overstrekken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimHugo, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    #1 KimHugo, 12 apr 2014
    Laatst bewerkt: 12 apr 2014
    heeft iemand ervaring met baby die overstrekt? helpt fysiotherapie?

2. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ja. Onze knul heeft ontzettend veel overstrekt en doet dit nog regelmatig. Hij had veel spanning in zijn lijfje en fysiotherapie heeft daar zeker verandering in gebracht. Hier waren er ook voedings gerelateerde dingen aanwezig die het overstrekken erger maakte.

Wanneer en hoe vaak overstrekt je kindje? Je mag me ook pb-en als je dat prettiger vindt.

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hier heeft fysiotherapie niet echt geholpen, maar de fysio heeft ons doorverwezen naar een manueel therapeut (collega in dezelfde praktijk) en hij heeft ons ontzettend geholpen! Veeeel minder overstrekken, niet meer huilen bij aan- en uitkleden en niet meer huilen in de maxi cosi.
    De eerste stap is wel fysiotherapeut. Kun je altijd proberen.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier naar de osteopaat geweest en een wereld van verschil in 6 weken/4 behandelingen.
    Verder kan overstrekken pijn-gerelateerd zijn, en als dat vanuit ziek-zijn of krampen/allergie of reflux komt, kan een fysio daar vrijwel niets mee.

5. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook ervaring mee. Overstrekt vanaf dat ze enkele weken oud is! Was nooit dramatisch tot ze een maand of 3-4 was. Toen deed ze dit echt enorm véél en ik merkte dat ze er echt last van kreeg. Wij zijn toen naar de osteopaat geweest en na 2 behandelingen was het al een wereld van verschil. Nu na 4 behandelingen is het zo goed als over. Ze doet het enkel nog als ze echt last heeft van haar maagje. Maar ze kon na de 4de behandeling ineens omrollen van rug naar buik. Voordien deed ze dit enkel is overstrekstand en daardoor kon ze nooit omrollen.

Succes!

6. KimHugo

KimHugo Actief lid

3 apr 2014
    173
    0
    0
    Blogger en techniek
    Nijmegen
    bedankt voor jullie reacties. nou ik heb ook even nagevraagd en het kan inderdaad voorteken zijn van omrollen rug buik. dat probeert hij inderdaad meer. dus ik kijk het nog even aan.anders kom ik er hierbij graag nog even op terug! !

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hier ook osteopaat. 3 behandelingen gehad een heel ander kindje!

8. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Hier ook overstrekken gehad en voorkeurshouding. Wij zijn toen naar de fysio geweest en toen was er al een hele verbetering. Tevens bleek ze intolerant te zijn voor lactose. Dus andere voeding en fysio en we hadden een ander kind

Deel Deze Pagina