Hoi, Mijn zoontje is nu 3 maanden en weegt 6300 gram en is 64 cm. Hij krijgt nu 5 flessen van 180 + 6, maar we zijn er de afgelopen dagen achter gekomen dat hij toch echt meer wilt. We hebben net dus een fles van 210 + 7 gegeven. (en dronk deze helemaal leeg. is totaal dan 235) Maar op de verpakking staat dat een kind van 6 kilo of meer 4 flessen van 200 "moet" krijgen, maar dat is dan toch raar. Want dan zou hij eerst 5 x 200 krijgen en dan ineens 4 x 200.. das dan 200 minder. Hoe kan dat? Komt dat dan omdat mijn zoontje wat langer en zwaarder is dan gemiddeld? En rekenen ze die vier flessen voor kinderen die ook bijvoeding krijgen? Ben benieuwd Groetjes Deborah
Die lijstjes op de verpakking klopten hier ook niet.. Reken maar op 0,8 tot 1 liter per dag, meer mag eigenlijk niet (zeker niet voor langere tijd). Je zou even kunnen overleggen met het CB, en overstappen op hongerige baby-voeding. C was ongeveer even zwaar, en kreeg rond de 3 maanden ook een hongerspurt. Wij zijn eerst nutrilon forte gaan geven (5x200), en later nog nutriton erbij om de honger nog meer te stillen.
Hoi deborah, 150 cc per kilo delen door het aantal flessen voor jouw kindje dus: 6.3x150=945: 4=236.25 (240) of 6.3x150=945:5=189 (200) Hoop dat je hier wat aan hebt. groetjes Annemarie
hmm, dus meer dan 1000 mag niet?! Ik geef nu nutrilon hypoallergeen, is daar in ook een voeding voor hongerige baby's? @ deepfreeze: misschien dat hij nu dan maar 4 flessen wilt ipv 5. Ik ga het even een paar dagen aankijken. Heb natuurlijk pas vandaag voor het eerst 210 + 7 gegeven. Wat is dat nutriton? Bedankt voor jullie antwoorden, dat reken schema is wel handig. Groetjes Deborah.
Nutriton is Johannesbroodpitmeel. Ik gebruik het tegen het sougen. Michelle gebruikt ook hypoallergeen hier is geen voeding voor hongerige baby's voor. Volgens mij was nutriton niet extra vullend. anders even vragen aan het consultatie buro of je al 1 of 2 schepjes nutrix er door mag doen (pap).
Hoi! Wij gebruiken nutriton (JBPM) wel om extra te 'vullen' zeg maar.. Mijn zoontje krijgt nl pepti voeding en kwam door deze voeding veel sneller om een volgende fles. Het CB raadde ons toen aan om de voeding te mengen met nutriton. Hierdoor wordt zijn voeding wat dikker, en hij doet er 'langer op'. Dus ons helpt het! Succes Groetjes Miekje
nutriton is in eerste instantie tegen spugen. Maar bij sommige kindjes werkt het ook langer verzadigend. En het valt niet onder bijvoeding, dus dat kun je "veilig" proberen voor de 6 maanden. Misschien kun je de nutrilon lijn even bellen of zij een optie hebben?
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zal het eerst even aan kijken hoe hij nu drinkt, het is nog niet boven de 1000cc. Groetjes deborah