Ik denk niet dat ik het hier in het juiste forum vraag maar bij het nod forum word het niet echt gelezen dus plaats het hier even. Wij zijn niet bezig om zwanger te worden, ik ben niet aan de pil maar we gebruiken wel condooms. Nu ben ik al 10 dagen overtijd en hiervoor was ik gewoon regelmatig. Afgelopen zondag had ik wel wat roze verlies en had ook wat krampen dus dacht dat het er aan zat te komen maar tot nu toe nog niks. Ik ben wel bezig met afvallen en vroeg me af of dat misschien de oorzaak kan zijn? Ik heb voor de zekerheid 2 dagen geleden een test gedaan maar die was negatief dus dat kan het ook niet zijn.
Hoi Goldy, Ben je aan het afvallen omdat je te zwaar bent? Ik weet wel dat als je BMI te hoog is (overgewicht), je cyclus in de war kan raken en je dus over tijd kan zijn. Het kan zelfs zo zijn dat je door overgewicht helemaal geen eisprong hebt en dus zelfs helemaal niet ongi wordt... Daar heb ik dus ervaring mee . Door extreem afvallen kan je cyclus ook in de war raken, maar das pas wanneer je echt kilo's per week afvalt... Zelf heb ik sinds m'n bevalling last van overgewicht en heb ik daardoor even geen eisprong volgens de gyn. Nu dus aan het afvallen, maar met beleid en onder begeleiding van een dietist . Niet lijnen, maar gewoon gezond eten en elke dag bewegen . Hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen . Groetjes Patatje
Thanks voor je reactie, Ik heb geen extreem overgewicht ofzo. Er zat nog 8,5 kilo aan van de zwangerschap en dan wou ik nog zo`n 10 kilo extra kwijt. Ben nu in 5 weken 6,5 kilo kwijt. Weeg nu 81 kg. Ik werd wel pas een paar maanden na de bevalling weer ongesteld, maar vanaf toen gewoon regelmatig. Daarom denk ik dat het aan het afvallen ligt.
Hey Goldy, Hihi, jij denkt nu dat ik extreem over gewicht heb . Gelukkig niet, maar toch voldoende overgewicht om m'n cyclus in de war te schoppen . Er hoeft maar tussen de 4 en de 8 kilo af bij mij.... De dietist heb ik in mogen schakelen om dat het nu al 16 maanden na m'n bevaling is en er helemaal niks vanzelf af ging . Hoeveel ben je al afgevallen? Groetjes Patatje
Haha Nee dat denk ik niet hoor! Ik dacht juist dat jij dacht dat ik dat had haha snap je het nog.. Ik ben nu tussen de 6,5 a 7 kilo kwijt. En jij?
Haha! Ja, ik snap 't nog . Grappig dat we zo veel kunnen denken . Vorige week was ik een halve kilo kwijt (in 2 weken) en 3 cm, en nu weer een cm . Dus 4 cm in 3 weken . De dietist gaf als advies om vooral te meten en niet te vaak te wegen, omdat cmters sneller gaan . Daar hou ik me dan ook maar aan (heb ook geen weegschaal, dus das makkelijk) . Hoelang ben jij nu bezig? Wat doe je om af te vallen?
Dat is al super goed hoor! Ik ben nu bijna 6 weken bezig. Ik ben ook gezonder gaan eten en doe 2 x in de week sporten.
Goed hoor! Al bijna 7 kilo . Dus je valt ongeveer een kilo per week af, heerlijk! Ja, beweging en gezond eten doet "wonderen" , en het is nog fijn ook . Heerlijk om af te vallen zonder dieten .
Ik ben in een jaar heel veel afgevallen en mijn cyclus was daardoor juist erg regelmatig. Ik was toen nog wel aan de pil maar werd gewoon netjes ongesteld iedere maand en toen ik dus zwaarder was werd ik niet iedere maand ongesteld. In mijn geval had afvallen dus een positief effect.
Helaas ben ik het meeste wel weer aangekomen maar mijn cyclus blijft netjes. Hopelijk blijft dit zo !!!