Rug-weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ramoontje79, 26 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Hoe voelen rug ween?ik heb last van men rug,(onder-midden) met zon ongie gevoel dr bij!Tis net of mijn rug heel moe is zo voelt het !ben ook beetje misselijk...maar die pijn houd nu al wel fftjes aan maar zakt weer ff weg en dan komt het weer, iemand ervaring!

Heb bij de 1e buikweeen gehad, dus weet echt niet hoe het moet voelen!

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb geen idee. maar zoals jij omschrijft dat het komt en gaat lijkt het er wel op. heb je al een douche geprobeerd? als het dan zakt zijn het schijnbaar alleen voorweeén. zoniet zou ik maar gaan klokken voor de zekerheid. je bent immers de 38 weken voorbij dus het kan! spannend hoor!
    sterkte!

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik ben een van de gelukkigen ( :( ) die zowel buik-, als been- en rugweeen heeft gehad.
    Hoe de rugweeën bij mij aanvoelden?
    Alsof er 220 Volt stroom op mijn hele onderrug werd gezet en alsof mijn lijf uit elkaar getrokken werd. Dus dat mijn romp van mijn bekken werd gescheurd :confused:

Ik vond het echt HEL!
    (Moet bijna weer spontaan kotsen als ik denk aan mijn bevalling)

Het kan natuurlijk best zo zijn dat het rugweeën zijn die je ervaart, maar mogelijk zijn ze nog niet zo sterk?! Hoop voor jou dat het binnen de perken blijft, want ik vind rugweeën dus echt niet te doen....
    Ik wens je een voorspoedige bevalling Ramoontje79! :thumup:

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi ik heb ook rug weeen gehad eventjes bij me eerste en het is niet fijn omdat te hebben doet ongelovelijk veel pijn net wat chipske hier boven zegt maar het kan al wel een begin bij jouw zijn en je gaat het steets meer voelen ik hoop voor jouw dat het nog over gaat naar buik weeen en probeer is en douche kijken of het af zakt en als dat het niet doet dan zijn het weeen heel veel sucsees met de bevaling

gr patricia

5. mica

mica Actief lid

13 apr 2008
    120
    0
    0
    ja leek idd op ongesteldheidspijn maar dan erger, spannend zeg! ik heb tijdens bevalling de hele tijd onder de douche gezeten straal afwisselend op buik en rug.

6. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Rugweeen aaaargh wat een drama! Heb ze gehad en heb 10000x liever buikweeen.

Klinkt eerlijk gezegd niet echt als rugweeen of hele lichte.

Bij mijn eerste had ik het heel licht, dus datzelfde gevoel als jij, bij de tweede ook rug, buik en been (bevalling van 2,5 uur) ik hoop dat het je bespaart blijft meid!

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik had een maand voor mijn bevalling nierstenen gehad en precies hetzelde gevoel bij rugweeën! HEL! Het enige verschil tussen de 2 was dat bij nierstenen de pijn constant is en bij weeën het komt en gaat.

8. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook 10000x liever buikweeën!
    Zelfs liever beenweeën, en die zijn ook al zo klote.
    Ik hoop bij een volgende bevalling gewoon buikweeën te mogen hebben en/of lichte rugweeën, zoals het ongigevoel dat ts beschrijft.
    En dan liefst wat minder lang dan van 11 uur s'ochtends tot 8 uur s'avonds :cry: :confused: :(

9. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    niet helemaal me eens ;) heb zo ongeveer aan 1 stuk door weeen gehad bij mijn tweede, eerst om de 3 min, toen om de 1,5 en toen zeker een uur lang aan een stuk door, de HEL.

maar mijn vriend heeft nierstenen gehad en ze zeggen idd dat dat voor mannen het dichste komt bij het begrijpen wat vrouwen doormaken als ze bevallen, dus ik kan me voorstellen hoeveel pijn je gehad hebt en dan niet eens een mooi kindje ervoor terug argh!

10. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    klopt, rugweeen zijn niet op te vangen, of weg te puffen, helemaal niets, is gewoon vreselijk :pale:

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Als het rugweeen zijn dan zijn het iig nog hele lichten. Ik heb alleen maar rugweeen gehad en die doen echt PIJN! Alsof je heeeeeele erge rugpijn hebt en de hele boel qua bekken en onderrug uit elkaar getrokken word. Ik dacht tijdens mijn bevalling ook dat ik weken rugpijn zou overhouden maar hupsakee baby eruit, rugpijn weg :)
    Inderdaad wil een warme douche goed helpen.

12. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ben stiekem toch wel blij om te lezen dat er meerdere vrouwen zijn die net als ik zo'n heftige rugweeën hebben gehad. Sorry dames ;)

Ik stel(de) me zo voor dat de mensen die in de middeleeuwen gevierendeeld werden, hetzelfde gevoel hadden als ze uit elkaar werden getrokken door de paarden :confused:

Echt, ik zou willen dat ik nu al ergens zou mogen intekenen voor een bevalling ZONDER rugweeën [-o<

Ramoontje79, meid ik hoop van ganser harte dat het bij deze pijn mag blijven voor je. Want zoals Majkuh zegt: echte rugweeën kun je gewoon niet opvangen. Wegpuffen etc. niets helpt.

13. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    meiden bedankt!nou de pijn komt met vlaagjes, maar, hoop als ik het zo lees dat ik gewoon weer buik weeen krijg!Zal is lekker gaan badderen, da gaat alleen als mijn zoontje op bed ligt helaas....anders zat ik de hele dag in bad!hahaha

14. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    alsof je in the living hell zit :( bij de 1e weeën op elke plek gehad die je maar kan bedenken, maar door de pijn van de rugweeën viel de pijn van de buik weeën en het doorstralen daarvan naar mijn benen wel weer mee.

Bij de 2e idem dito maar toch wel in mindere mate.

Bij de 3e alleen maar buikweeën gelukkig.

oh en bij de 1e ben ik trouwens uiteindelijk ingeleid omdat na het breken van mijn vliezen meneer nog even bleef zitten, dus of dat het erger heeft gemaakt weet ik niet, maar vanaf het moment dat het spul van het inleiden hielp leek het wel of er een bom in mijn lichaam ontplofte en werden de rugweeën nog erger dan ze al waren.

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik heb alle rugweeen zoveel mogelijk in bad opgevangen dat was de enige manier.
    Ik vond het een hel.
    Maar mijn voorweeen zijn als snel in weeen overgegaan dus rug weeen en totaal duurde mijn bevalling 32 uur. Waarvan waarschijnlijk 12 uur tot volledige ontsluiting.
    Het advies van de vk was toen: ga ik bad als je dat ontspant! Dat deed het zeker!
    Balen dat jij dus niet kan zeg.
    Hopelijk zijn het buik weeen voor je!
    Al weet ik dus niet hoe dat voelt.

16. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    kunnen lichte rugweeen zijn, maar ik sluit me bij de rest aan, ik hoop het echt niet voor je!
    kan zelf niet eens beschrijven hoe pijnlijk ze zijn, ik heb ze zelf in een weeenstorm gehad, duurde een uurtje 8. :evil:
    helaas moest ik op bed blijven liggen omdat de ik constant aan de ctg lag, nou je wil het liefst tegen de muren opvliegen of een mes pakken en ff zelf een keizersnede uitvoeren om van die pijn af te zijn, want je kan er echt niets mee.
    puffen hielp echt niet, en mijn partner mocht ook echt niet aan mijn rug komen, dan werd het nog erger. ach de arme schat, als ik eraan terugdenk :cry: .

nee ik hoop voor je dat het geen rugweeen zijn, maar mocht het doorzetten dan wens ik je wel vast veel succes!

joyce

17. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ik kon alleen maar gemasseerd worden.
    Ik kon namelijk niet anders meer.

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had ze ook allemaal maar vond het goed te doen, rugweeen voelde als erge rugpijn (en heb mijn rug gebroken gehad dus ben wel wat gewend) het is ook je pijnbeleving de een kan er beter tegen OP DAT MOMENT als de ander.. soms kan je heel goed tegen langdurige pijn maar bevalpijn is dan net effe anders..

19. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    Rugween heb ik alleen maar gehad.. ik had het gevoel alsof iemand met 100 messen in mijn rug zat te draaien, ik kon niks meer, liggen niet, zitten niet, staan niet.. je moest me ook niet aanraken of masseren wat de vk deed want dan deed het alleen maar meer pijn..

20. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    ohhhhhhhhh rugweeen.. verschikkelijk vond ik het..
    ik had buik-rug en been weeen...
    de been en rug weeen vond ik heel erg.. kon het op een gegeven moment niet meer opvangen...
    maar ik moet erbij zeggen het is voor iedereen anders.. ik begon met buik weeen toen been weeen en daarna alle 3... brrrrr ik kijk er nu alweer tegenop maar helaas hoort het er allemaal bij.........

Deel Deze Pagina