Op mijn 14e is bij mij de ziekte van Graves geconstateerd ( een te snel werkende schildklier) en op mijn 15e heb ik de slok gekregen om mijn schildklier non actief te maken. Sinsdien, nu al 15 jaar slik ik Thyrax om mijn hormomen binnen te krijgen. Mijn waardes zijn altijd stabiel en heb verder ook nooit meer ergens last van gehad. Tot ik zwanger raakte in februari. Bij een bloedonderzoek had ik een te hoge waarde en moest ik mijn dosering naar beneden aanpassen. Ook was er de kans dat ik nog anti stoffen in mijn bloed zou hebben, dit was gelukkig niet het geval. Mijn zwangerschap is toen uitgelopen tot een miskraam en deep down denk ik dat mijn afwijkende waarde hier mee te maken heeft. Sindsdien is alles weer stabiel en heb ik goede moed, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meerdere dames zijn die in de zelfde situatie zitten?
Hier zwanger met ziekte van Graves maar bij is Dee nog actief en slik ik remmers om de waardes goed te krijgen. Als je geen antistoffen had en je dosering hebt aangepast lijkt mij niet dat mk door waardes komt, wat zegt jouw internist daarover? Als je nu weer goed bent ingesteld zou dat een zwangerschap niet moeten belemmeren, ik zou wel extra de waardes in de gaten houden vanaf moment dat je zwanger bent, dat is hier ook gedaan. Meteen met 4 weken- iets meer medicatie- 6 weken- medicatie kon gehalveerd worden. Kan vrij snel schommelen door een zwangerschap, zwangerschaps hormonen lijken fungeren zelf ook een beetje als schildklierhormoon zei mijn gyn waardoor je de waardes extra goed in de gaten moet houden.
Ik heb een traag werkende schildklier en slik hiervoor dagelijks 125 mcg thyrax. Ik ben bij de zwangerschap van mijn twee dochters probleemloos en vrij snel zwanger geworden. De ene na 6 maanden, de ander na 2 maanden. Tijdens de zwangerschappen zelf was de schildklier vrij stabiel. Ik had hiervoor wel een medische indicatie. Nu ben ik weer zwanger van de derde en ga ik weer onder controle. Vorige maand heb ik een vroege miskraam gehad. Maar ik heb niet het idee dat het iets met mijn schildklier te maken had. Veel succes!
Hier een traagwerkende schildklier door Hashimoto's. En nu voor het eerst zwanger na 3 jaar proberen, we zijn er pas sinds zondag achter gekomen. De laatste paar maanden niet actief bezig geweest met zwanger worden en ook heb ik pcos, maar in ene dan toch wel gelukt. Zo zie je maar hoe raar dat kan lopen. Morgen moet ik van de dokter meteen bloed laten prikken om te zien of ik genoeg medicatie slik, ik slik 200mcg op het moment (6 maanden geleden was het op goede hoogte) Maar ik heb eventueel een verhoging nodig nu ik zwanger ben. Ook ik zal elke maand mijn bloed moeten laten checken om te kijken of alles nog goed ingesteld staat.
Hoi! Ik heb onlangs ook een topic erover geopend, 'zwanger met Hashimoto'. Dat is weliswaar geen Graves, maar het heeft allebei met de schildklier te maken. Ik ben nog niet zwanger, we zijn het aan het proberen te worden. Ik wil je veel succes wensen, maak je niet teveel zorgen