Hallo, Onze zoon is 3,5 week en is een maandje te vroeg geboren. Bij geboorte woog hij 4 pond en heeft na geboorte nog 1,5 week in het zkh verbleven. Sinds hij thuis is, is het ons opgevallen dat hij veel huilt bij het verschonen van de luier. Het begint zodra wij de pampers openen. En soms begint het pas bij de aanraking met billendoekjes. Hij word dan helemaal rood van boosheid/verdriet en gilt het uit. Dit had hij niet in het ziekenhuis. Daar vond hij het ook niet leuk, maar hij huilde niet zoveel. Zou het te maken hebben met de verschillende billendoekjes. (zkh Pampers / thuis Zwitsal) Ik begin echt radeloos te worden want in de nacht is het geen pretje om het te verschonen. Hij schreeuwt/huilt erg hard. Alvast bedankt voor de reacties.
Hoi hoi, Het kan natuurlijk altijd dat hij allergisch is voor zwitsal, dat hebben wel meer kinderen. Om daar achter te komen moet je de doekjes veranderen naar een ander merk. Is er iets te zien aan zijn billen dan? Het kan ook zijn dat het thuis kouder is dan in het ziekenhuis. Meeste kinderen vinden het verschonen niet zo leuk, maar krijsen is nou ook weer niet nodig, dus zal er best iets aan de hand zijn. Hoe warm is het op de plaats van verschonen? Groetjes Adrienne
Hoi Adrienne, Ons kamertemp is hoger dan gemiddeld. Dit omdat mijn zoontje in het begin zijn temperatuur niet zelf kon vasthouden. Vandaar dat de verwarming altijd aanstaat en op de plek van verschonen ook een molton op de verschoningsmat ligt. Ik zal even een ander merk uitproberen. Alhoewel ik al een proefsetje van pampers heb uitgeprobeerd en dat gaf hetzelfde effect. Ik kan niks zien aan allergie of irritatie aan zijn billetjes.
Hoi hoi, In principe mag je de nachtverschoning overslaan. Mits hij niet gepoept heeft. Het is iets wat erbij hoort, dus kun je er niet onderuit. Maar blijkbaar heeft hij echt een hekel aan kou!! Qua temperatuur is het prima wat jullie doen hoor! Is er verder niets te zien, aan beentjes of navel? Hb eje zelf het idee dat hij pijn heeft? Dan is het goed om hem even na te laten kijken. Groetjes Adrienne
Ow wat goed. Hij heeft z'n flesje om 22:00 uur - 02:00 uur en 06:00 uur. Dus dit betekent dat ik zijn luierwisseling van 02:00 uur kan overslaan? Meestal heeft hij in de nacht alleen een natte luier. Nee ik heb niet het idee dat hij pijn heeft, want hij begint meestal al als ik de knoopjes van zijn rompertje losmaak met huilen. Want als hij een badje gehad heeft en insmeer heeft hij er ook nergens last van.
Hoi hoi, Ja hoor, die van 2 uur kun je dan overslaan. Als ze over een tijdje doorslapen ga je immers ook niet eruit om te verschonen. Groetjes Adrienne