Overstuur wakker worden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by debke83, Jan 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn zoontje is nu 7,5 maand.
    Hij slaapt eigenlijklijk al sinds 2 weken na de geboorte gewoon door.
    Hij gaat ook altijd als ik hem om 19 uur in bed leg meteen slapen tot de dag erna.
    Wordt ook eigenlijk nooit wakker s'nachts.
    Alleen nu de tweede keer deze week wordt hij ineens laat op de avond schreeuwend wakker...helemaal overstuur!:(
    Na een half uur troosten is ie stil en gaat ie lekker verder slapen.

Zijn er nog meerdere mama's met deze ervaring?
    En wat zou het kunnen zijn?

Liefs Debbie

2. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Niemand?

3. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    hier ook gehad, een paar keer. rond 23:30. Elke keer als ik de kamer uitging was het gillen! Ben er bij gaan zitten en handje vast gehouden en zacht zingen. Duurde ongeveer 20 min...
    Nu al een paar avonden/nachten weer rustig

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ja, eigenlijk wel bijna elke avond/ nacht 1 keer. Geen idee wat het is. Misschien dromen, indrukken verwerken, sprong enz enz.
    Wij verschonen luier,...even met Evy lopen en troosten en eventueel een flesje.

5. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dromen of sprong denk ik. Lekker troosten en het gaat vanzelf weer over.

6. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hebben wij ook. Alleen heb ik het idee dat het niet helemaal normaal is en dat vond de huisarts ook dus we gaan nu naar de arts in eht ziekenhuis om het te laten onderzoeken. Hier wordt hij dan na ong een uur slapen helemaal overstuur wakker maar volgens mij slaapt hij dan nog omdat hij niet reageert en zijn lichaam eerst nog slap is. Mij is verteld dat jonge baby's nog geen dromen en nachtmerries kunnen hebben ofzo

7. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Hebben wij ook gehad, bij ons was t de fase van verlatingsangst en na paar nachten was het over.

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoe ging het gisteren?

9. Eline078

Eline078 Bekend lid

Dec 15, 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ook bij mij bekend heeft zeker een week of 3/4 geduurd. handje vasthouden, even eruit halen even door de kamer lopen en als hij getroost en gekalmeerd is opnieuw proberen. zovaak gehad dat hij zo overstuur was dat hij niet meer wou slapen toen gewoon na een uurtje nog eens geprobeerd.

hier is het al een weekje niet voorgekomen. ook hier tussen 11 en 12 uur savonds.

10. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Afgelopen nacht was het weer drama.
    Hij is tot half 1 wakker geweest...helemaal overstuur.
    Toen om 3 uur weer en om 6 uur...

Morgen moeten we ook naar kinderarst...kan ik meteen navragen dan!

Thnx voor de antwoorden!

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Mijn dochter heeft dit alleen als er tandjes aankomen, en toevallig is rond 7,5 mnd dat ze voor het eerst tandjes gaan krijgen. Probeer eens een paracetamol te geven voor het slapen en kijk of ie dan nog steeds wakker wordt. Hou me op de hoogte! Ik denk dat dit gaat werken namelijk!

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Wat ik raar vind trouwens is dat je naar de kinderarts verwezen wordt? Ik zit nu bijna te denken of ik ook haar de ha moet omdat mijn dochter ook nu weer zulke nachten heeft. Maar ik denk dus dat het haar kiezen zijn (in dit geval), want als ik paracetamol geef, dan slaapt ze gewoon door. Maar zou de pijn door iets anders kunnen komen dat huisartsen je al zo gauw doorverwijzen naar een kinderarts? (Bedoel ik trouwens niet op een vervelende manier, deze vraag. Word gewoon beetje onzeker van het kinderartsen-verhaal...)

13. voske

voske Actief lid

Nov 15, 2007
    228
    0
    0
    heel herkenbaar, hier is het rond zeven maanden begonnen. elke nacht een keer, eerst wilde hij alleen z'n speentje en ging hij weer zelf slapen, maar het werd steeds erger. Heeft tot de 9 maanden geduurd. helemaal overstuur was hij!

vanaf 9 maanden zijn we zijn bedje strakker op gaan maken, dat leek te helpen. met 10 maanden is het weer begonnen, niet elke nacht, maar regelmatig. nu is hij bijna 1 jaar en hebben we weer een aantal dramatische weken achter de rug. we zijn nu weer blij met een keer wakker worden per nacht.

het hoort erbij, het gaat over, maar het put je wel uit!

14. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb er ook laatst een topic over geopend. Hier ook al zo'n anderhalve maand zomaar opeens heel hard huilen. Ik hoor van vriendinnen dat hun kinderen dit ook hebben (gehad). Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ik denk zelf een stukje bewustwording van de omgeving/ alleen in de kamer zijn/ dromen. Je hoort het vaak.;)

15. Kuona

Kuona Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,258
    6
    38
    Volgens mij had ze al een afspraak met de kinderarts (voor iets anders?) en wil ze het dan gewoon ook even vragen?

Wij hebben ook regelmatig zulke avonden/nachten. Maar mijn zoontje is nooit zo'n goede slaper geweest.

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ow ik ben naar de kinderarts geweest met een ander probleem...misschien verkeerd neergezet hier.
    Hij heeft veel last van hoesten enz...vandaar!(dus heeft hier verder niets mee te maken)
    Al stuurt mijn HA ons best snel door...ook voor mijn zwangerschap enz...dat vind ik wel fijn!
    Afgelopen nacht heeft hij heel goed geslapen...en vandaag ook.
    Alleen weer last van koorts..39.4.

Liefs Deb

17. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

Aug 2, 2009
    1,758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Oh wat fijn! Had je nog paracetamol geprobeerd?

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje doet het sinds 3 nachten:(
    De eerste nacht om 3.00 uur en daarna 2 keer rond 00.30/1.30 uur.
    Helemaal overstuur.
    Ben gisteren maar naast hem gaan zitten liedjes zingen toen werd hij rustig en daarna gewoon stil naast hem gezeten.
    Eerst handje vast en toen los op een gegeven moment draaide zijn hoofdje de andere kant op en gingen de oogjes dicht en ben ik weggegaan.
    Dit heeft ander half uur geduurd.
    Eerst andere dingen geprobeerd, 10 minuten laten huilen er heen aai over de bol speen, dit tot een half uur, maar niks hielp.
    Vanmorgen om 6.30 uur de fles gegeven en weer in bed gelegd en was er niks aan de hand.
    Overdag is hij ook vrolijk.
    Er komen 2 tandjes door, dus misschien is dat het, ik hoop in ieder geval dat het snel over is.
    Ben kapot.

19. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier komen ook tandjes door,dus denk dat het er wel mee te maken heeft.
    Hij had gisteren weer koorts,maar dat is nu weer weg.
    Het slapen gaat weer zo als voorheen,denk dat het eenmalig is geweest...en dat hoop ik dan ook hihi.

Liefs Deb

20. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier gebeurt het sinds een tijdje zo`n 2 keer per avond en 1 keer per nacht. Vreselijk huilen, helemaal in ons kruipen en niet te troosten.
    Ik of vriend blijf dan even lekker bij hem vertel wat ik ga doen, waarom hij misscien moet huilen ( dag verwerken, dromen, tandjes) totdat hij weer lekker rustig is dan leg ik hem in zijn bedje met een knuffel en doe een klein lampje aan en dan valt hij weer in slaap.

Maar je vraagt je inderdaad wel af wat het kan zijn, ik weet het niet iig, maar het zal er wel bij horen.

Share This Page