Wanneer newborn shoot?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by flowersoflove, Feb 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Zoals de titel al laat zien, vraag ik me af wanneer jullie een newborn shoot gedaan hebben (reacties van: 'geen, wij hebben dat niet gedaan' kunnen dus achterwege gelaten worden). Ik heb gelezen dat je het beste vrij snel kunt laten doen, omdat ze dan nog lekker rustig zijn en slapen.

En moet je dit dan al tijdens je zwangerschap inplannen?

2. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb met 12 weken gebeld en toen was ik net op tijd! Dus als je het wilt doen, direct vastleggen!

Het zal in de eerste week na de bevalling zijn idd omdat ze dan nog lekker rustig zijn

3. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik heb deze vorige week gehad en dochter was toen precies twee weken oud. Het beste is omdit in de eerste week te doen. Maar als je kindje net als mijn dochter wat eerder is geboren en een laag geboortegewicht heeft dan lukt het ook nog. slapen nog erg veel. En ik heb ze een maand geleden pas geboekt voor een shoot. Meeste zzitten wel snel vol.

Attached Files:

4. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

Nov 15, 2014
    224
    16
    18
    Female
    Bij die waar wij gaan moet het tot 10 dagen na de geboorte. Zodra ons meisje geboren is bellen we meteen voor een afspraak.

5. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

Dec 22, 2012
    1,461
    2
    38
    Noord Brabant
    Onze shoot is tussen de 8 en de 15 dagen oud. Misschien iets eerder (toevallig vandaag met de fotograaf over gehad tijdens m'n zw shoot). Heb t advies gekregen om binnrn 3 dgn na geboorte te bellen voor de datum.
    Wil je een shoot inplannen, ben er op tijd bij inderdaad. Wachten tot een maand voor de bevalling lijkt mij bv erg riskant krap. Ik heb mijn schoot rond de 20 weken echo vast gelegd. Toen was ik bv al aan de late kant.

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

Apr 2, 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik heb het vorige week laten doen (zie ook mijn avatar :)), mijn zoontje was toen 9 weken. Hij was alleen de eerste 10 minuten wakker, de rest van de shoot heeft hij slapend gedaan, haha. Dus op deze leeftijd kan het ook nog gewoon.
    Ik heb het overigens pas geregeld toen hij bijna 5 weken was.

7. samaa

samaa Niet meer actief

Wij Afgelopen vrijdag! :) de fotografe zei dat ze een newbornshoot liefst in de eerste twee weken doet. Baby's zijn dan nog goed in houdingen te leggen en ze slapen dan nog veel. Als ze alweer iets ouder worden dan zullen ze zich steeds meer uitstrekken, en niet meer makkelijk neer te leggen zijn.

8. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik zou wel iemand zoeken die ook echt cursussen in newborn fotografie heeft gedaan en geen gewone fotograaf.

9. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik heb een beetje rondgekeken op internet en heb echt een hele goede fotografe gevonden die er echt veel ervaring mee heeft, ik zal eens bij diegene informeren over de mogelijkheden. Hoe doe je dat dan precies met een afspraak maken? Je geeft gewoon je uitgerekende datum door en belt wanneer het kindje geboren is om definitief een afspraak te maken?

10. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik hou me bezig met fotografie, en ik heb alle spullen in huis.. dus week na de bevalling zodra ik wat energie heb dan.. :D

11. Mamsma

Mamsma Actief lid

Oct 15, 2013
    129
    0
    16
    Ik heb de new born fotoshoot gehad toen mijn dochter 5 weken oud was. Had van te voren ook het idee om het in 1e of 2e week te doen maar na een pittige bevalling en wat opstart problemen had ik daar eerder echt geen behoefte aan! Dus mijn advies: kijk na je bevalling wat goed voelt :)

12. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Ik heb een shoot vorige week laten doen, mn dochtertje was toen 10 dagen,,foto's zijn geweldig geworden.

13. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    De fotograaf die de newborn shot van mijn dochter heeft gemaakt doet de shoot als ze jonger dan 10 dagen zijn. Mijn dochter was 9 dagen. Je moet bij haar al vroeg in de zwangerschap reserveren omdat haar agenda altijd vrij vol is.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,076
    12,030
    113
    Dit!
    Onze opstart en bevalling was goed, maar zelfs toen had ik er echt nog geen zin in en ik voelde mij er ook niet prettig bij om hem te belasten met het maken van foto's. Uiteindelijk contact gehouden met onze fotograaf en na 2 weken gedaan. Was heel erg leuk resultaat maar ik vond het heel erg intensief.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Wij hebben zo een shoot gewonnen, ze raadde aan om dit tussen de 0 & 10 dagen na de geboorte te doen.. Wij gaan dit eerder tegen dag 10 of zelfs iets later doen denk ik, omdat 't ook wel een stukje rijden is.. De afspraak regel ik pas van zodra ik ben bevallen

16. mbeekje

mbeekje Bekend lid

Jan 9, 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Wij hebben de newbornshoot van onze zoon van te voren 'geboekt'. Toen hij 6 dagen oud was kwam de fotografe voor de newbornshoot. Van deze uk waar ik nu zwanger van ben is het ook al vastgelegd, wanneer de kleine geboren is bellen we en maken we een afspraak. Mooiste is volgens onze fotografe tussen de 0 en 10 dagen.

17. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,124
    0
    36
    Drenthe
    Misschien hebben we wel dezelfde fotografe. Begint haar naam met een M? ;)

18. sweetL

sweetL Fanatiek lid

Jul 8, 2014
    2,089
    2,095
    113
    Female
    Brabant
    Moet jij er heen dan? Zover ik weet komen ze altijd aan huis!

19. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

Jun 17, 2014
    1,316
    0
    0
    Ik fotografeer en bewerk foto's in m'n vrije tijd, maar heb toch een newborn shoot geboekt. Ik weet niet hoe ik me voel na de bevalling en hoef ik me daar niet druk om te maken. Lekker snel boeken en je geeft je uitgerekende datum door. Dan laat je het zsm weten als je bent bevallen en dan maak je een afspraak.

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik had eerst een zwangerschapsfotoshoot gewonnen, maar dat is niet kunnen doorgaan omdat ik al zover ben.. Dus ik stelde zelf voor om een newbornshoot te doen en dat wij dan tot daar zouden rijden.. Dju wist niet dat dat meestal thuis werd gedaan! :)

Share This Page