Hoi mama's! Hebben jullie een eigen zandbak in je tuin voor je kindje? En zo ja, vanaf welke leeftijd speelde je kleine erin? Onze man lijkt me eigenlijk nog een beetje te klein hiervoor, dus misschien vanaf volgende zomer, maar aan de andere kant kan hij al een hele tijd zitten spelen en vindt ie het misschien wel super! We hebben hier rondom het huis ook wel wat speeltuintjes, maar daar spelen met name grotere kinderen en dat vind ik qua hygiëne (katten enzo) nog niet zo'n strak plan. En wat voor zandbak hebben jullie dan? Zo'n plastic schelp (die ik overigens erg lelijk vindt, sorry ) of een houten bak ofzo? Liefs!
Met die leeftijd had ik het nog niet gedaan omdat zoonlief toch nog veel te veel in zijn mond stopte. Deze fase heeft hij inmiddels wel gehad en pas sinds een paar maanden laat ik hem in de zandbak spelen. Dat vindt ie overigens helemaal geweldig
We hebben trouwens zo'n blauwe schelp Als we een tuin hadden gehad, had ik een houten zandbak gekocht. Maar we wonen in een appartement en dat leek me toch minder praktisch.
Hoi Yukl, Ja, dat in de mond stoppen is inderdaad niet zo heel handig ... Zo'n schelp is zeker praktisch dat is waar, om nou een kuub zand los op je balkon te laten storten... Liefs!
Wij hebben een plastic schildpad . Maar ook pas vanaf dit jaar. Vorige zomer at ze ook nog heel veel... Ik zou zelf er toch eens voor kiezen om in een speeltuin die je vertrouwd, je kindje gewoon eens in de zandbak te zetten en te kijken wat er gebeurd ? Blauwe schelpen vind ik trouwens ook wel praktisch omdat je de deksel in de zomer (ook nu je kindje nog jong) ook als badje kunt gebruiken.
Als het je 2de was geweest zou hij er waarschijnlijk wel al in spelen, dus waarom niet. En de meeste nemen een hap zand en besluiten dan dat het niet erg lekker is en laten het wel. Op zich kan een hap zand ook niet zoveel kwaad. Het kan dus best, maar waarschijnlijk kan hij er volgens jaar meer mee. Koop wel een zandbak met deksel ivm regenwater en katten. Wij hebben overigens geen zandbak, mijn dochter houdt er helemaal niet van en je komt overal zand tegen als je een zandbak in je tuin zet en daar heb ik geen zin in. We wonen wel vlakbij de duinen dus daar kan ze in het weekend met zand spelen als ze het ineens wel leuk zou vinden.
heey heey liam heeft nu een zandbak in de tuin staan, een houten met roestvrij staan erin. mijn oom heeft deze zelf gemaakt, met deksel en bankje waar hij lekker op kan zitten of haha zand op gooien. 8 maand is idd wel een beetje vroeg nog. Liefsz
Wij hebben hem ook net neergezet. Is nu wel handig omdat ze kan lopen er er in/uitklimmen. Wij hebben een houten, als je de deksel openklapt heb je 2 bankjes. Daar kan ze dan ook zelf op zitten.
L. speelt sinds deze lente in de zandbak dus vanaf zo'n 13 mnd. We hebben een schildpad. Ze stopt het zand nog steeds wel in de mond hoor, maar dat doet ze ook met het gras en zo, ze heeft al geleerd dat ze het zand van de zandbak niet lekker vindt en tuinaarde wel Ik vind zo'n schildpad wel handig want je kunt hem verschuiven in de zon en de schaduw, naar gelang het weer.
wij hebben ook een zandbak. mijn dochter (is ons tweede kindje) en zat er al in rond 11 maanden, en leuk dat ze het vond en vind. wij hebben en schildpad en natuurlijk dit jaar nieuw zand ivm hygiene.
Gijs krijgt er een voor zn verjaardag... Een houten bak, die heeft onlangs ook wel in de folders gestaan van Gamma/Karwei.. Een gekleurde..
Wij kopen volgend jaar een houten zandbak. Vind hem daar nu nog te jong voor. Hij stopt nu al zand in zijn mond dus nog maar even een jaartje wachten.
Wij gaan over een week of 2 beginnen met de zandbak. Hier komt namelijk een gemetselde zandbak (maar goed wij hebben daar de tuin ook voor) van 1.20m bij 3m, met deksel. Onze meid zal 15 maanden zijn dat ze erin kan spelen, maar ze speelt nu al veel in het zwarte zand (we zijn de tuin aan het renoveren ), en ze vind het geweldig. Na 1 hap zand was ze al klaar met zandhappen.
Haha, nou die van jou heeft er tenminste van geleerd! De mijne stopt het zand telkens weer in zijn mond, getsie.
met 8 maand gaan ze alleen nog maar zandhappen dus dat lijkt me nog niet de tijd ervoor... mijn dochter van 2 speelt nu heerlijk in haar prachtige blauwe schelpen zandbak hoor..... hij mag dan wel lelijk zijn maar ze heeft er erg veel plezier van.... dus tja
wij hebben een houten zandbak (voorheen schelp maar vind die dingen zo lelijk) en bijde kids zijn er dol op ook de jongste van 11 maanden vermaakt zich prima er zit ook een bankje op en daaronder kun je heel het speelgoed opbergen mijn zoontje heeft een paar keer zandgehapt maar dat is nu wel over. ze beseffen al snel dat dat echt niet lekker is
die van mij indertijd ook hoor.. die leek het niet te leren. Eén keer heeft ze ongezien ook een klein (zacht) twijgje opgegeten. We kwamen er achter toen ze hem s avonds uitkotste... maar takjes etc bleven geliefd...
Wij hebben sinds dit jaar een zandbak staan. Zo'n schildpad hebben wij ook. Hier nu een groot succes (met als het speelhuisje en glijbaantje)
wij hebben ook een zandbak sinds een paar maanden. We hebben wel plaats voor een houten, maar hebben bewust een schelp genomen omdat het groot genoeg is. Nu kan die lekker vol met zand en als je zo'n houten vol wil gooien heb je echt megaveel zand nodig. Ik vind het ook wel handig dat ik deze even kan verplaatsen mocht het nodig zijn. We hebben namelijk ook nog een groot speelhuis staan en het is wel makkelijk en leuk als ik het af en toe even anders in kan richten.
Ja, wij hebben sinds vorig jaar zo'n schelp (haha, ik geef je groot gelijk, ze zijn spuuglelijk, heb verder alleen dingen die mooi in mijn tuin passen, maar zo'n schelp is wel erg makkelijk). Hij staat achter een buxushaagje achter in de tuin, dus hij valt niet zo op als je naar buiten kijkt. Mijn dochtertje en zoontje spelen er vaak samen in. Eerst wou ik hem nog uit die zandbak halen, omdat hij alles in zijn mond steekt, maar ach, zand schuurt de maag en na een paar happen merkt hij wel dat het niet zo lekker is. Ach, hij vindt het erg leuk, dus hij kruipt er nu gewoon in om daar te gaan spelen. Als het warm weer is, vul ik gewoon het andere deel van de schelp met water, hebben ze gelijk een badje.