Tintelende vingers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb al dagen dat mijn pink niet meer meedoet en tintelt. Soms breidt het zich uit naar de hele hand. Vooral links.
    Ik had al even gegoogeld maar zie dat het met vocht vasthouden te maken zou hebben. Maar dat kan ik niet echt zeggen bij mezelf.
    Meer mensen last van?

2. wolly

wolly Niet meer actief

Ja hier heb ik er ook zo'n last van.
    En ik hou verder ook geen vocht vast.
    Ik geloof dat het iets van carpaal tunnel syndroom heet ofzoiets (ik schrijf het volgens mij niet helemaal goed) :oops:
    Het is heel iritant maar veel vrouwen hebben er last van tijdens de zwangerschap en verdwijnt daarna ook weer.
    Ondanks dat het heel iritant is is het heel normaal.

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb er ook last van (gehad) en verder hou ik ook niet echt vocht vast, maar door de zwangerschap zwellen je weefsels gewoon soms een beetje. Ik had t vooral in de eerste weken van de zwangerschap gehad en nu soms nog als ik op mijn zij slaap. Ik heb t alleen links.

Bij t Carpaal Tunnel Syndroom zijn t vooral je duim, wijs- en middelvinger waar je last van hebt. Als je last hebt van je pink en ringvinger, dan gaat t om een andere zenuw die (een beetje) bekneld is (n.ulnaris).

4. Chubby

Chubby Actief lid

26 nov 2006
    203
    0
    0
    mama
    Katwijk aan zee
    ik heb het soms ook in mijn hele hand vooral 's nachts.
    en overdag heb ik pijn in mijn handpalm.
    dat is carpaal tunnel sydroom. ik ben er ook naar de dokter voor geweest voor mijn zwangerschap al.
    je kan er aan geopereerd worden.
    hier is wat info:
    http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... ndroom.htm

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    ik heb het ook, tis heel erg irritant. het is in mijn hele linkerhand. tis alsof hij slaapt.. maar dan anders. vooral met voelen is het irritant want je kan niet dingen niet meer goed in detail voelen :S. ik hou wel erg veel vocht vast dus het komt hoogstwaarschijnlijk daardoor.

verloskundige zegt inderdaad dat het na de bevalling wel weer wegtrekt

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O.k. ik denk dat de weefsels inderdaad wat opzwellen en iets afknellen hier en daar. Wel vervelend.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.025
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb dat ik soms s'nachts wakker wordt van een dood gevoel in me hand. Ik slaap meestal met mijn onder mijn kussen. Normaal had ik hier nooit last van. Mijn vingers zijn wel meer opgezwollen, denk dat ik wat vocht vast hou. Maar me enkels zijn niet dik.

8. mamarenata

17 sep 2008
    72
    0
    0
    Ik heb regelmatig een verkrampt gevoel in mn hele arm. Ik heb vroeger een tijdje last gehad van een tennisarm/eleboog en heb dat zelfde gevoel weer.
    Ik ben bij de huisarts geweest en die zei dat dit soort peesontstekingen en dat syndroom in je pols vaker voorkwamen in de zwangerschap maar ook verergeren of terug komen.
    Als de pijn te erg word mag je paracetamol nemen en het werkt ook ontstekend remmend.

9. Rainbow78

Rainbow78 Actief lid

22 sep 2008
    189
    0
    0
    Ik heb er vorige zwangerschap vanaf week 28 ongeveer ook heel veel last van gehad. Het waren bij mij allebei mijn handen die sliepen, de hele dag door. Heeeeel vervelend! Meteen na de bevalling was het gelukkig over. Heb wel heel lang gedaan over de enveloppen schrijven voor de geboortekaartjes. Kon bijna geen pen meer vasthouden. Dit keer kies ik voor adresstickers ;)

10. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    ik heb het in mijn pink en ringvinger van mijn linker had. Niet constant, maar zeer snel.

Een vriendin van mij heeft het in haar hele hand, is bijna uitgerekend. Daar zij de vk bij dat het toch avn vocht vasthouden komt ook al zag je daar niks van.

11. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Handen in de lucht houden! Dan trekt het gevoel vaak snel weg voor een tijdje. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad. Toen hield ik ook veel vocht vast. Probeer het maar eens. Hopelijk helpt het bij jullie ook.

12. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Heb nu ook last van tintelende vingers en die rotspier bovenop mijn arm die pijnlijk is. Volgens de fysio kun je carpaal tunnel syndr niet van het vocht krijgen, omdat dat naar je vingers trekt of je enkels. Het rkomt volgens haar doordat je gewrichten (kraakbeen) weker worden. Spieren worden daardoor dubbel belast. Ze behandelt het niet, want dan zou het nog erger worden. Ik heb juist 's nachts geen last, dan voel ik het bijna niet, juist overdag met bewegen heb ik de meeste last. Denk dat dat dan toch wat anders is dan carpaal t. s. Ik voel het ook in mijn schouders en af en toe mijn achillesspier. Mijn nek zit ook vast.

13. pippilotte

pippilotte Actief lid

Heb er in mijn eerste zwangerschap vanaf de 22e week last van gehad.
    Eerst links en 3 weken later rechts ook nog.
    De laatste drie maanden waren een waren een ware hel van pijn.
    Ik kon echt helemaal niets meer... geen bestek vasthouden, broek dicht doen, klinken, pennen etc.
    Heb via de fysio toen 2 braisen gekregen.
    Door het vocht worden de banen afgeknepen bij CTS, en het kan helpen de handen dan in een bepaalde stand te houden.

Ook kan je solydago van Dr. Vogel proberen.
    Is homeopatisch en vochtafdrijvend.

Bij mij was het na de bevalling enorm minder, maar het heeft zeker nog 4 weken geduurd voor ik zelf mijn kindje kon badderen!

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Tjonge wat een verhaal, hopelijk blijft het hierbij :rolleyes:
    Ik heb wel tintelingen de hele dag door onder mijn borsten op dat stuk op de ribben. Waarschijnlijk komt het van hetzelfde probleem af....

15. lieve

lieve Actief lid

6 jul 2007
    129
    0
    0
    VZ iG
    in brabant
    hoi,

ik heb er ook al last van.
    het is het carpal tunnel syndroom.
    ik lig s'nachts ook al een hele tijd met 2 brezen om mijn handen.
    het ziet er niet uit , maar later de zwangerschap heb je er bijna geen last meer van.
    bij mij is het gelukkig bijna over.
    suc6 veredr met de zwangerschap.

groetjes lieve

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb dat dus ook...word dan echt wakker van de tintelingen...
    hEB het idee dat ze iets dikker zijn...mijn ring zit nu veel strakker terwijl ie altijd los zat....trouwring pas ik al niet :confused:

Schijnt normaal te zijn....beter in mijn handen als in mijn voeten dat was ook geen pretje hoor :(

17. Hoi,

Ik heb hier sinds een dag ook last van. Het trekt door in mijn hele arm en ook mijn vingers, echt een raar gevoel. Maar ik houd geen vocht vast, althans het is niet te zien. Gelukkig lees ik dat meerdere vrouwen hier last van hebben en dat het vanzelf weer overgaat :)

Deel Deze Pagina