Hallo Mijn dochter is drie maanden oud. Sinds een week of drie gaat ze soms bij een voeding heel hard huilen. Dan gaan de armen omhoog en de benen strak naar beneden. Ze heeft het niet bij elke voeding. Het is zo zeilig want dan biggelen de tranen over haar wangen. Herkent iemand dit en wat kan ik er aan doen Grtjes
Jeetje, wat naar zeg. Het kunnen veel dingen zijn,.... mijn zoontje deed het rond die tijd ook geloof ik. Ik dacht dat het door zijn spruw kwam, maar ik hoorde toen ook dat het vaak een fase is rond de 3 maanden. Dan hebben ze ook regeldagen vaak. Ik haalde hem dan meestal van de borst, liet hem even rustig worden (boeren) en legde dan weer aan. Lukte het niet, dan bakerde ik hem lichtjes in met een babydoek. Maar het kunnen ook krampjes zijn, reflux, spruw.... hou het in de gaten en bespreek het even op het cb. Het hoeft geen borstvoedigsiets te zijn. Vraagje, heb je je kindje dan wel horen slikken en/of je tsr gevoeld? Ik had wel eens dat mijn tsr lang op zich liet wachten, dat kan ook een boze of stressreactie geven van je kind. Die heeft immers honger. Ik heb toen de neusspray gevraagd (syntocinon), maar heb dat voor dat doeleinde maar weinig hoeven gebruiken.
wat is trs? Ik geef flesvoeding. Meestal drinkt ze een paar slokjes en dan gaat ze tekeer. Ik dacht vandaag dat ze misschien te veel honger heeft en dan boos word. Maar heb vandaag daar extra op gelet en dat is het niet. Alleen rondjes lopen daar word ze stil van. En dan probeer ik net zo lang dat ze weer wil drinken en dan drinkt ze alles op. Heel vreemd. We moeten maandag weer naar de cb. Zal mijn man wel ff een lijst mee geven met vragen, moet zelf werken de eerste dag.