Onze kleine is nu 10weken en 1 dag.. hij krijgt 180/6 friso comfort gemengd met friso extra half om half. hij krijgt 5 flessen op een dag.. nu ben ik gaan voeden op verzoek en merk dat ie steeds langer tussen een fles laat. eerst was dit 3.5 tot 4 uur, nu al 5 uur. of meer. mijn schema loopt zo aardig in de war. hij krijgt rond 6 uur 10 uur 2 uur half 7 11 uur Hij heeft vandaag gehad om 5 uur 10 uur .... voor de laatste fles moeten we hem wakker maken. hij ligt ongeveer 8 uur half 9 in bed. kan ik misschien beter 210/7 gaan voeden en dan 4 keer op een dag? en dan de laatste voeding eruit laten? dan schuift mijn schema ook op natuurlijk.. en krijgt ie de laatste rond een uur of 8? Ik weet het even niet meer.. hoe deden jullie dat? groetjes
Hoi, 10 weken da's echt te vroeg om over te gaan naar 4 voedingen. Je kunt het beste uitgaan van 4 maanden en boven de 7 kilo. Als je de laatste fles weglaat, heb je ook grote kans dat hij 's ochtends nog eerder wakker wordt.
jeetje lijkt me ook wel erg snel...ik kreeg het advies om vanaf 4 maanden (woe dus) te beginnen met een flesje weg te laten en dan in de laatste wat nutrix te doen. Ze krijgt dan 4 x 180 + 6 schepjes en in de laatste wat Nutrix...nu krijgt ze nog 4 x 150 + 5 schepjes. Indy moet ik ookal weken wakker maken voor de fles van 11 uur...
Als ik jou was zou ik niet meer als 5 uur tussen de voedingen laten zitten (behalve s nachts dan) anders draait jouw kleintje straks t dag en nacht ritme om.. En gewoon 5 voedingen houden nog hoor, ukkie is nog veel te klein..
ik zou trouwens inderdaad ook gewoon 4 uur ertussen laten....ik deed het eerst ook steeds rekken maar ik merk dat ze op dit vast ritme veel beter drinkt, want soms had ze dan na 5 uur veel meer honger en een volgend flesje dronk ze dan weer wat minder.
hoi Ik ben toch (tegen alle adviezen in) gaan voeden op verzoek met 210/7.. en hij reageert er echt zo goed op.. elke 5 uur krijgt ie zijn flesje en is zo veel meer tevreden dan 5 keer een flesje van 180/6.. hij krijgt nu om 7.30 12.30 17.30 22.00 ik hoef m niet meer wakker te maken voor zijn flesje.. na de laatste fles gaat ie heerlijk slapen tot de volgende ochtend half 8.. wat ie eerst dus niet deed. eerder werd ie altijd wakker tussen half 4 en half 5.. Dus ik denk dat ik de goeie formule heb gevonden voor ons manneke. Hij heeft waarschijnlijk gewoon meer aan 4 "grote" flessen dan aan 5 "kleinere".. Sorry dat ik jullie lieve adviezen even in de wind heb geslagen, maar het voelde gewoon niet goed.. ik heb nu een tevreden mannetje dat heerlijk slaapt en als ie wakker is lekker vrolijk is.. zo zie je maar weer dat ieder kindje anders is! groetjes Faith
bijna 6 kilo.. Maar hij doet het zo goed op 4 flessen.. Ik was zeker, maar jullie zeggen allemaal dat ik het niet moet doen.. liefs
Waarom zou het niet goed zijn? Hij reageert er erg goed op en slaapt lekker door 's nachts.. Heeft iemand misschien ervaring? liefs
Ik vind 2 maanden erg vroeg om 4 voedingen te geven... Misschien moet je de friso extra niet meer geven zodat ie minder tijd tussen zn flesjes laat? Misschien moet je het aan cb vragen wat zij vinden...
Nou het kan prima hoor als je kleintje het er goed op doet (groei, slapen etc) Fayley zit ook al vanaf dat ze 8 weken is op 4 flessen. Ze weegt nu rond de 6kg. Ze krijgt 4 flessen van 210+7. Als we moeten werken om 6u (moet ik haar wel wakker maken), rond 10/11.30, rond 15/16u en rond 19/20u. Als we vrij zijn dan wordt ze uit haarzelf op z'n vroegst om 7u wakker en op z'n laatst rond 8u. Ik heb het bij het CB gezegd en ze vonden het wel vroeg, maar ze groeit prima, dus het is geen probleem. Ze groeit gemiddeld een cm en 250gr per week Het ene kind is de ander niet he dames....en een advies is geen regel.
