dochter slaapt graag met knuffel op haar hoofd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by andrea83, Jan 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. andrea83

andrea83 Actief lid

Apr 23, 2008
    241
    0
    0
    Mijn dochter is een redelijk lastige slaper en zeker op de dag slaapt ze niet veel meer. Nu komt ze makkelijker in slaap als ze haar tutlapje over haar hoofd trekt. Hier ben ik alleen niet blij mee, het ligt namelijk helemaal over haar hoofdje heen en ik ben bang dat ze geen lucht meer krijg. Hierdoor haal ik het lapje het liefst weer weg zodra ze slaapt, soms wordt ze helaas weer wakker. Wat denken jullie maak ik me te druk hierom en kan het geen kwaad of gewoon weg blijven halen.

Groetjes,
    Andrea

2. firegirl

firegirl Niet meer actief

Denk dat het geen kwaad kan hoor. Kinderen zijn niet dom, dus als ze zelf merkt dat ze lastig adem kan halen, dan gaat ze het wel anders doen. Ik zou me niet drukmaken!

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

je wilt niet weten hoe die van mij ligt... met een supergrote schildpadknuffel op/tegen haar hoofd. echt ene ding van een halve meter/ je kindje is oud genoeg om zelf in de gaten te hebben dat ze dat ding weg moete halen mocht ze het benauwd krijgen hoor.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

haha, mijn meisje doet hetzelfde, ze trekt haar knuffel met tutlapje eraan over haar gezichtje, 1 voordeel bij haar is dat ze niet wakker wordt als ik hem eraf haal.

5. Gem

Gem Actief lid

Dec 14, 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ze vind de geur zeker erg lekker van haar popje.. mijn meisje doet het ook. het is een tutlapje zei je? Denk niet dat het kwaad kan. Probeer ze even uit op je eigen gezicht als je erg bezorgd bent.

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Mijn zoon is wel een stuk jonger maar soms als hij écht niet in slaapt komt leg ik een hydrofiele luier over zijn oogjes.. neus blijft vrij. Dan valt hij makkelijker in slaap dus misschien heeft dat bij jou meisje het hetzelfde effect. We noemen hem al liefkozend onze parkiet :)

7. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Mijn dochtertje deed dat rond die leeftijd ook. Heb het gewoon toegelaten. Die knuffeltjes zijn echt wel luchtdoorlatend.

8. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hihi hier precies hetzelfde :) 2 knuffels zelfs... :)

9. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    hier ook een tut over de oogjes en heerlijk slapen. zolang die tut er maar is slaapt hij overal!

10. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

hier ook een tutlapje over zijn gezicht.
    het is hèt ideale recept samen met de speen om hem snel in slaap te krijgen:D
    maar ik heb wel een babysense, dat geeft me toch een rustiger gevoel.
    heb het ook weleens over mijn gezicht gelegd en ik kan er makkelijk nog door ademen. maar toch, ik begrijp je angst! officieel raden ze aan tot 2 jaar niets in bed leggen;)

11. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

mijn kleine doet dat lodgerdoekje over zijn gezicht. Als hij zo prettig slaapt vindt ik het best

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ja, mijn zoontje valt ook vaak in slaap met zijn knuffie op zijn snoet (hij heeft een tutschaap). Hij kan er nog prima door ademen, maar hij ligt er dan ook losjes op. Hij wordt overigens niet wakker als ik hem aan de kant schuif. Doe dit niet zozeer vanwege eventuele belemmering, maar omdat ik eventjes naar hem wil kijken als hij zo lief ligt te slapen...
    Kan volgens mij ook geen kwaad, en je dochter is ook oud genoeg om hem weg te trekken hoor.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Katoen is luchtdoorlatend en je kindje is 6 maanden dus geen zorgen maken... lekker laten slapen. Ze vindt het duidelijk plezierig!

Het kan echt geen kwaad

14. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    haha ik dacht al dat we een gek kind hadden hier ook eentje helemaal ingebouwd met tutjes rondom dr hoofdje maar leg ze maar in bed tutjes tegen dr wangetjes aan en ze wrijft 3 keer er tegen aan en ze is vertrokken wow lieffffffffffffff xxx

15. misa

misa Niet meer actief

Geeft niets. Als het te warm of benauwend is, dan haalt hij het wel weg, daar is hij groot genoeg voor! :)

16. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hier ook een tut op t hoofd. En dan ook echt helemaal op t hoofd. Al toen ie in de wieg lag trok hij het over zich heen.
    Net als zijn mama hahahaa ik had ook altijd zo'n doekie.

17. andrea83

andrea83 Actief lid

Apr 23, 2008
    241
    0
    0
    Bedankt voor de reacties, ik had van teroren nooit gedacht dat ik me druk zou maken om dit soort dingen . Ik ga mijn dochter lekker laten slapen zoals ze lekker vind en kijk gewoon nog wat meer eventjes bij haar. Vind het namelijk ook zielig als ze er wakker door wordt. Vaak trekt ze anders toch haar lakentje over haar hoofd. Blijkbaar vind ze dit inderdaad erg lekker slapen en is ze hier niet het enige kindje in.

18. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Leuk om dit te lezen!
    Ik zat me deze week hetzelfde af te vragen, mijn meisje doet het namelijk ook! Als ik haar naar bed heb gebracht en ik ga na een half uurtje kijken ligt dat hele lapje over haar hoofd, ik vind het wel schattig maar ben net als jij bang dat ze niet kan ademen, maar volgens mij zijn die dingen wel zo gemaakt dat dit geen kwaad kan, in het begin haalde ik hem ook weg maar dan werd ze ook wakker, en dat vind ik ook weer zo lullig, dus nu sinds een week of 2 ligt ze gewoon zo, en ze doet het nog steeds elke ochtend ;)

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Mijn zoontje doet dat ook. Hij heeft een woezel doekje en die moet ook altijd over zn hoofd. Begin maakte ik me nog wel eens druk maar nu niet meer.

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier nog een die dat regelmatig doet! Hahaha!

Las dat iemand haar kindje parkiet noemde...wij hier dus soms ook! Hihi!

Ook toen hij kleiner was en we aan het wandelen waren en hij moe was maar niet wilde slapen legde we een hydrofiel over de bak! Hahah!

Ze is al oud genoeg om het weg te halen hoor! Geen zorgen maken!

Share This Page