Jesper is nu 7,5 maand oud en ontwikkelt zich prima. Het valt me alleen al maanden op dat hij zo weinig in z'n mondje stopt. Hij heeft nog nooit de neiging gehad op een bijtring te kauwen, of anders speelgoed in z'n mond te stoppen. Het enige dat hij soms doet, is als hij een slabbetje om heeft, daarvan een stukje in z'n mond stoppen... Wel sabbelt hij heel veel op z'n vingertjes. Als ik hem iets te eten in z'n handen geef, vindt hij dat hartstikke interessant en bestudeert hij het helemaal. Maar in z'n mondje stoppen: ho maar. Nu had had ik zelf zoiets van: zal wel goed zijn. Hij is verder namelijk heel erg onderzoekend, maar dan met z'n handjes. Het is een heel nieuwsgierig mannetje en draait en bekijkt alle knuffels en speeltjes van alle kanten. Een enkele keer komt het ook wel voor hoor, dat hij een paar seconden iets met z'n mondje aanraakt. Maar dat is dan meer toeval. Alleen nu krijg ik de laatste tijd steeds vaker de opmerking van anderen dat ze het zo apart en opvallend vinden dat hij niets in z'n mondje stopt! (behalve dan z'n vingertjes) Daardoor begin ik me nu toch steeds meer af te vragen of dit normaal is. Ik weet dat die fase er eigenlijk wel bij hoort. Met hun mondje ontdekken baby's heel veel. Ze komen achter vormen, structuur en hardheid van voorwerpen... Hoe gaat dat bij jullie kindjes van ongeveer 7 maanden?? Groetjes, MissX
Hoi, Hier gaat wel alles gelijk in het mondje. Ik had gelezen dat kindjes 'voelen' met hun mondje. Hij kijkt eerst naar het voorwerp en dan steekt hij het in zn mond. Ik heb geen idee of dit noodzakelijk is voor de ontwikkeling van een kindje en ieder kindje ontwikkelt zich natuurlijk anders. Als je je zorgen maakt zou ik even het cb bellen of langsgaan.
Hier gaat ook alles rechtstreeks naar zijn mond. Zo erg zelfs dat ik nu een afstandsbediening heb die het niet meer doet omdat het zo vol gekwijld is .
Ik heb steeds meer het gevoel dat jouw zoon een dubbelganger is van die van mij (wou dit net opschrijven ivm je opmerking bij 'ontwikkeling') Maar on-topic: ik weet eerlijk gezegd ook niet of dat noodzakelijk is voor de ontwikkeling. Hier doen twee wel alles in de mond stoppen, maar nr. 3 doet dat niet zo veel. Ze vindt het veel leuker om alles op te pakken en dan mee te gaan schudden/zwaaien/slaan. Dat is ook zo leuk voor je afstandbediening
ja, ik zou denk ik ook even contact op nemen met het cb. hier gaat ook alles meteen naar de mond. ook de boxspijlen en koordjes en ritsen van papa en mama's kleren.. hier is het weleens zo erg dat ik denk; je mag ook wel eens met een speeltje SPELEN ipv op kauwen/kwijlen/sabbelen
En ik zou mij er niet te veel druk om maken. Mijn zoontje heeft dat ook bijna niet gedaan en toch heeft hij een prima gevoel voor vormen, structuur etc. En verder is er ook niets mis met hem. Dingen in de mond stoppen hoort bij babies maar het is geen must en zeker niet een aanleiding om je zorgen te maken of je cb te bellen.
onze dochter stopt ook niks in haar mond inderdaad wel haar vingers nou eigenlijk haar hele hand maar daar houd het ook mee op. ik heb me hier eigenlijk nog nooit zorgen over gemaakt tot dat ik jou berichtje las dus lees even met je mee.
Milan is nu ook 7 mnd maar stop eigenlijk alles in zijn mondje. Ik moet soms zelfs oppassen als ik hem een kus wil geven, want als hij de kans krijgt bijt hij in mijn neus of kin . Weet niet of het nou zo belangrijk is. Blijkbaar vind hij alles wel heel leuk maar heeft hij niet de behoefte om met zijn tong te voelen. Als je je echt zorgen maakt kun je altijd met het cb overleggen.
Bedankt voor jullie reacties! Wel verschillende meningen... Ik denk dat ik het maar even laat zo. Hij ontwikkelt zich helemaal super en het is niet zo dat hij geen onderzoeksdrang heeft ofzo, integendeel! Denk dat ik me maar niet zo'n zorgen moet maken. Kan het altijd de volgende keer op het cb nog een keer ter sprake laten komen... Groetjes, MissX
Hmm, misschien ligt het aan de naam haha. Jesper hier heeft ook nooit dingen in zijn mondje gestopt. Vond het toen ook wel vreemd, maar ja, hij doet verder alles prima en eten kan hij prima (alleen een beetje kieskeurig)
Hoi Suus, Haha, hoop dat het dan met de naam te maken heeft ja! De kleine hier is trouwens ook best kieskeurig. Vind de naam van je dochter trouwens ook erg mooi! Zou er zo zelf voor gekozen hebben!
Hier een meisje van bijna 10 maanden die nog niks in de mond stopt. Eten is reuze interessant om naar te kijken, in de knijpen, mee te voelen, enz. Maar in de mond stoppen ho maar! Ze eet goed van een lepeltje, maar geen brood. Het lijkt me geen must dat ze de dingen in de mond stoppen... Voelen kan ook met handen, voeten enz. Hoeft toch niet persé met de mond? Ik maak me in elk geval geen zorgen, ze ontwikkelt prima, kruipt, gaat staan, begint te praten...dus tja het is zoals het is. Ik zou niet weten wat wie dan ook daar aan kan doen??