wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by baby90, Sep 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ik ben op dit moment 5 weken en 3 dagen zwanger na een lang traject. Gelukkig de eerste ivf-pgd poging raak. Ik heb meerdere vroege miskramen gehad dus dit is een onzekere tijd.
    Ik ben net terug van vakantie en merkte op vakantie dat als ik veel liep en bukte ik buikpijn kreeg. Dit maakt me natuurlijk onzeker. Ik werk in de thuishulp, tijdelijk. Ik heb een contract tot december. Daarbij begin ik volgende week aan een thuis studie, waarbij ik 1 keer in de maand naar school ga. Dit zal best pittig worden.
    Nu ben ik dus erg bang dat ik door het werken in de thuishulp (tillen etc). Erge buikpijn ga krijgen of erger nog, een miskraam. Ik voel me gewoon niet prettig bij het idee dat ik maandag weer moet beginnen. Maar ik zie het ook niet zitten om 8 maanden lang thuis te zitten. Ik weet niet hoeveel tijd de studie in beslag gaat nemen...
    Wat zouden jullie doen?

2. Mya

Mya Fanatiek lid

Apr 12, 2012
    2,727
    2,228
    113
    Hoii baby90,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik was ook met 5 weken zwangerschap op vakantie. Ik had toen ook tijdens langere stukke lopen, flinke steken in buik, en ook buikpijn. Gelukkig direct na vakantie echo met 7 weken en 3 dagen, mooi kloppend hartje gezien :). Ben nu vandaag alweer 9 weken, maar ook ik ben nog steeds onzeker hoor, (had hiervoor ook een miskraam net voor de 6 weken) volgende week de volgende echo gelukkig, kan niet wachten. Wanneer heb jij de eerste echo?

Maar als je erg onzeker bent over maandag te beginnen met werken, zou ik me dan gewoon ziekmelden, ik weet niet of ze weten van je traject, en zo. Maar anders gewoon ziekmelden, hopenlijk heb je na de echo wel vertrouwen om weer aan t werk te gaan.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik maakte me in het begin ook overal druk om, die buikpijn kan bandenpijn zijn, ik krijg dat ook als ik stukken doe wandelen.

Mijn verloskundige gaf aan dat ik gewoon door moest gaan met alles, dat je geen miskraam kan krijgen door een druk leven (alleen stress is niet goed), je moet gewoon naar je lichaam luisteren.

Je kan ook niet 8 maanden thuis gaan zitten, thuis maak je je toch net zo druk om alles en als je niks doet dan voel je ook alles en maak je je volgens mij alleen maar drukker?

Neem aan dat je sowieso vroeg een echo krijgt door je geschiedenis?

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Ik begrijp dat je heel onzeker bent, gezien je geschiedenis maar het lijkt mij niet de bedoeling dat je acht maanden thuis gaat zitten. Vind ook niet dat je dat kan maken tegenover je baas en collega's.

Heb tijdens tweede zwangerschap ook 32 uur gewerkt in de thuiszorg en daarnaast een studie (1 dag in de week naar school) en beide zwangerschappen heel lastig (ziekenhuisopnames) bloedingen en angst om mn kindje te verliezen. Bij tweede zwangerschap ook een van de tweeling verloren.

Maar een miskraam krijg je door een foute aanleg van de vrucht. Niet door te werken enz.

Ik begrijp je angst maar die verdwijnt niet door thuis acht maanden te gaan wachten tot de baby zich aandient.

Vraag je verloskundige naar een vroege echo en praat over je angsten. Gefeliciteerd met je zwangerschap

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik weet dat mijn contract toch niet verlengd gaat worden in december, zodra ze weten dat ik zwanger ben. Ik heb ook maar een 0 uren contract. Dit baantje was eigenlijk alleen voor de zomer maanden, tussen mijn studie door.. maar omdat ik afgestudeerd ben kreeg ik een half jaar contract deze keer.
    Ik denk dat ik maandag gewoon op bel met de mededeling dat ik zwanger ben. Ik ga wel werken, maar ik doe het rustig aan en op het tempo dat voor mij goed aanvoelt. Voel ik mij niet goed? Werk ik niet.

Mya, mijn eerste echo staat gepland voor 29 september. Ik ben dan 6.6 weken zwanger:) spannend he allemaal? Nog gefeliciteerd met je zwangerschap:)

Drieka, ja met 6.6 weken gelukkig:) het is ook niet dat ik letterlijlk niets doe thuis natuurlijk. De studie gaat veel tijd in beslag nemen (voltijdse studie). Jij trouwens ook gefeliciteerd met je zwangerschap:)

Mamavjulia, wat vreselijk om een van de tweeling te moeten verliezen! Verschrikkelijk. Ik vind het knap dat je tijdens je zwangerschap zoveel gedaan hebt ondanks je ziekenhuisopnames etc. Toch zou ik me zelf er niet prettig bij voelen. Vele uit mijn omgeving hebben direct ontslag genomen toen ze wisten dat ze zwanger waren. Zonder enige geschiedenis vind ik dat ook weer een beetje overdreven, en dan nog een zittende baan ook;) haha, maar ieder zn ding.

6. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Gewoon blijven werken. Of het moet echt niet kunnen vanwege de pijn, dan is het een ander verhaal natuurlijk.
    Ik snap dat je onzeker bent, maar een miskraam ontstaat niet door tillen, veel lopen of andere activiteit.

Share This Page