Mijn zoontje van 17,5 maand wordt de laatste tijd standaard 1 keer wakker en is dan echt overstuur. Als ik bij hem blijf is het goed en valt hij na een tijdje weer in slaap. Maar o wee als ik weg loop. Ik ga dus nu steeds naast hem zitten/liggen, maar zeg verder niks en geef hem ook geen aandacht. Dit werkt wel, maar ik moet er dus wel telkens uit... Ben benieuwd of dit weer over gaat..... Herkenbaar voor iemand???
Mijn zoontje is net zo oud als jou zoontje ook van 19 september 2008 maar tot op heden is het bij ons eigenlijk rustig 's nachts. Maar nu kan het heel goed zijn dat je zoontje in de 17 maanden sprong zit en dit is volgens mij een vrij heftige sprong dus het zou dat heel goed kunnen zijn. Al moet ik zeggen dat mijn zoontje er vrij weinig last van heeft, ja zijn slaapje 's middags is korter of slaat hij over maar 's nachts gaat eigenlijk heel goed. Maar het gaat echt wel weer over, zijn gewoon die rotfase's waar ze even doorheen moeten.
Hier precies het zelfde, sinds 3 nachten. Normaal als hij wakker word is het een speentje geven en dan slaapt hij weer. Maar nu niet, hij krijst alles bij elkaar. Echt heel overstuur. Vannacht beide jongens maar bij ons in bed gehad voor 2 uren. Aan de ene kant ben ik daar niet zo'n voorstander van. Om half 7 weer in hun eigen bed gedaan, toen heeft mijn ene zoontje nog even flink gekrijst en daarna nog doorgeslapen tot half 10. Ook is hij heel eenkenig. Hoop echt dat het een fase is want dit is echt helemaal niks.
Ik hoop ook dat het een sprong is. Bij de 15 maanden sprong had hij ook moeite met slapen 's avonds. Normaalgesproken slaapt hij 's nachts juist heel goed...duimen dus maar dat dit snel weer over gaat. Bedankt voor jullie antwoorden...
Bij ons idem, zoontje even oud, ook regelmatig (niet iedere nacht maar wel een paar nachten per week, de afgelopen maand) schreeuwend wakker. Het lijken nachtmerries. Volgens de handboeken past dat bij deze periode en gaat het ook weer over. Intussen doen wij hetzelfde als jullie, troosten en verder de boel rustig houden zodat hij begrijpt dat hij weer door moet slapen. Omdat het niet echt iedere nacht is, hebben wij wel hoop dat het binnenkort weer ophoudt; het is in elk geval geen gewoonte.