overstrekken

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Azzie, Mar 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Azzie

Azzie Lid

Mar 8, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal

ik zit met mn handen in het haar. ik hoop dat iemand de oplossing heeft..

ik heb een dochtertje van 4,5 maand. sinds anderhalve maand overstrekt ze zich. ze doet dit vooral in haar slaap. vooral snachts eigenlijk elke 2 uur en elke nacht rond dezelfde tijd. overdag doet ze het stukken minder. dan lijkt ze het alleen te doen als ze honger heeft, moe is of als ze niet lekker ligt of zit (in wippertje).

ik ben 2x bij een osteopaat geweest. de 1e x had niet geholpen. wel kon ze met 3,5 maand van de rug na de buik draaien. daarmee dacht ik het is opgelost. en 2 nachten had ze weer doorgeslapen. maar daarna weer hetzelfde. daarna heb ik andere voeding genomen, voor krampjes. tegen de tijd dat ik helemaal over was op die voeding vond de 2e afspraak bij de osteopaat plaats. en leek het weer beter te gaan en werd ze maar 1 x per nacht wakker. (ipv om de 2 uur).
    maar nu is het na een week, weer hetzelfde liedje. ze gaat zich weer elke 2 uur overstrekken. ik moet er wel bij zeggen ze doet dit in dr slaap eigelijk is ze niet wakker. ze strekt en huilt in haar slaap..

ik weet niet wat het kan zijn. ik wil binnenkort nog eens johannisbroodpitmeel toevoegen aan de flessen al weet ik niet of dat kan bij de speciale voeding voor de darmpjes. of dat ik helemaal over moet gaan op anti reflux voeding.

ik hoop dat iemand dit herkent. ik voel me een aanstellerige mama maar voor mijn gevoel klopt er iets niet. anders had ze er niet bij gehuild.

2. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

Feb 19, 2015
    2,068
    39
    48
    Ik herken het hoor! Mijn zoontje heeft zich ook rond die tijd heel erg overstrekt. Bleek erge last van reflux te hebben... zo sneu!
    Hij spuugde wel wat.. maar lachte daarna altijd, daarom werd het niet ontdekt. Ik heb contact opgenomen met een kinderfysio. Zij zei dat hij ging overstrekken omdat hij ontzettende last had en dat hij zichzelf dat had aangeleerd als fijnste pose bij pijn. Ik moest hem anders uit de wieg/bed tillen, hem meer in een boogje laten liggen (dus zijn pose "terugduwen")...

Daarnaast ben ik ook naar de huisarts geweest met een verwijzing naar de kinderarts. Die heeft hem nagekeken en gezegd dat het echt aan de reflux lag. Mijn zoontje heeft medicatie gekregen. Dit ben ik zelf gaan afbouwen enkele weken terug en nu is hij er vanaf.

Overstrekken deed mijn zoon heel erg. Had er echt een plat achterhoofd van!Is nu al wat bijgetrokken.

Is nu echt niks meer van over.. na enkele weken met de oefeningen van de kinderfysio overstrekt hij echt niet meer..

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wat zegt de osteopaat?
    Want bij mijn zoon was het pas na meerdere behandelingen goed. De 1e deed nauwelijks iets, de 2e wat meer en na de 4e of 5e behandeling wat het over. Een osteopaat kan doorgaans de problemen niet in 1 of 2 behandelingen oplossen, maar heeft meerdere behandelingen nodig. En dan is het juist heel normaal dat je eerst verbetering ziet en een x aantal dagen later weer verslechtering.

Het beste is dus om nu even niets te veranderen, zeker niet als je binnenkort weer een afspraak hebt. Wanneer heb je een afspraak staan?

Welke voeding gebruik je? Hoe groot zijn deze flessen?
    Ken en volg je de leefregels voor reflux al op? Want dat is iets wat je nu al wel kunt doen.

