Wordt grote buikbaby ook grote buiten-de-buikbaby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miekjepiekje, 14 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

29 dec 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanwege zwangerschapsdiabetes wordt de groei van de baby goed in de gaten gehouden. En ondanks dat mijn waardes goed blijven loopt de baby toch behoorlijk voor op groei. Buik en benen inmiddels zelfs boven de bovenste lijn. Gewicht wordt nu geschat op ruim 6 pond. De gynaecoloog maakt zich verder geen zorgen omdat het hoofdje wel gewoon gemiddeld is en ik toch sowieso in het ziekenhuis beval.
    Maar ik ben benieuwd hoe precies die metingen nou daadwerkelijk zijn? Van mijn dochter zeiden ze ook dat ze groot zou worden en heb ik uiteindelijk rompers maat 50 bij moeten halen. Nu is ze inmiddels wel een groot kind, volgt de 2+ lijn. :D

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Tjah; met die metingen is er dan idd de kans dat het een groot kind wordt. maar dat zeiden ze van mij ook; dat wordt een HEEL graat en stevig kind. Ik was 2950 gram bij de geboorte en normale lengte..

3. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Eerste kind van mijn beste vriendin hadden ze op 5000g geschat, hij bleek 3650...
    Tweede schatten ze op 2800-3000g en ze was 4055. Ze zitten er vaak behoorlijk naast. De onze wordt 3700-4200 geschat maar ik heb ook gewoon maatje 50 gekocht. Het hangt er ook heel erg vanaf of de baby met 36 of pas met 41wk komt

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou uit mijn normale bolle buikje een mooi klein 7 pondertje krijgen.. kwam 8 pond uit.. dus metingen vertrouw ik niet..

mijn vriendin zou voorlopen, zo erg dat inleiden met 38 wkn nodig was. Met 37 wkn nog eens gemeten en gyn gaf aan dat 38wkn nog te vroeg was. 39wkn weer meting, nog steeds niet nodig, 40 wkn idem.. uiteindelijk net niet ingeleid met 41.2 wkn en een zoontje van 3450gr. Maar goed dat ze niet ingeleid is met 38wkn, was een ramp geworden kwa gewicht..

5. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Mijn dochter lag voor op de groei ook door zwangerschapsdiabetes. Vervolgens werd ze de dag van de keizersnee door maarliefst 2 verloskundigen nog geen 8pond geschat. Die middag werd I. geboren met een gewicht van 4840gr. en dat bij een zwangerschapsduur van 38.6. Maar wees niet bang, ze is inmiddels een prachtige peuter van 3,5 die netjes met alles op het gemiddelde zit.

De kleine die nu in mijn buik zit, ligt ook al 3 weken voor opde groei.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier beide dames 4kilo+ de eerste maanden ook natuurlijk op de boven lijn daarna prima hun eigen lijn gevolgd en nu zijn t gewoon doorsnee meiden.

7. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

9 mrt 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 33 weken ver en ons kleintje weegt reeds 2400 gram en meet 42 cm. Volgens de gyn zal hij rond 3800 gram wegen als hij wordt geboren op de uitgerekende datum en dat mijn onderwaterbevalling op die manier wel in het gedrang komt omdat ze dit afraden wegens medische complicaties bij baby bovende 4000 gram. . . Sommigen vragen me al of ik best geen epidurale zou vragen omdat zo een kleine eruit persen beslist geen lol zal zijn. . . Vind ik niet zo leuk om te horen aangezien ik zo een natuurlijk mogelijke bevalling wil zonder medicatie als dit enigszins mogelijk is en het liefst onder water omdat ik pijn vaak op die manier opvang en het mij veel rustiger maakt, ook de zwangerschapsyoga oefeningen, want ik panikeer en hyperventileer snel. . . Iemand die geruststellende verhalen kan vertellen ipv die horrorverhalen?

8. Felicity

Felicity Lid

18 nov 2012
    34
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij de eerste meting werd er een schatting van 4250 als eindgewicht van onze baby gedaan. Uiteindelijk zelf best een behoorlijke buik gekregen en bijna 20 kilo aangekomen.
    Bij de laatste meting bleek hij een baby van normaal formaat te zijn volgens de meting (3500), en uiteindelijk was hij 3340 bij 40+5.
    Viel dus allemaal reuze mee, zo betrouwbaar zijn niet alle metingen.

Vriendin van ons zou een hele kleine baby krijgen, daar waren wat zorgen over. maar die kreeg een baby van 4500.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ben benieuwd. Deze loopt 4 weken voor op groei in lengte en ze schatten dat hij/zij richting de 8 a 9 pond gaat... We zullen het meemaken...

Off topic: ik vind 'buikbaby' maar een stom woord.

