Hoi meiden, Ik ben nu 40 weken en 2 dagen, maar nog geen enkel teken dat de kleine zich aandient. Geen slijmprop, andere afscheiding etc. Hij is nog niet eens ingedaald.. Ik weet ook dat ze niet strippen als de kleine nog niet is igedaald. Mijn dochter was 3 weken te vroeg, dus heb nu zelf t idee dat ik al weken overtijd loop Nu zoek ik natuurlijk even ervaringen. Bij wie was de beeb ook niet ingedaald net voor de bevalling? Was er een reden voor dat de beeb niet indaalde? Dat is eigenlijk mijn grootste vraag, of komt het juist wel vaker voor? Ben je spontaan bevallen of ingeleid om deze reden? Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Ahhhh ik heb een verhaal voor je. Eerste zwangerschap daalde de beeb ook niet in. Op 40+1 nog controle gehad en alles zat nog echt helemaal potdicht. Nergens last van gehad. Ik ben dinsdag avond (40+2) gaan slapen om 23:30 met geen centje pijn. Om 02:00 werd ik wakker van de eerste wee. Na 6 uur had ik volledige ontsluiting. Hier dus bevallen met 40+3 De oorzaak van het niet indalen van de beeb was dat hij in een aangezichtshouding lag en gewoon de draai niet kon krijgen.... Hij kwam tijdens 3 uur persen ook amper lager. Dus met vacuum geboren! Succes met de laatste loodjes.
sommige babys dalen pas in als de bevalling begint vooral bij een 2de kindje komt goed allemaal en kan erg snel gaan hoor dat indalen
eerste was ook niet voledig ingedaald en daardoor is die ook met een pomp gehaald was toen 40+5 weken... Nu ben ik 40+1 weken en de kleine is volledig ingedaald en heb 1 cm ontsluiting al....
Vandaag ben ik 41 weken zwanger en ook mijn kindje is nog niet ingedaald. Bovendien konden ze me niet strippen ... alles zat nog helemaal dicht. Dat niet indalen schijnt bij een 2e heel normaal te zijn. Maar vandaag zei de verloskundige wel dat als de beeb een beetje zou indalen er waarschijnlijk ook wat ontsluiting zou kunnen komen. Dus ik wacht maar rustig af!
De eerste hier is pas met de eerste weeen ingedaald en is met 39+5 geboren na 6 uurtjes. Nu weer een eigenwijsje die niet in wil dalen of het wel doet en de week er na gewoon weer niet. Afijn ik maak me geen zorgen
Mijn zoon daalde pas in toen ik ging persen. Ben wel ingeleid met 41+2. Alles zat toen nog potdicht. Maar, het kan gewoon plotseling beginnen, ook al zijn er geen voortekenen. Je zal de eerste niet zijn bij wie het zo plots begint!
Mijn vliezen braken met 39+ 3, zoonlief was nog niet ingedaald, hij is met fundusexpressie geboren en bleek een sterrenkijkertje te zijn. Zijn hoofdje lag een aantal weken voor op groei en paste eigenlijk gewoon niet door mijn bekken. Ze vermoeden dat hij daarom niet indaalde. Deze ligt in een onvolkomen stuit, dus daalt weer niet in...
Onze eerste lag al weken met het hoofd richting uitgang, maar heb pas met 39+6 groen licht gekregen mbt vastliggen enzo... uiteindelijk toch een vacuumverlossing geworden omdat na dik anderhalf uur persen dochterlief nog niet tevoorschijn kwam Ohja.... 40+3 spontaan begonnen met bevalling en tot aan persen geen verder hulp nodig gehad qua infusen oid. Bij de tweede ben ik ingeleid wegens zwangerschapssuiker. Maar zij was nog altijd niet ingedaald, geen ontsluiting/verstrijking...daarom pas met 40+4 begonnen met inleiding en 40+5 bevallen. Zij daalde pas in toen mn vliezen braken en ik direct persdrang kreeg.... of ik kreeg persdrang en daardoor braken mn vliezen twintig minuten later was mevrouw er ook.