopend maar begin nu wel ergens te denken dat beide "problemen" met elkaar te maken zouden kunnen hebben.

Mijn eerste topic ging erover dat ons zoontje, 3 maand, sinds kort vaak overgeeft wat hij voordien zo goed als nooit deed. Hij geeft niet enkel een mondje over maar best een serieuze portie. Soms tijdens het drinken al als ik hem een boertje wil laten maken, soms kort na het drinken, soms enkele uren na het drinken. Er is niks veranderd in het kort: hoeveelheid, soort melk, tijdstippen, ... Alles is hetzelfde gebleven.

Mijn tweede topic ging over het op zijn zij rollen. Sinds een paar dagen rolt ons mannetje hem in zijn parkje op z'n zij en geraakt dan precies niet meer recht. Als ik beter ga analyseren zie ik dat hij zich eigenlijk op die manier overstrekt (zie foto hieronder). Tijdens het overstrekken huilt hij niet hevig maar klinkt hij wat zeurderig en paniekerig (ik dacht dus dat dit was omdat hij nog niet kan terugrollen).

Verder hebben wij een heel fijn en opgewekt mannetje die eigenlijk weinig huilt. Hij slaapt 's nachts best flink door (22-6u en dan nog van 6u40-10u30 *indicatie*).

Het is ook grotendeels omdat hij goed slaapt en opgewekt is dat ik me niet eerder zorgen heb gemaakt. Overdag slaapt hij niet super veel maar doet wel een paar dutjes per dag. De ogenblikken dat hij niet slaapt speelt hij met z'n speelboog in z'n park en lacht zo goed als continue...

Morgen heb ik een afspraak bij het CB voor zijn inentingen en ik bespreek het sowieso ook even met hen maar had gehoopt op eventueel wat tips/ervaringen/idees van andere mama's (of papa's :)).

Alles is dus meer dan welkom!

Bijgevoegde bestanden:

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Voor beide problemen zou ik naar een osteopaat gaan. Qua spugen, heb je toevallig voor hij begon met overgeven de fles opgehoogd? Misschien krijgt hij gewoon te veel binnen voor zijn maagje.
    Onze dochter dronk te enthousiast waardoor er na de voeding nog een flinke golf uit kwam, nu ze ouder is is dat weer helemaal overgegaan, maar je zou kunnen kijken hoe het gaat als je 30ml minder in de fles doet.

3. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Neen, niet opgehoogd. Als ik hem 30minder geef heeft hij duidelijk niet genoeg en blijft onrustig tot hij nog mag drinken. Het gebeurd soms dat er nog wat overblijft id fles maar dat is meestal niet meer dan 10ml...

Osteopaat ben ik in het begin op z'n 5 weken geweest omwille van niet slapen overdag... Na 3 beurten was z'n voorkeurshouding zo goed als weg en werd hij rustiger overdag...

Misschien inderdaad het proberen waard om daar opnieuw eens te luisteren...

4. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hoe lang doet hij over een fles, als de fles te snel leeg wordt gedronken zie je ook dat ze nog honger lijken te hebben terwijl het dan nog enkel zuigbehoefte is.

5. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    20 a 30 minuten...

6. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Mijn zoontje had dat ook. Heel onrustig met armen en beentjes, overstrekken en veel spugen, hele flessen kwamen eruit...
    Bleek reflux te zijn en hij had ook heel erg last van krampjes.

7. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Huilde jouw zoontje dan ook veel? Ons mannetje ligt een hele dag te spelen, slaapt tussendoor en slaapt 's nachts 8 á 9u aan een stuk... Hij huilt heel weinig en lacht van zodra je hem aankijkt. Als hij overgeeft trekt hij even een vies gezicht maar lacht dan weer meteen. Enkel als hij zich overstrekt is hij wat zeurderig...

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Hij huilde wel veel inderdaad... uren op een dag. Sliep overdag ook weinig dus was ook oververmoeid op een gegeven moment. S nachts sliep ie dan wel weer heel goed.
    Denk dat niet dat het bij jouw zoontje reflux is? Geen idee eigenlijk of ze dan altijd huilen.

9. KimM1989

KimM1989 Lid

6 jun 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Volgens het CB wel reflux maar in een lichte mate aangezien hij niet huilt.

Ik moet de regels bij reflux toepassen (bedje verhogen enzo) & de inhoud van z'n fles veranderen (krijgt combi vsn hero comfort & hero standaard).

Dan even afwachten en indien niet beter toch ff langs de KA gaan...

Als er nog mensen zijn met tips bij reflux, altijd welkom! ;)

Weet trouwens iemand wat ik best doe als hij zo in z'n park gaat liggen? Laat ik hem best doen of leg ik hem terug op z'n ruggetje?

Deel Deze Pagina