keelpijn!

Discussion in 'De lounge' started by mumija, Sep 1, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mumija

mumija Niet meer actief

Vanmorgen werd ik wakker met wat keelpijn. Maar het viel wel mee, en zeker na een kop thee. Ik heb wel de hele dag het gevoel dat ik mijn neus moet snuiten maar ik heb b helemaal geen snot :p. Wat dikkig achterin zeg maar.
    Nu na het eten begint die keel me toch op te spelen! Echt felle steken, en na een strepsil is het alleen maar erger geworden. Ook nog een kop thee op met honing, maar het wordt alleen maar erger. Ook traanogen. Nu trek ik net even mijn mond open voor de spiegel en achterin mijn mond/keel zitten allemaal witte vlekken??:$
    Wat is dit, en zal ik morgen naar de huisarts gaan als het nog zo pijnlijk is als nu?
    Iemand ervaring met die witte vlekken? AUW!

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

Angina?

Er gaat een naar verkoudheidsvirus in de rondte.

3. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,268
    417
    83
    Naar de huisarts! Witte vlekken is een bacteriële infectie waar je een kuur voor nodig hebt. Heb je koorts?

4. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Kan ook een virus zijn... tijdje terug ook gehad en na paar dagen was ik er weer vanaf.

5. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    keelontsteking.. mijn ervaring is dat ze daar niets meer voor geven en dat je lichaam het zelf moet oplossen..

zout water gorgelen.. goor maar effectief..

6. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,268
    417
    83
    Bij een virus heb je een rode keel en geen witte vlekken. Werk bij HA. Hier word er bij witte vlekken gewoon een kuur voorgeschreven.
    Wil je ook adviseren om koud te drinken!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zou echt naar de huisarts gaan, die zullen je dan toch medicatie voorschrijven en koud drinken, is lekker verkoelend en nu wel erg prettig denk ik.
    Sterkte en beterschap!

8. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik dacht hetzelfde maar dit werd er gezegd door mijn HA... was ook zo over gelukkig.
    Ben blij dat ik geen AB gehad heb is dus niet perse noodzakelijk blijkbaar.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,268
    417
    83
    Is dan misschien per arts verschillend. Ik heb het zo geleerd...

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Meestal een virus.. Je krijgt pas een ab als je echt niet meer kan slikken!

tip vd dag: gorgelen met cayennepeper en lauw water

11. mumija

mumija Niet meer actief

Nououou...ik ga ook liever niet naar de dokter..:)

Tip van het zoute water gorgelen heb ik net gedaan. Hoofd achterover en toen voelde ik iets in mijn keel lopen...ik stikte bekant!
    Bleek dat ik een enorme bloedneus had en dat liep dus in mijn keel.

Toen ik weer wat bekomen was, ging ik weer gorgelen, en dat werkt goed!! Dat verzacht echt wel.

Heb geen koorts gelukkig, kijk het even af hoe het nu verder loopt.

Tip met de cayennepeper kan ik ook nog proberen en zit nu aan een glas koude ranja en een Raket.:p

Bedankt dames voor alle tips!

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,300
    1,464
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb zo'n 4 keer per jaar een keelontsteking en of angina. Ik krijg er niets meer voor van de huisarts. Gaat vanzelf weer over en als ik erge pijn heb slik ik een paar dagen ibuprofen. Is ook ontstekingsremmend en werkt bij mij erg goed.

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien krijg je wel iets je zit al in de lappen mand toch met je arm. Als je imumstysteem zwakker is krijg je vaak wat sneller wel een ab. Ik krijg meestal wel een ab door dat ik suiker heb. Ze doen eigenlijk niet moeilijk. Heb vaak last van bronritus,

Hoop dat je snel weer opknapt en het niet erger woord. Beterschap.

14. mumija

mumija Niet meer actief

Dank je pnirmal (en de rest natuurlijk), en weet je: ik denk dat je daar best wel eens gelijk in kan hebben.
    Mijn pijnlijke arm vreet zoveel energie bij mij, dat ik echt zwakker ben als normaal. Ruim 2 weken geleden heb ik buikgriep gehad, en ik heb echt in jaaaaaaaaren geen buikgriep gehad! Ik kan het me niet eens herinneren! En nu dus weer keelontsteking.

Ik wacht het dus wel even af, ga dadelijk weer gorgelen en met een paar paracetamollen naar mijn mandje denk ik.

Share This Page