toch weer spannend

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jalou, Dec 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn vriend en ik zijn gezegend met een gezonde zoon van 13 maanden. Het is weer begonnen met kriebelen en stilzwijgend laten wij de anticonceptie sinds een maand achterwege:)

Ik ben de 1e keer in de 2e ronde al zwanger geworden. Daarmee heb ik veel geluk gehad en ik besef me door veel op het forum te zijn, dat dat de tweede keer echt niet hoeft te gebeuren. De 1e keer was ik er erg veel mee bezig.

Ik had verwacht dat ik er nu relaxter mee om zou kunnen gaan, maar ik zit alweer te kijken of ik niet eerder voor mijn NOD kan testen. Gekkigheid!! Gewoon normaal doen en geduld op brengen. En als het niet raak is, prima. Ik heb de tijd, ik heb al een zoon er zou niet zoveel druk op moeten staan. Waarom gebeurd dat dan weer wel:(

2. Fieneke

Fieneke Bekend lid

Jun 26, 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jalou,
    denk dat 't vrij normaal is dat je er zo mee bezig bent. Lijkt me dat we, vanaf moment dat we beslissen dat we er (opnieuw) voor gaan, je er automatisch vaak mee bezig bent.

Succes!
    Hoop voor je dat het jullie weer zo snel lukt!

3. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Heeeeeel herkenbaar ;)!!

Ook wij hebben besloten om geen anticonceptie meer te gebruiken. Ik ging daar heel luchtig (vergeleken met de eerste keer dan) mee om. Tot nu!!

Omdat ik niet meer precies weet wanneer ik nou voor het laatst ongesteld ben geweest (onder het mom van; ik wil er niet teveel mee bezig zijn en we zien het wel) en ik nu het idee heb dat het misschien best wel eens raak zou kunnen zijn...

Ergens halverwege november laatste menstruatie gehad, maar kan dus niet echt goed rekenen omdat ik geen datum weet!! Heel frustrerend ;)...

Dus kortom; ik begrijp je :D

4. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ongelooflijk herkenbaar. Ik ben een behoorlijk nuchter persoon, behalve als ik aankom in de laatste week van mijn cyclus.......

Ik wens je een hele mooie zwangerschap en hopelijk een beetje snel, om het zo maar eens te zeggen.

Succes meis!!!

5. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ook erg herkenbaar....
    Met de eerste was ik er al vrij lang in mijn hoofd ontzettend mee bezig. Vanwege mijn studie hebben we met gericht klussen gewacht tot een uitgerekende datum na mijn afstudeerdatum zou liggen. Er rekening mee houdend dat het wel lang kon duren gingen we 9 maanden voor die datum van start... en hop.. in 1 ronde zwanger.

Achteraf bleek dat we 5 dagen voor de ovulatie geklust hadden. De pijn die ik als innesteling bestempelde kwam precies overeen met de ovulatiedatum van de verloskundige en het verklaarde ook waarom ik 7 dagen na mijn NOD pas positief testte. Echt een wondertje dus!

Toen was ik er ook wel mee bezig, maar deze keer is het veel spannender. Voor mij denk ik omdat ik nu des te meer besef wat het inhoudt om zwanger te worden en de liefde die je daarbij voelt voor zo'n mensje! Ik heb immers als zo'n wondertje rondlopen! Maar ook vind ik alles nog zo ontzettend onwerkelijk! Vorige keer maakte ik me helemaal niet druk om mijn NOD, testen, etc. Zelfs niet toen de test negatief was. Deze keer wil ik testen maar durf ik niet... test ik wel, dan zijn ze weer zo onduidelijk dat het alleen maar spannender wordt haha
    En ook het feit dat ik geen menstruatie heb gehad sinds mijn zwangerschap draagt niet erg bij haha

Nou ja, om een lang verhaal kort te maken :D: ja ik heb er ook last van

6. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Oh gelukkig, nog meer herkenbare situaties.
    We hebben wel rond mijn ovultie geklust, maar ik denk net te vroeg. Pff nog maar drie dagen en dan zou ik mogen testen. Kan natuurlijk ook gewoon relaxt doen en mijn ongesteldheid afwachten. Haha, het gaat gewoon weer van vooraf aan beginnen. Toch eigenlijk ook erg leuk:) Ben benieuwd.

7. Moederworden

Moederworden Bekend lid

Apr 16, 2011
    851
    0
    16
    Receptioniste
    Haarlemmermeer
    Hoi mama's
    Die voor een tweede gaan!
    Super leuke en net zo spannend zoals ik lees, hopelijk zijn jullie snel weer zwanger!!!
    Vraag: hoe is het om mama te zijn?
    Je kunt je er altijd iets bij voorstellen als je het nog niet bent, maar vind het leuk dit te vragen aan kersverse mama's !?

8. elinora

elinora Lid

Sep 12, 2008
    17
    0
    0
    Bij mij is het van 2009 geleden dat ik nog op het forum ben geweest en onze dochter geboren is.
    Ik ben met de pil gestopt in oktober en gaan er vanaf nu écht voor.
    Vorige keer in 2e ronde zwanger, en zoals bij jullie is het nu echt weer even spannend als vorige keer! Wat duren de weken nu ineens lang!!
    Mijn cyclus is zoals 1e keer weer heel regelmatig dus makkelijk om vruchtbare periode te weten. Maar ben benieuwd of het deze keer ook weer zo snel gaat gaan...

Wanneer is jullie NOD? Mijne is 20/01.

Succes allemaal en geniet van de ongelooflijke spannende momenten die er weer aankomen!!
    Elinora

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik herken het gevoel hoor, maar iedereen denk ik die zwanger wil worden. Maar het verschil is bij mij dat het bij ons de 1e keer 14 maanden duurde, dus wij verwachtten echt niet meteen zwanger te zijn. Maar nu er al weer 5 maanden verstreken zijn worden we toch wel wat ongeduldig.

10. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    pff, morgen mag ik testen. Ik heb het idee dat mijn borsten zeer doen en dat ik wat misselijk ben. Maar ik heb ook drie nachtdiensten gehad en lekker gegeten met kerst, dus dat kan ook de oorzaak zijn haha. Toch heb ik een positief gevoel.
    Ben benieuwd. En zoals de kop zegt, spannend!!

11. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Heel spannend!! Morgen ga je dus ook testen?
    Ik ga voor je duimen!

12. Lies29

Lies29 Bekend lid

Sep 5, 2008
    700
    0
    0
    Erg herkenbaar dat je in de laatse week toch weer meer kriebels krijgt als andere weken. Wij gaan voor een 4e en nog steeds zijn die kriebels er iedere keer weer, je zou denken dat het gaat wennen, maar helaas.
    Succes morgen!

Liefs Lies

Share This Page