vk weet niet zeker of kindje is gedraaid en ingedaald

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door farfan, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

    Ik kom net terug van de vk en alles was in principe goed. Alleen kon ze niet met zekerheid zeggen of de kleine wel of niet gedraaid was. Ze dacht dat ze bij mijn ribben een voetje voelde en ze ging er dus wel vanuit dat het met het hoofdje naar beneden lag.
    Maar het was nog niet ingedaald.
    Nu moet ik over 1,5 week terugkomen zodat ze nog een keer kan voelen. Want dan moet het zeker weten zijn ingedaald zei ze.
    Als ze dan nog twijfels heeft of het wel of niet gedraaid en ingedaald is dan laat ze een echo maken.

    Nu maak ik me een beetje zorgen. Dat het misschien nog niet gedraaid is, nou ja dat kan nog.... Maar als het dan nog niet is ingedaald, wat dan?

    Iemand hier ervaring mee?

    Liefs Farfan
     
  2. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    niet indalen is niet zo erg.. C lag met 41wkn nog niet ingedaald, en kwam er met 41wk1dag ook uit ;)
    In theorie kunnen ze dan nog wel draaien, maar meestal zijn ze dan al te groot.
    Ik heb wel met 40 wk een echo gehad om te kijken of kiddo niet toevallig veel te groot was. Maar dat bleek mee te vallen. Wel bovenin de curves, maar niet onmogelijk voor een natuurlijk bevalling..

    Over draaien weet ik zo niks, C lag al vanaf wk 27 ondersteboven..
    Ik hoop voor je dat de VK echt een voetje heeft gevoelt bovenin, maar als ze de volgende afspraak nog niet zeker is, krijg je waarschijnlijk een echo. En eventueel opties voor draaien/keizersnede/stuitbevalling...
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Laten draaien na 36 weken is echt niet slim, daar kan je jezelf en de baby erg veel pijn mee doen en dit kan bloedingen veroorzaken.

    als het met 33 weken nog niet ingedaald ligt is geen probleem, meeste liggen pas met 36 weken echt ingedaald en veel kindjes dalen pas in bij de bevalling.
     
  4. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Hier hetzelfde verhaal. Morgen naar de VK en dan gaat ze nogmaals voelen hoe de kleine ligt. Kon ze niet goed voelen omdat ik nogal strakke buikbanden heb (en ook een zeer compact buikje). Kan ze het niet voelen, dan wordt dat met een echo gedaan. Ze vermoedt dat de kleine wel met het hoofdje naar beneden ligt, maar weet het niet zeker. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat!
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    succes!

    Voel jij het hoofdje zelf niet beneden liggen dan? Ik voelde dat met 32 weken heel duidelijk, dan kwam er constant een beentje tegen me ribben aan en voelde ik het hoofdje tussen mn benen.
     
  6. Lara80

    Lara80 Actief lid

    20 sep 2007
    114
    1
    0
    Utrecht
    Maak je niet te veel zorgen. Mijn kindje lag met 36 weken pas ingedaald en met 39 weken niet meer! Drie dagen later weer wel (maar toen had ik me toch alweer drie dagen zorgen gemaakt). Mijn vk zei toen dat wel of niet ingedaald geen probleem is en het zegt ook niks over sneller en/of makkelijker bevallen.
    En ze voelen het toch heel vaak niet helemaal goed, of een kindje in stuit ligt of niet. Dachten ze bij mij ook (weken lang) maar na een echo bleek dat de baby heel netjes met zijn hoofdje onder lag - zijn voetjes voel ik elke keer rechts in mijn zij.
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik heb het idee rechts beneden maar ik kan dat niet heel duidelijk voelen. Ik heb echt een heel strakke buikwand. En ja beentjes, armpjes ik voel het overal en nergens :) Ik ben benieuwd wat de VK zo te zeggen heeft.

    Ik voel ook geen beentjes of armpjes tegen mijn ribben aan. Zit veel lager.
     
  8. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    dat indalen is helemaal geen ramp hoor meid
    mijn dochter lag smaandags smorgens voor ik ging bevallen helemaal ingedaald en na dat ik gestript was draaide ze nog even om haar as dus van links naar rechts en ineens was ze niet meer ingedaald
     
  9. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ons zoontje is pas tijdens de bevalling ingedaald, dus denk niet dat dat een probleem is hoor! Ik heb zelfs nog 1uur op handen en knieën moeten zitten omdat hij nog moest draaien; niet van stuit naar gewoon hoor, maar hij moest met aangezicht draaien.
    Hopelijk weten ze wel of de baby met het hoofdje naar beneden ligt, hoop het voor jou.
     
  10. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    in ieder geval is mijn meiske dus toch al ingedaald! Ze lag zelfs behoorlijk diep....weet niet helemaal wat de verloskundige daarmee bedoelde.

    Waarschijnlijk lag ze 2 weken terug dan nog wat hoger denk ik.
     

Deel Deze Pagina