Gelukkig is er iemand die dit ook heeft.. Wat was bij jou de reden dat je meissie op 4 flessen ging Sweetpee? Ik snap het ook wel hoor meiden, ik vraag ook om advies en krijg die dan ook, lief! maar eigenlijk doe je toch wat je eigen instinct je ingeeft, ik in ieder geval wel.. vaak is dat het beste denk ik? Maar soms weet je het gewoon niet helemaal meer.. hebben we allemaal wel eens denk ik.. Ik ga er gewoon mee door, zodra ik merk dat ie het op een of andere manier niet meer goed op reageert, kan ik altijd nog weer overstappen toch? liefs
tuurlijk je moet ook doen wat jou goed lijkt hoor...je voelt als moeder het toch het best aan vind ik!
Vraagje Sweetpee: gaat jou kleine meid na de laatste fles meteen slapen of is ze nog een tijd wakker? Wij zijn nu net overgaan naar 4 flessen maar ik zoek nog even de juiste balans..doe jij trouwens ook nog in een flesje wat nutrix of hou je het bij FV? ik gaf nu eerst 220/7 ochtends dan 190/6, 190/6 en de laatste weer 220/7 m et 2 schepjes nutrix...ik doe altijd 10 extra water zodat ze iets beter kan poepen.
De reden was hier dat ze amper wakker te krijgen was voor de fles van 23u, en ze dronk er dan ook weinig van. We hebben haar gewoon een keer laten slapen en toen kwam ze pas om een uur of 5/6. Ze slaapt nu zelfs tot een uur of 7 en als we vrij zijn dan ook weleens tot 8/8.30!
Fayley krijgt in haar flessen alleen FV. Sinds vorige week zijn we nutrix gaan geven, ivm met het giga-smakken en kwijlen. We geven dan na haar eerste fles een papje. 30ml(soms ook van wat er niet op gaat van de fles) FV en dan nutrix erbij en met een lepeltje geven. Ze vindt het heerlijk en reageert er super op. Ook zijn we begonnen met een fruithapje woensdag. Heeeerlijk vindt ze dat ook, ze hapt zo 6-8 lepeltjes weg en dat na haar flesje! Nu net hebben we het voor de 2e fles gegeven, eerst wilde dat niet omdat ze dan gewoon HONGERRRRR had en eerst wilde drinken Na de laatste fles is ze gemiddeld nog een uurtje wakker, ze gaat meestal tussen 20.30 en 21.15 naar bedje. Ze is trouwens ook redelijk vaak voor de fles wakker (wisselt natuurlijk per dag )
De dagen sinds ze nu over is op de 4 flessen merk ik wel dat ze later gaat slapen 's avonds. Ze slaapt nu wel vaak voor haar laatste fles een dik uur of soms iets langer maar zodra ze dan haar laatste flesje heeft gehad is blijft ze nu wel wakker tot ong. half 10 dan breng ik haar naar bedje toe, maar ze wil meestal niet meteen slapen...dan gooit ze eerst nog een paar keer haar speen eruit voordat ze inslaapt. Toen we nog 5 flessen gaven ging ze echt uiterlijk half 9 / 9 uur slapen...had jij dat ook Sweetpee dat je meisje later ging slapen dan?
Elena drinkt sinds 9 weken oud ook 210 ml + 7 schepjes per fles. De ene dag wilt ze maar 4 flessen en de andere dag wil ze 's avonds rond 22u nog wat drinken(maar dan ong.70 ml) Hier gaat het heel goed.Ze was 1 kilo gegroeid op 3 weken tijd dus... Maar we zijn hier stilletjes begonnen met groentepapje ivm haar verborgen reflux(ze had het heel erg) Gewoon je eigen gevoel volgen!
@MissX: Nou eigenlijk was dit al Fay's slaaptijd, ze is niet later gaan slapen. We kwamen er juist achter dat als ze later gaat slapen dat ze juist eerder komt (heel apart...) Gisteren is ze om 221.30 gaan slapen. Als we gelijk reageren op haar moeheid dan slaapt ze zonder problemen in. Maar ook hier komt het voor dat we een keer of 2/3 de speen nog even moeten geven. Die heeft ze nodig om in te slapen, spuugt m uit als ze eenmaal echt slaapt.