zindelijk worden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wonderteam, 31 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Wie heeft er tips?

Mijn zoontje geeft nu ca 2 wkn aan dat hij moet plassen. Hij haat dan een beetje gebukt staan ,houdt zijn handjes ervoor en zegt poepen ,maar hij bedoelt plassen. Een paar minuten later is de luier ook vol en je kan dan idd voelen dat de luier warm is ,van nieuwe plas ( wat een details he haha )
    Maar nu komt het ,hij raakt wel lichtelijk in paniek als hij dit gaat doen.
    Het toilet doorspoelen, Zitten op een potje of de wc vind hij geen probleem en reuze interessant, alleen wel met kleren aan. Zo gauw ik zeg zullen we de luier even afdoen is het antwoord resoluut nee. Hoe kan ik dat nou aanpakken?
    Stickers plakken lijkt me nog niks ,denk niet echt dat hij interesse heeft.

Wie o wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken ,zonder dingen te forceren.

Alvast bedankt.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Misschien een potje met muziek.
    Dat zodra hij een plas doet...dat hij dan beloond wordt door dat muziekje.
    Maar dan moet je hem nog wel zonder luier op het potje krijgen...hhmm moeilijk.

Onze dame geeft nu een paar weken aan als ze gaat poepen.
    Wij gaan binnenkort ook maar eens een potje kopen...kan ze er al een beetje aan wennen.

3. wonderteam

Bedankt voor je reactie, ja zo'n potje is idd wel een goed idee. Denk echt dat het wel iets voor Mason is. Volgens mij heeft Fisherprise die potjes toch?
    Ja poepen aangeven is ook handig, is ze ook al mooi vlot mee zeg! Mason doet het als hij gepoept heeft en gaat dan onder de tafel zitten :D
    Maar idd eerst nog eens die luier zien af te krijgen. Iemand anders nog tips?

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
  5. wonderteam

Ja idd ,die heb ik heel lang geleden eens een keer gezien. Ziet er zeker leuk uit. Ik hou hem even in gedachten. Eerst die luier haha

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Misschien meteen vanuit het bad op het potje? Dan heeft hij z'n luier toch al uit... Natuurlijk wel eerst ff afdrogen en bovenkleertjes aan anders wordt 't arme kind zo koud. ;)
    Dan snel op het potje zetten en boekje gaan lezen of iets anders wat hij zeer interessant vind.

Hier is het juist andersom. Jesse vindt het prima om een kwartier op het potje te zitten en dan lees ik hem voor uit Dikkie Dik. Dat boekje lees ik ook alleen maar voor als hij op het potje zit.
    Op deze manier heb ik al 15 keer een plasje en 2x een poepje op kunnen vangen. Maar helaas geeft hij het zelf nog helemaal niet aan!

7. wonderteam

Dat is idd een goed idee. Dank je! Ik ga het vanavond gelijk even proberen :D Bij jou werkt het igg al goed. Je zult zien vandaag of morgen geeft hij het vast ook ineens zelf aan.

8. wonderteam

Nou gisteravond wou Mason ineens met zijn blote kont op het potje en ging plassen. Ik dacht nog een toevalstreffer. Vanmorgen om 7.30 wordt hij nagenoeg droog wakker. Ik vraag heb je geen plasje gedaan? hij zegt: potje potje en ja hoor daar kwam weer een grote plas op het potje :D

Deel Deze Pagina