4. Azzie

Azzie Lid

Mar 8, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn meid is ook overdag best een vrolijke meid. ze lacht veel. gelukkig heeft ze nog geen afgeplat hoofd, ze kan/doet het ook beide kanten op. mijn collega adviseerde ook een kinderfysio. maar kunnen hun ook zien of het om reflux gaat??

ik heb nog geen nieuwe afspraak bij de osteopaat. omdat bij de 2e afspraak ze verbeterig voelde ten opzichte van de vorige afspraak en ik dacht dat het met de comfort voeding ook de goede kant op ging. we zouden met 2 weken nog even evalueren, maar ik heb het idee dat ze denkt dat er geen behandeling meer odig is. mij dochter is best ver in de ontwikkeling. omdraaien en heel sterk met op de buik liggen.

wij wonen in duitsland en ik heb een duitse voeding voor verstopping en krampjes, van het merk hipp. ze krijgt 5x per dag een fles van 180 ml water en 6 schepjes. haar bedje staat rechterop, ik pobeer haar na de voeding rechtop te houden een tijdje. ik heb een difrax s fles gekocht.

vannacht nog om een uur of 1 een klein flesje melk gegeven, kijken of ze misschien honger heeft snachts maar daar heeft ze maar 80cc ofzo van gedronken. dus dat zal het ook niet zijn want daarna ging ze gewoon weer elke 2 uur verder. eerder werd ze er nog rustig van als ze op mijn arm sliep. maar ik merk dat dat vannacht ook niet hielp.. ook dan overstrekt ze zich.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Bij geen afgeplat hoofd of voorkeurshouding zal een fysio weinig kunnen doen.

Ik vind het vreemd dat een osteopaat na 2 behandelingen klaar is, meestal is hier wel echt meer voor nodig.
    Ver in de ontwikkeling kan juist ook icm overstrekken dat zag ik bij mijn oudste.

Als je reflux vermoed zijn de flessen te groot. En dan zou je dat eerst moeten aanpassen.

6. Azzie

Azzie Lid

Mar 8, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou vannacht weer een slechte nacht. maar het leek nu toch echt op krampjes, want dit was de eerste keer dat ze ook echt windjes erbij liet. huilen en overstrekken en windjes laten. eerst om half 1 toen toen vanaf half 4 elk uur ofzo.
    wat kan ik eraan doen? en waarom zo midden in de nacht. ik heb haar om half 1 eerst beetje lauw warm gegeven, daar kwamen de windjes ook mee los. als ze eruit zijn zou je denken dat het over is.. maar helaas...

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Er zijn wel wat dingen die je kunt doen.

Fles klaarmaken met gedeeltelijk gekookt en gedeeltelijk koud (kraan)water. Sommige babys lijken of doen het beter op mineraal water, let dan op of deze geschikt is voor flesvoeding.
    Nooit een fles schudden, ookal staat het op het pak; gewoon niet doen.
    Zorg dat elke voeding minimaal 15 minuten duurt, liever 20 minuten.
    Houd je kindje rechtop tijdens het voeden en de fles zo hoizontaal mogelijk, zonder lucht in de speen.
    Zorg voor goed boeren.

Middeltjes als infacol etc zijn vrijwel altijd onnodig en overbodig. Het bind lucht, dat is het enige. Als jij zorgt dat die lucht er niet in komt hoeft het er ook niet uit. Het kost dan dus onnodig geld en kan ook een vervelende bijwerking hebben; reflux klachten geven/verergeren.

Geef liever kleine flesjes en vooral niet te veel. Bij te veel voeding moeten de darmen te veel voedsel verwerken, bij grote flessen juist grote hoeveelheden in 1x. Op deze leeftijd zijn flesjes van 90/3 meer dan genoeg, soms is nog kleiner wenselijk.

Probeer het huilen zo veel mogelijk te beperken, dus als ze rustig is bij jou, maar niet in bed hou haar bij je.

Soms kan een draagdoek wonderen doen.

Verander niet te veel in 1x, dat kan onrust veroorzaken. Bovenstaande kan wel probleemloos.

Zijn het puur darmkrampjes?
    Heeft ze vaak de hik? Geeft ze regelmatig voeding terug, ook na geruime tijd? Kijkt ze vies? Slikt ze veel? Ruikt ze zuur?
    Want dan zou het ook reflux klachten kunnen zijn.

8. Azzie

Azzie Lid

Mar 8, 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je adviezen.

Ze hikt niet zoveel maar ze spuugt wel vaak. Njah de laatste week weer wat meer. Maar niet heel veel tegelijk. Ze slinkt wel vaak. Het zuur ruiken heb ik nog niet echt opgelet. Ga ik ff doen.

Maar overdag is ze best een vrolijk kind. Al kan ze de laatste tijd dr draai soms niet vinden. Dan ligt ze dan wil ze weer rechtop.

Share This Page