Hallo! Onze dochter is nu 12 weken en een gezonde hollandse meid van 6.5 kilo! Ik geef borstvoeding en de fles van ongeveer half 10 kunstvoeding. Ze begint nu te verleggen na om de 4 uur voeding. In de avond zitten we dan meestal rond 19h. Vanaf die voeding wil ze eigenlijk alleen nog geentertaind worden en is t afwachten tot half 10 (later wil ze nooit) Ik vraag me nu af of we haar niet om 19h al die laatste voeding moeten geven en in bed moeten leggen... Nu komt ze meestal rond 3 uur en dan rond 6 uur weer.. In het begin sliep ze de avond en moesten we haar wakker maken rond half 11 voor de laatste voeding en bleef ze om de 2 a 3 uur komen. Sinds we haar niet meer wakker maken slaapt ze dus beter.. qua gewicht zou ze langer zonder voeding kunnen.. Wat raden jullie aan?
Ze is hoofdzakelijk borstgevoed dus ik zou het gewoon proberen! Heeft ze meer honger komt ze vanzelf vaker je hebt kans dat ze een extra (borst) voeding vraagt rond 12 maar mogelijk slaat ze die al gewoon over! Hier ging meneer vanaf ongeveer 10 weken oud rond 8uur naar bed tot 7 de volgende ochtend, aantal voedingen hebben we het maar niet over maar wakker maken voor een voeding zou ik op deze leeftijd zeker niet meer doen. Succes!
Hier kreeg zoontje fv. Maar ik heb hem boven de 5kilo niet meer wakker gemaakt voor een voeding. Ging hier ook rond 18u de nacht in, kwam dan tussen 3 en 5 1x voor voeding.
Ik zou het gewoon eens uittesten wat ze doet als je haar laat bepalen hoe laat ze wil na de voeding van 19.00 Evt voor je gemoedsrust een wekker op 1u ofzo zodat er 6u tussen zit en dan om 7u weer een wekker
Ik zou die wekker ook niet doen... hier waren de tijden van wakker worden exact hetzelfde onafhankelijk van hoe laat hij naar bed ging. Dus je hebt kans dat ze zelf een extra voeding ertussen gooit maar ook dat ze echt pas weer om 3uur wakker wordt.. zet je de wekker pakt ze mogelijk beide terwijl dit niet nodig is. Zolang de groei goed gaat zou ik genieten van de uren doorslapen snachts
Helaas... ze wil dus echt niet naar bed na de voeding van 19h. Wel nu pas de laatste voeding.. blijft dus toch even zo en dan maar hopen dat ze minder vaak in de nacht gaat komen..Wakker maken hoeft niet, want ze slaapt dus ook gewoon niet tussen 19h en 22h... hoe houdt ze t vol hihi
Mijn persoonlijke ervaring dus mening is: JA, ik zou het proberen om 19 uur! Wij hebben echt maandenlang hele zware avonden gehad met onze (borstgevoedde) oudste. Wat we toen -zo bleu als we toen waren- nog niet wisten, maar gelukkig bij #2 wél, is dat we onze zoon veel beter al veel eerder om 19 uur op bed konden leggen, en m dan nog eens om 22/23 uur de laatste voeding geven zolang ie daarom vroeg. Toen we dat eenmaal doorhadden, hadden we ook in de avond weer een kind dat zichzelf was. En hadden wij dus onze avonden (lees: de broodnodige rust ) terug. Thank god hoefden we bij #2 niet opnieuw het wiel uit te vinden
Ik zou niet opgeven na 1x hoor Maar soms werkt het gewoon niet idd. Dan kun je het maar beter nemen zoals het komt en het over een week of 2, 3 met frisse moed weer opnieuw proberen Of evt. met een inbakerslaapzak/Puckababy proberen als je dat nog niet hebt. Niet geschoten, altijd mis Gaat je lukken, dit kan jij
Thanks @hummeltje5 We zullen t zeker een paar avonden gaan uittesten! Nu is t half 5..nog 1.5 uur erbij en t is ochtend haha Inbakeren hebben we ook al geprobeerd, maar dan wordt ze dus enorm kwaad hihi. 2 weken lang volgehouden, maar dus echt niks voor haar .. Blijft toch zoeken he ....
Heb je wel eens van clusteren gehoord? Is, met name bij borstvoeding, heel normaal. Is er een speciale reden dat je om een flesje geeft om half 10? Een "schema" om de 4 uur is niet altijd het beste met borstvoeding.
Het is niet zozeer een schema. Ik voed op verzoek, behalve als ik werk dan.. dan moet ze het doen met de afgekolfde flesjes. Ze geeft zelf meestal om de r uur aan.. vanmiddag zat er bijv maar weer 3 uur tussen.. honger is honger.. clusteren doet ze niet echt. Het is dat ze aangeeft om half 10 (ongeveer) te willen eten en dan naar bed te gaan..