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier gehele zwangerschap te horen gekregen dat ons kindje mooi op schema lag qua groei. Zou 7 à 7,5 pond zijn met de bevalling. Ik daar en tegen heb altijd geroepen: ik heb een GROOT kind in m'n buik :D. Met 40+3 ben ik gestript. Ook toen zij de vk nog, 7 pond, maximaal 7,5 en ik zit er noooooooiit naast. Op wat harde buiken na, geen actie. Met 40+5 weer gestript en na twee uur begonnen de weeën. Uiteindelijk is ze met een ks geboren met 4240 en 54 cm lang :$. Weet dat het niet exorbitant groot is, maar blijkbaar voor mijn lijf wel want ze kon niet door mijn bekken heb zeg maar. Zie mijn onderschrift, na 6 maanden is het een lekker beertje :D

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik ben wel blij dat onze baby niet dysmatuur is zoals ikzelf was en mijn zus (2500 bij 41wk). Met >6pond heeft ie toch net wat meer reserves om bij te zetten.

12. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Had vorige x enorme buik!
    Zou ook enorm kind worden. ....

Nog geen 7 pond en 49 cm...

13. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier wel :)
    Zoon 1 10 pond en 63 cm geboren met 36 weken.

zoon 2 geboren met 36,2 weken woog 4200 gram en was 53 cm.

dochter geboren met 37,2 weken woog net geen 8 pond en was 53 cm.
    grote kids voor de duur van de zwangerschap.
    Maar had ook enorme buiken.
    zie foto met 35 weken zwangerschap.

14. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoontje liep tijdens zwangerschap 5 weken voor op groei, woog op 39.4 weken 4315gram/53cm
    Buik was groot = grote jongen (hier althans), ongeveer 38weken op foto

15. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Hier werd mijn dochter op 7 pond geschat, ze lag op de weegschaal en ze woog precies 4500gram en 53cm.
    Mijn buik was ook tweelingenformaat zoals foto hierboven hihi wel grappige foto!! Had ook heel veel vruchtwater en grote placenta. Binnen het jaar zat ze qua gewicht op het gemiddelde maar ze blijft wat langer.

16. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hihi wel grappig de buiken. Ik had een grote ronde buik. Duidelijk een meidenbuik.
    en de smalle grote puntbuik een jongen :)

Hoe gaat het met je dochter en zoon?
    Wat gaat de tijd hard he Emlilo.
    Ik herken je buik nog steeds ;)

Ik ben terug zwanger.
    ben 6 w en 5 dgn :)

Buik groeit nu sneller dan bij dochter maar heb ook veel mk gehad :(
    En snel erna weer zwanger.

17. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Ons zoontje liep door zw diabetes ( insuline) 4,6 weken voor groei . Ingeleid met 38.1 en zoontje woog 3760! Heeft drie weken maat 50 aangehad.

18. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    :$:$ Wat een gigantische buiken meiden! :D

19. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ik vind die metingen vaak echt suf.... zelden dat ze gelijk hebben en het zorgt vaak voor veel onrust.

Ik maakte me zorgen dat we een hele grote baby zouden krijgen (mijn vriend is lang, ik ben lang) maar de gehele zwangerschap was de opmerking nee hoor, jullie baby is heel gemiddeld van grootte en zal rond de 7 pond zijn.

Totdat ik wegens verminderd leven in week 41 in het ziekenhuis kwam en de gynaecoloog mijn buik voelde. Goh mevrouw, hoe groot is de baby eigenlijk geschat? Wij: heel gemiddeld. Gyn: Nou dat denk ik niet, uw buik zit echt heel erg vol. Na een aantal dagen streng onder controle uiteindelijk met 41+3 ingeleid omdat het vruchtwater op was. En daar was hij, een ruime 9 ponder :$.

Waarom ze de beeb gemiddeld geschat hebben? Omdat hij een gemiddeld maat hoofd heeft (net als zn ouders). Maar een reus is het gebleven. Met zijn 10 maanden en 12+ kilo en maat 86 is hij nog steeds erg groot en volgen gewicht en lengte volledig een eigen lijn boven alle curves. ZIjn hoofdje daarentegen loopt nog steeds op de gemiddelde curve:).

Voor een volgende zwangerschap is al aangegeven dat ik meer groei echo's moet krijgen en checkup door gyn ivm de grootte. Gelukkig waren de glucose testen in het ziekenhuis goed en mochten we na 1,5 dag lekker naar huis.

Mijn opvatting? Meten = niet weten bij het inschatten van gewicht.

20. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    AnGiEkEn, misschien kan ik je een beetje geruststellen. Mijn kinderen waren resp. 4400, 4320 en 4640 gram met alledrie een duidelijk bovengemiddelde hoofdomtrek en ik heb ze alledrie zonder pijnbestrijding en gewoon thuis gekregen terwijl ik zelf maar een smalle dame ben.
    Het is uiteraard niet gezegd dat jij geen pijnbestrijding nodig zult hebben, maar het is ook zeker niet zo dat je per definitie wél pijnbestrijding nodig hebt bij zulke gewichten! Dat hangt van zo ontzettend veel factoren af, gewicht is daar maar een klein onderdeel van.
    Vertrouw op de inschatting van je arts/verloskundige én op je eigen lichaam en laat je niet teveel gek maken door mensen die je angst aan willen jagen.

Deel Deze Pagina