hallo dames mn meisje is afgelopen 2dec 1 geworden en ik heb de slaapzak van little company gekregen de combi sleeper nu is mn vraag aan de mama,s vinden jullie hem ook zo groot...ze ligt er zalig in,,,maar de armen en het hoofdgat is nogal groot,,,is dit niet gevaarlijk? ik heb zon info kaart erbj gehad en dat kindje op de foto heeft het zelfs ook,,,dat hij te groot lijkt,,mischien hoort dit?
Hij is inderdaad vrij groot Mijn dochter heeft er vanaf dr 1ste jaar ook in gelegen, en hier ging het goed En zij is echt geen rustge slaper Maar misschien kun je de armsgaten wat kleiner maken, en als ze straks wat groter wordt, weer losmaken
Ik heb het gat bij de nek verkleind. Gewoon aan beide kanten wat steekjes, kan ik het later weer loshalen als hij groter is. Het lijkt wel een rugbyspeler ofzo in dat ding, maar hij slaapt er lekker in.
Dean heeft er vanaf 5 a 6 mnd oud t/m ongeveer 1 jaar in geslapen...toen een lichtblauwe. Nu heeft hij vanaf die tijd een witte en ik vind de combi sleeper SUPER! Echt de beste aankoop aller tijden ( nee ik heb geen aandelen ) Maar hij ligt er zo goed in...ik vind het zo'n fijn idee dat Dean niet te koud ligt en die mouwen die er idd af kunnen ,,,en het zomerslaapzakje oef sorry draaf maar door.... Hij is idd ruim maar bij ons is het altijd goed gegaan, ik heb nooit iets hoeven vernaaien. Wel heb ik bij de overgang van de kleine naar de grotere de mouwen van de grotere iets om moeten slaan want die waren te lang, maar that's all. Mirre
Effe een vraagje hoor.. wat is het verschil eigenlijk tussen die combi sleeper. Ik hoor men er vaker over maar wat is daar nou zo fijn aan. Want dan wil ik hem ook wel gaan aanschaffen.
bedankt voor deze reacties! ik heb haar voor het eerst vanavond voor de nacht in deze slaapzak gelegd! vanmiddag ging het goed,,ze sliep zelfs een beetje vaster!!! nogmaals bedankt maar jullie ervaringen zijn welkom
De Combi Sleeper® van Little Company is een vierseizoenen baby- en kinderslaapzak, speciaal bedacht en ontwikkeld door ouders en deskundigen die zochten naar het juiste en meest veilige beddengoed voor baby' s en kleine kinderen tot ca. 4 jaar. Bij te weinig toedekking - bijvoorbeeld als je kindje meer naast dan onder het beddengoed ligt - heeft het lichaam van je kindje meer energie nodig om warm te blijven waardoor een diepe slaap niet wordt bereikt en dit heeft als gevolg een hangerig en niet uitgerust kindje. De Combi Sleeper® bestaat uit 2 delen: een buitenslaapzak van 100% katoen met uitritsbare mouwen en een uitritsbare binnenhoes van 100% katoenen fleece. De combinatie van de 2 delen maakt de Combi Sleeper® compleet beddengoed. Normaal gesproken zal je kindje goed slapen onder regulier beddengoed maar zo rond de 2 maanden oud worden de meeste kindjes veel actiever in bed met als gevolg dat ze zich bloot trappen en zelfs misschien verstrikt raken in het beddengoed. Juist door dit dreigend gevaar is de Combi Sleeper® ontstaan! Daarnaast is de Combi Sleeper® voorzien van een opening voor de riem van het autostoeltje. Dus ook ideaal voor op reis!
Hoi, mijn zoontje slaapt ook al enkele weken in de combisleeper. Ik heb nog niets vermaakt of zo, maar stop de achterkant wel altijd onder de matras in. HIj ligt dus toch met zijn voetjes tegen het voeteneinde. Ik had wel zelf ook nog een vraagje. Momenteel heeft hij een rompertje aan (met korte of lange mouw) en zijn pyamaatje. Ik gebruik enkel de buitenste zak. Op de kamer is het 17 à 18 graden. Is dit warm genoeg of moet ik nu ook de binnenslaapzak erin ritsen? Groetjes, Sunnyke
als ik het zo lees is het dus erg handig. Maar hoe zit het nou. Als ik hem de combi sleeper aan doe. En dan nog eens zijn dekentje en lakentje. De ene keer tref ik hem zonder deken aan sochtends en de andere keer ligt hij nog netjes eronder. Krijgt hij het dan niet te warm?
Ik heb er ook 1 maar hij is echt nog te groot voor mijn dochter. Ze zakt er gelijk in. Nu is ze ook wel heel klein... Misschien inderdaad even wat verkleinen met een steekje hier en daar. Het lijkt me namelijk een heerlijk ding.
@sunnyke; als je kindje er zo lekker in slaapt is het prima, de binnenzak "moet" niet. Als je merkt dat het nekje wat koudig is, koude handjes etc. dan kan je altijd de binnenzak erin ritsen. mijn zoon slaapt nu een week of 3 in de combisleeper MET binnenzak, maar bij ons is het 13 graden op de kamer waar hij slaapt. @ kletskous; een deken erover mag niet, dan ligt hij te warm (schijnt). maar er zijn dames op dit forum die het wel doen, ik heb er zelf geen ervaring mee, laat hem altijd alleen in de CS slapen, schopt toch verder alles af. Doe hem dan een dikkere pyama, dikkere sokjes, e.d. aan..
Vanavond ligt Tess voor het eerst in de CS. Ze werd de afgelopen anderhalve week steeds wakker 's-nachts ivm de kou dus ik ben benieuwd of ze nu weer lekker kan doorslapen Ze heeft trouwens alleen een lange mouwen romper aan ben namelijk bang dat het met pyama weer te warm wordt
Ik gebruik hem sinds deze week met de wintervoering. Verder draagt hij alleen een rompertje. Om te voorkomen dat hij omrolt, hebben we wel een lakentje er strak overheen.
Ik wil hem ook gaan aanschaffen aangezien ik een hoop positieve reacties heb gelezen. Maar hoe moet ik hem dan aankleden. Mijn zoontje ligt nu nog te slapen in zijn gewone dunne slaapzakje zonder mouwen. Maar ik zie dat hij helemaal bloot ligt. Hij heeft de dekens weggetrapt. Dus vind het zo zielig. Hij heeft nu een rompertje aan met lange mouw een pyjama en dan zijn slaapzakje. Maar als ik de cs koop moet hij dan ook nog zijn pyjama'tje aan of alleen dan zijn romper met dekentje en lakentje of alleen zijn lakentje dan. En welke maat moet ik nemen. Hij is nu 8.5 maand en ongeveer 73 cm. Sorry voor de vragen maar wil het graag goed doen. hihihi
Ik heb em bij de nek verkleind. Maar eh, mijn dochter weigerd erin te slapen. Ze is nogal een woelwater en ik denk dat de combisleeper door zijn grote en gewicht haar teveel beperkt. Bij ons ligt ie dus helaas stof te happen in de kast
in het boekje die je bij de combi sleeper krijgt staat dat je beter geen slaapzak in combinatie met een deken kan gebruiken! mn meisje ligt in haar pyama (winter) en in de buitenzak van de combi als het echt gaat vriezen doe ik de binnenzak er ook in