wanneer kruipen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door illuminate, 12 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer konden jullie baby kruipen?

1. jonger dan 6 maanden

2. tussen de 6 en 8 maanden

3. tussen de 8 en 10 maanden

4. ouder dan 10 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mijn zoontje is 9 maanden oud, en kan nog niet kruipen. Hij probeert wel 'iets' met zijn hoofdje en beentjes. Het KDV zegt dat ik me zorgen moet maken, omdat er op het KDV babies zijn die op zijn leeftijd al kropen :rolleyes: De arts van het CB zegt dat hij pas 9 maanden oud is, en dat ik me geen zorgen hoeft te maken :(

Ik heb op het forum gezien dat dit onderwerp al een paar keer is aangesneden, maar ik was toch benieuwd naar de ervaringen en meningen van de huidige moeders. Dus tijd voor een poll... :(: 'wanneer konden jullie baby kruipen?'

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan doet tijgeren en krijgpt niet en heeft er ook helemaal geen belang bij hij was 8 maanden toen hij tijgerde. daarvoor rolde hij gewoon door de hele kamer.

3. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Jayson is ook bijna 9 maanden en die kruipt ook nog niet, doet wel pogingen en zit op zijn knieën af en toe, maar komt nog niet vooruit. In zijn achteruit gaat wel een rollen. Ik maak me niet druk. Ik liep zelf ook heel laat en probeer maar net te denken als mijn vader toendertijd. Die zei altijd "tegen de tijd dat ze naar de kleuterschool gaat loopt ze wel".

Alle kindjes zijn anders denk ik altijd maar.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Erik is bijna 8 en halve maand en kan ook nog niet kruipen.
    Doet niet eens een poging.

Hij kan niet eens zelfstandig zitten :(

5. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    Deborah zat met 9 maanden en heeft heel lang aan buikschuiven gedaan. Met 11 maanden begon ze met echt kruipen

6. Niet meer actief

danisha kruipt ook niet en ik weet zeker dat ze het over gaat slaan.. zitten doet ze al heel erg goed maar valt wel soms ineens om dus helemaal vertrouwd is het nog niet..

waarom zorgen maken! elk kind is toch anders? ;)

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn was zo rond de 10 maanden toen hij voor t eerst ging kruipen. Tijgeren deed hij wel al een tijdje.

Denk dat je er geen leeftijd aan moet verbinden, het ene kind is het andere niet.

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik heb de laatste ingevuld hoewel Justin pas over 2 weken 10 maanden is haha. Justin heeft sinds vandaag ontdekt dat hij zijn beentjes onder zich kan trekken dus t kan niet lang meer duren denk ik.

9. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Mijn dochter is morgen 10 maanden en kruipt ook nog niet hoor. Ze tijgert een heel klein beetje, maar als het lange afstanden zijn doet ze dat ook niet. Ze is er gewoon nog niet sterk genoeg voor. Ik ken overigens heel veel baby's van dezelfde leeftijd die het nog niet kunnen. Geen zorgen dus. Mijn dochter kan bijvoorbeeld wel al goed alleen uit een beker drinken en ze zegt al een paar woordjes. Dus haar energie gaat gewoon in andere dingen zitten. Ik ken een kindje van 18 maanden die al heel vroeg kon kruipen en lopen, maar die zegt nog geen woord en kan ook dat drinken nog niet zo goed als mijn kindje. Iedereen ontwikkelt zich anders, ik zou me er niet druk om maken en vind het heel raar dat het KDV zegt dat je je zorgen moet maken. Ik denk dan: en waar hebben jullie je diploma gehaald dan?

10. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Chenoa tijgerde rond 8 maanden en kruipt pas 6 weken! Ze was dus pas 12 1/2e maand toen ze ging kruipen..

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Fenja is nu al bijna tien maanden en kruipt ook nog niet. Doet verwoede pogingen maar niks hoor. CB zegt dat ze met 12 maanden moet kunnen kruipen. Geen zorgen dus. Maar ik lees hier ook veel verhalen van kindjes die allang kunnen kruipen en van moeders om me heen ook, en dat is soms lastig. Maar ja....ieder kindje is anders he? Ik zie het wel.... Tijgeren doet ze ook niet, wel gaat ze op haar knietjes zitten maar duwt zich achteruit, en dit doet ze al een paar weken. Ze zet wel sinds een paar dagen wat stapjes als ik haar handjes vast hou. Maarja...ik zie toch stiekem liever dat ze eerst gaat kruipen. Ze kan zelf zitten maar zelf naar zit komen doet ze ook nog niet. alles op zijn tijd denk ik dan maar. Maar soms is dat moeilijk hoor.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa is bijna 10 maanden. Ze kan op haar buik om haar as draaien en stukjes achteruit tijgeren. Thats it. Ik maak me er geen zorgen om hoor. Het komt echt wel.

13. christina

christina Niet meer actief

Lenthe doet aan buikschuiven en maakt zo de hele kamer onveilig. Kruipen doet ze nog niet. Ze kan sinds kort zelfstandig zitten, je moet haar wel neerzetten hoor en dan blijft ze zitten. Als ze moe wordt laat ze zich omvallen, dus ik heb voor de zekerheid een kussen achter haar liggen. Kruipen komt vanzelf, ik maak me er niet druk over. Wel zegt ze al papa en mama, en begint ook andere woordjes te zeggen. Alles op zijn tijd.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier hetzelfde als bij Pendrag. Vigo is 7,5 maand oud.
    Afgelopen zondag zat hij helemaal in de kruiphouding, maar schommelde toen alleen wat heen en weer... heeft al met al zo'n 2 seconden geduurd denk ik :) Alles op zijn tijd ;)

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Kyra kruipt nu sinds een week, ze was toen dus net 9 maanden

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Tedje is vandaag 10 maanden! :D
    Hij is in 2 weken tijd van zit-kruip-staan/lopen gegaan! Ging wel een beetje snel, maar tja het is zijn eigen ritme.
    Hij teigerde al een tijdje, vooral achter de katten aan. Hij kroop met 8 mnd.
    Volgens het cb is hij idd snel, nou en :rolleyes:
    Elk kindje is verschillend :D

17. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan begon te teigeren met 8 maanden en rond 9/10 maanden met kruipen.

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat het kdv dit tegen jou zegt.
    Je hoeft je helemaal geen zorgen te maken, wat een onzin!

In dit geval zou ik dus lekker naar de cb arts luisteren. Nogmaals, ik vind het heel raar dat ze dat op het kdv tegen jou zeggen. Juist van die mensen zou je toch verwchten dat ze weten waar ze het over hebben. Er zijn heel veel kindjes die met 9 maanden nog niet kruipen hoor (zoals je hier op het forum ook wel leest).

(Ruben was overigens vlot en kroop met 7 maanden).

19. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Jaaaa! sinds gisteren kan ie het echt! op handen en knietjes dus. daarvoor rupste hij: knietjes optrekken en dan weer op de buik schuiven en zo vooruit. Hij is redelijk vroeg dus en is er zelf erg blij om dat ie het kan ;)
    maar jullie hebben helemaal gelijk hoor, ieder zn tempo en hij zal misschien later zijn met andere dingen inderdaad. heb niet het idee dat t een prater is bijvoorbeeld, hij zegt wel bababababa :)

20. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian kruipt sinds vorige week :)

Deel Deze Pagina